Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein kanan porkkanan kanssa ja ei se ainakaa viel maistu :D Ajattelin pari päivää maistattaa pelkältään ja sit laimennan muihin soseisiin, kun kylhä sitä pitäs ihan syödäkin.

Meillä kakataan nykyään monta kertaa päivässä! Eilenki vissii kuus kakkavaippaa siivosin! Musta tuntuu et puuron aloittamisen jälkeen toi toiminta "parani" ja kakka muuttu löysemmäksi. Tosin perunaa ei olla taidettu vähään aikaa syödä (en oo kaikkiin pusseihin pakkasessa jaksanu merkitä sisältöä, riittää tietää millon ne tehty). Mut aattelin et luumu vois jäädä vähän tauolle, et jos toi maha toimii jo turhanki hyvin... Illan ekaa vauvauintia täs kauhulla odottelen :eek:
 
Meil oli sukki kans pari päivää nihkeetä ton syömisen kanssa, ku oli nenä niin tukossa. Onneks helpotti jo, periny isänsä sairastelutavan. Mulla kun tulee flunssa, ni se on mooooonta viikkoa.
 
Orvokki Oon tehny välillä niin, että purkki mangoa ja purkki valkosipuli tuorejuustoa ja toisinaan 2 purkkia mangoa ja yks tuorejuustoa. Ja noin 400g kanasuikaleita. Kasarissa hauduttanu kunnes tuorejuusto sulanut tai toisinaa olen myös heittäny uuniin. Äidiltäni olen tän oppinut, se tekee sen aina uunin kautta. Voiskii tehä joku päivä pitkästä aikaa.. :p

@sukki Oon jo aikasemmin laittanu merkille, että ipanat on saman päivänä syntyny. Mihinkä aikaa teidän olis syntynyt? Ollaanko oltu punnertamassa pihalle samaa aikaa :grin

Mä ajattelin tehä kanat ja lihat soseeksi ihan omanaan ja pakastaa jääpalamuoteissa. Oon myös tehny bataattia ja huomenna porkkanaa. Niistä sitte saa aina erilaisia mixejä, ku ottaa eri paloja kippoon keskenää :) tai sitte yksinään syöttää...

Sunnuntaina sai siis ekan bataattiannoksen ja tänää näytti jo siltä, että jotain taisi mennä ihan mahaanki asti :p
 
Mä tein kanssa pelkästään niitä naudansuikaleita jääpalamuotteihin ja sotken niitä yleensä kaupan porkkana-perunan kanssa, koska se on tällä hetkellä ainoa kasvissose, joka meidän tytölle kelpaa.

Tiutsi: tyttö syntyi 14.8 klo 14.08 :)
 
@sukki No siinähän on passeli päivämäärä ja kellon aika :grin Njääh, mä oon tuohon aikaa ollut kotona sairaalasta kun kävimme vain tarkistamassa tilanteen vesien menon jälkeen... Joten, kun mulla on mennyt vedet sä oot jo maannut tositoimissa synnärillä :grin
 
Kiitos Tiutsi reseptistä, täytyykin kokeilla!

@sukki: Teidän tytöllä onkin helposti muistettava syntymäaika, kun täsmää täysin päivän kanssa, hauska :)
 
Meidän tyttö on alkanut nyt vasta kunnolla syömään noita kiinteitä. Kuukausi ehdittiin maistella, kunnes alkoi mennä enemmän kun ruokalusikallinen tai kaksi kerralla. Se on hassua kun toinen odottaa suu auki ja hermostuu jos palvelu on liian hidasta! Kakka tulee tosi harvoin, ehkä kolmen päivän välein kovalla ähinällä ja pahalla hajulla höystettynä. Meillä puuro on vaan hidastanut tahtia! Ehkä se siitä vielä muuttuu, kun suolisto tottuu kiinteisiin paremmin...mutta ai että tuo on alkanut piereskellä! Tuntuu että välillä joka käänteessä paukkuu takapuolessa...en tiedä sitten että kärsiikö se niistä ilmavaivoista, kun tulevat ilmeisesti ulos ihan helpolla...?
 
Paukuttelu kuuluu asiaan :) Meil ei ainakaan esiinny kitinää, joten oon olettanu, ettei sen kummemmin vaivaa. Muutenhan se kiertäis vaan ilma masussa.
 
Tänään ei ole maisteltu ja eilen vain hieman, testaan nukuttaisko paremmin pelkällä maidolla. Meidän yöt on jatkuvaa heräilyä kitinällä höystettynä.
 
Mää keitin kesäkurpitsasosetta. Kuorin ja raaputin vielä siemenetki pois, että eihän siitä paljon jäljelle jääny :confused: Vetistä soossia tuli, ei olla vielä kokeiltu. Kuorin kun jollai mammapalstalla käskettii... et tiedä sitten ja siemenet otin ku sanottii et tulee muuten vetistä.
 
Ja siis ihan uusavuton oon, ett ihan mammapalstojen avulla noi soseet teen. Tein myös palsternakkasosetta ja en ois palsternakkaa kaupassa tunnistanu jos ei olis kyljessä lukenu :D
 
No peruste oli ulkomaalaisuus, et siin kuoressa on torjunta-aineita. Tosin niin on vitamiinitkin. En kyl muutenkaa ihan ymmärrä tuon kesäkurpitsan funktioo, mauton ja vetinen :D
 
Takaisin
Top