Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kans huurruuttelen sauvasekottimella puurohiutaleita pienemmäksi mutta oo jättäny niitä sattumia sekaan että tottus niihinkin pikku hiljaa :)
 
Tinka meil tulee 6kk:tta täyteen 5 päivä :) Mä oon tehny joka kuukausi oman kakun. Nyt joudun tekee kaks, ku mies oli luvannu työkavereilleenkin.

Mä käytän ihan surutta kaupan valmissoosseja siihen asti, et niitä oikeesti alkaa mennä paljon. Kaurapuuroa ollaan tosiaan kokeiltu ihan Eloveena hiutaleista sauvasekottimella muussattuna, mut niistä tuli karmee masukipu. Pitäs kokeilla uudestaan...
 
Meillä tulee 14. päivä 6kk ja ajattelin kans, että juhlistetaan sitä jotenkin oman porukan kesken. Ainakin ostan pojalle yhen lelun lahjaksi, jota olen jo monet kerrat kaupassa käsissäni pyöritellyt. Me muut varmaa herkutellaan jätskillä ja poika saa sitte jotain muuta :) Ajattelin kans, et oisin kutsunut mummit ja kummit. Mutta passaan sen sitten kuitenkin kun tässä helmikuussa on niin monet muutkin juhlittavat jutut... Mun mielestä on tosi hurjaa, että puolet vuodesta ollaan menty. Ihan jäätävää vauhtia.
Meillä on myös esikoisen kohdalla, ja nyt myös tämänkin vauvan kohdalla ollut tapana, että kastepäivänä pidetään oman porukan kesken jätskibileet. On parit eri jätskivalikoimat, strösseleitä ja kastikkeitä yms ja tietysti laitetaan kastekynttilä palamaan :)
Jooh, ja tää liittyikin niin kiinteisiin :grin
 
Me syötettiin aluksi sellasta piltti kaurapuuroa. Se maistu omasta mielestäkin hyvälle mutta siirryttiin tohon normi puuroon kun se on niin paljon halvempaa. Artsi maisteli eilen ja tänään tomaattia ja hyvin upposi. Alkaa oleen jo niin laaja repertuaari ruoka aineksia että piti laittaa oikein ylös mitä ollaan jo maisteltu että tämä lahopää pysyy kärryillä.
 
Tänää ostettii possunsuikaleita, aattelin niistä, perunasta, porkkanasta ja kukkakaalista tehä Tyynelle soseen. Suuri osa tietty menee pakkaseen, mut sitä sit onki pitkäks aikaa. Meil ei Muksun soseita syöny esikko yhtään. Ja kerran ku ite maistoin, ni en kyl ihmettelekään et miks ei syöny. Mun mielestä se vaan oli jotain aivan järkyttävää. Pilttiä, Semperiä ja Hippiä söi esikko, ja varmasti myös Tyynekin. Ostin myös piltin puolukkapäärynää ja pikkukarjalanpataa pari purkkia "hätävaroiks" kaappiin. Ensisijaisesti teen soseet ite, mut en ota siitä paineita, eli yhtälailla kaupan soseet kelpuutan.

Esikolle tehtii puuro ite niin et hiutaleet survottii eka pienemmäks ja sit siitä tehtii puuro. Välil ostettii myös niit valmispuuroi, mut on ne vaa niin kalliita.
 
Kaikessahan on vähän rahastuksen makua. Maksele siinä sit kotihoidontuella laskut, vaipat, vuokra, ruuat sun muut. Saattaapi tulla tiukkoja aikoja vielä.

Mun mielestä toi Muksun päärynä on ainaki hyvää :)
 
meijän lähikaupassa on hirveen pienet sose valikoimat,en oo ees kuullu tosta muksun päärynästä:eek:
 
Nii no mä tarkotinki lähinnä niiden muksun suolasia ruokia. Tosin must suurin osa ainaki sen merkin keltasist hedelmäsoseist maistuu liikaa ascorbiinihapolta o_O
 
Mun mielestä ne hedelmäsoseet on hyvän makusia :) Oon syöny niitä ennen poistuakin, usein ostin töihin välipalaks :p
 
Mä kans tykkään. Pilttejä syöny kans välipalana ja ihan hyvin noi pojallekin on kelvannu. :)
 
Mä oon ite tehnyt samantapaisesti tota kanakastiketta. Laittanu vaan kokonaiset purkilliset eli koko purkin sosetta ja koko rasiallisen sitä tuorejuustoa. On oikeesti kyllä tosi nannaa.. Tein sitä joskus vaan niin paljon et kyllästyin ja sit keksin et laitan paistetun kanan joukkoon 2d kuohukermaa ja maustan vaan kunnolla niin voilaaaa kun on hyvää :)
 
Täällä ei maistu oikein ruoka. Ei mene edes herkku päärynäsose :(. Flunssa kiusaa. Itse ajoin kaurahiutaleet blenderillä jo kuivana pienemmäksi ja sitten keitin. Mä aloitin lihan suoraan naudalla, en tajunnut että olisi ollut kevyempiäkin lihoja... Tyhmä äiti. No ei onneksi tullut mitään.

Tiutsi meillä on samana päivänä syntyneet 14. Kohta siis jo 6 kk. Mihin tää aika oiken menee...
 
mun täytyy varmaan suoraa pakastaa sitä naudanlihasosetta ja sit tarjota jonkun muun soseen mukana,en uskalla enää antaa pelkästää sitä naudanlihasosetta ettei tulis niitä vatsavaivoja.
 
Takaisin
Top