Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitipä muuten kysymäni, et monen tunnin välein te syötätte vauvaa ? Meil on ollu tänään pohjaton masu. Jotakuinki kahen tunnin välein saa syöttää.
 
Onneksi meilläkin oli muksua suurin osa purkeista... no piltin punaposket syödään kyl pois kun siinä on sentään puolukkaa (joku huikeet 5%, mut kuitenki). Ostin tänää ekaa kertaa elämässäni palsternakkaa, siitä ajattelin kans keitellä huomenna soseita. Muutenki kärry oli ennennäkemättömän täynnä hevi-osastoa, että jospa meil aikuistenki ruokavalio lähtis terveempään suuntaan :)

Kyl meilläki parin tunnin välein syödään! No öisin tietty kerran kahteentoista tuntiin, et pitäähän sitä päivisin tankata et jaksaa nukkua!
 
Alusta alkaen on syöty vähintääb parin tunnin välein. Nyt on pidentynyt n. kahteen tuntiin ja saattaa mennä ehkä se kolme tuntia tosiaan jos unet maittaa, mutta sitten pitää jo tissi olla äkkiä saatavilla kun herätään. Olin ihan ihmeissäni kun tuttuni kertoi, että heidän vauva syntymästä alkaen on syönyt 4 tunnin välein :eek:
Mutta ehkäpä meillä syödään kerralla aina vähemmän kun kyllähän senkin luulisi vaikuttavan syömistiheyteen...
 
Me syödään kans parin tunnin välein ja tällä hetkellä menee lounaalla ja päivällisellä kasvissose ja illalla puuroa. Artsi täyttää ens viikolla kuus kuukautta ja ajattelin sitten alotella lihapuolta kanalla. Minä oon kans miettiny monet kerrat että mihin mahaan tuo ukkeli syö kun sinnne uppois vaikka kuin :grin
 
Meil tulee kans toi 6kk täyteen ens viikolla. Meiän jätkähän veteli 2kk:n ikäsenä 8-9 tunnin yöunia ilman heräämisiä. Jossain vaiheessa se muuttu. Tällä hetkellä öisin syödään kerran. Tosin aamulla sit ekan kerran jo kuuden maissa.

Äh... Jäppinen oli ihan väsy seiskan maissa, ni mies sano, et laitetaan nukkuu. Arvasin kyl miten siinä käy. Parin tunnin unet ja nyt sitte kukutaan. Ois pitäny vaan tunnilla yrittää venyttää. Kasin ysin maissa ku saa nukkumaan, ni sit herätään puol yhen maissa syömään.

Pari desiä puuroa menee helposti. Ei äiti ymmärrä juu mihin se katoaa :)
 
Voi, mä masennun kun luen millaisia annoksia muiden lapset jo syö :( Meillä tosiaan tuli isoa takapakkia maisteluissa vauvan ummetusongelmien takia. Tällä hetkellä menee pari ruokalusikallista hedelmäsosetta aamulla ja sama määrä kasvissosetta illalla. Nyttenkin on taas 3 päivän kakkatauko ollut tytöllä, tänään annoin ulostuslääkettä, toivottavasti toimisi pian. Kauhulla jo odotan kun pitäisi aloittaa lihat, puurot ym. Tyttö on onneksi kasvanut hyvin eli mitään hätää ei vielä ole, mutta eipä tuo ikuisesti pelkällä maidolla ja muutamalla lusikallisella soseita elä.

Mä ajattelin myös laittaa pieniä lihanokareita jääpalamuotteihin, niin sitten pysyy hyvin perillä lihan määrästä suhteessa kasviksiin. Ja kanalla ajattelin aloittaa.
 
Nyt menee kyllä niin hienosti ohi aiheen mutta Kultashiini mikä päivä teillä menee 6kk rikki?
Meillä täytetään lauantaina ja ajattelin juhlistaa sitä tekemällä pikku kakun ja kutsumalla isovanhemmat kylään. Onhan se puoli vuotta jo aika kova sana :)
 
Voi Orvokki älä masennu! Sinun pikkuinen syö varmasti juuri sen määrän mitä voi ja on turvallista ja sehän on pääasia. :dance008 Hiljaa hyvä tulee.
 
paljon te ootte antanu ekoilla kerroilla sitä vettä juotavaks?ja jos ootte tehny puuron noihin elovenan ym hiutaleisiin niin ootteko pienentäny niitä hiutaleita jotenkii?
 
Meidän poika juo vettä ihan muutaman millin vaan. Ehkä viisi.. Vauvahan saa tarvitsemansa nesteen maidosta.. tai no ainakin rintamaidosta, niin sillä sitä ei tarvi antaa. Mut vesi tekee hyvää, jos soseet vetää vatsaa kovalle. Tämän takia mä annan aina soseen päälle vähän vettä. Onks sul jätski sauvasekoitinta? Vedä sillä puuro sileeksi, jos tuntuu liian rouheiselta.
 
on joo sauvasekotin,mietinkii et käytänkö sitä vai tota toista hurrutinta vai tarviiko käyttää mitää.täytyy yrittää tehä ite sitä puuroo,menin taas kattomaa muksu vadelma-kaurapuuron kylkee,mut siinä muksus olis vitamiinejäkii,hmmm...
 
Kyl itsetehty ruoka on aina parempaa ku valmiit. :) Ja tulee edullisemmaksikin. Vaikka eihän noissa tietenkään mitään vikaa ole ja kyllä meilläkin käytetään piltin soseita. Sit noita valmissoseita ja -puuroja kyl otan matkalle mukaan. :)
 
Oishan se kiva tehä kaikki ite ettei tarvis ostaa noita kaupan soseita,mut siinäkii taas se ku helpommalla pääsee ku ostaa kaupasta:grin,no viimeistää sitte ku alkaa sormiruokailu ni siirtyy noihin omii ruokii.
 
meillä nyt sit syyää ite tehtyä puuroo,metsämarja sosetta ja vettä päälle.saa nähä tuleeko huutoo,kaikkea noista maistellaa ekaa kertaa.olipa järkevää ottaa kaikki uudet samalle aamulle...
 
Me ollaan annettu itse tehtyä ruokaa. Neuvola täti kehotti kuitenkin persikan ostaan purkista koska itse persikassa on niin paljon myrkkyjä. Onni vadelmapuuroakin ollaan syötetty mutta jos joskus muistaa ostaa niitä hiutaleita kaupasta niin sais tehtyä itse mustikka puuroa :)
 
Takaisin
Top