Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei niitä oo vaikeeta tehdä. Muussaat kypsää hedelmää ja notkistat vähän vedellä esimerkiksi jos siltä tuntuu. Sauvasekoittimella vaan hienoksi. Esimerksiksi omput, luumut voi pikaisesti kiehauttaa. Ja kohtahan vauvan sose voi olla karkeampaa niin raasteeksi vaan ja sekaisin. Mä maistatin eilen kakan kunniaksi avokado-banaanisosetta vauvalle.. ihan muussattuna vaan.


edit: http://pilttipiiri.fi/jutut/ruoka-j...aavat-aina-viimeisimpia-ravitsemussuosituksia
 
Luumut hajoaa mun mielestä helpommin, jos niitä liottaa ensin.

Täällä on ryhdistäydytty ja otettu oikein asiaksi maistattaminen. Eilen aloitin. Nyt on aamusta maistatettu parsakaalia (3.kerta) ja illalla marjaa (2.kerta). En tiedä meneekö kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen kanssa oikein, mutta jos 3viikon kuluttua pitäis siirtyä kokonaan kiinteisiin niin kiire tulee.
 
Mä annoin tytölle sitä tyrni-omena sosetta,kiesus mitkä huudot tuli sen jälkee.onneks se nyt hyyty.
 
Hih.. ihana! Mulla ei oo ku videoita poitsun maisteluista. Vois toki pari kuvaakin ottaa. :D
 
Mä en oo antanu tytölle vielä lusikkaa omaa kätee,syystä että vaikka ite sitä syötän niin sitteri on sen näkönen et on siinä jotain yritetty syöttää.
 
Meillä tyttö haluaa tarttua lusikkaan kiinni ja äiti saa käyttää voimaa ettei tyttö tunge sitä lusikkaa liian syvälle kurkkuun. Valtavasti on voimaa noin pieneksi :)
 
Jolanda miks pitäis siirtyä kokonaa kiinteisiin?
 
Taisin ilmaista itseäni huonosti. Ei kokonaan kiinteisiin, mutta kiinteisiin aterioihin äidinmaidon ohella eli neuvolan suosituksen mukaan olisi tarkoitus ruveta suurinpiirtein toimimaan.
 
Mä oon täs ruvennu miettimää et se ois kai annettava koht se kolmaski kiinteä ateria Tyynelle. Ei yhtää kyl huvittas, hui kun se on jo niin iso. Ei enää mikää äitin pikkuvauva :sad015
 
mä oon nyt jo antanu kolme kiinteetä päivässä,tosin meinaan sen aamun ensimmäisen hedelmäsoseen vaihtaa puuroo.
 
Mä just tänää mietin, et pitää lisätä neljään kiinteeseen päivässä. Aamupuuro, kasvis/lihasose, hedelmäsose ja iltapuuro. Ei enää massu täyty pienillä määrillä. Maitoo siinä ohessa sit :)
 
Ma tein lihasosees itse myös jääpalakuutioon. Valion sivuilla oli mun mielestä selkeä ohje.
 
^ Mikä liha?
Tai ylipäätänsä millä lihalla olette aloittaneet? Siis jos ootte itse tehny soseen. Tässä pohtinut, että mitähän lihaa ja missähän muodossa sitä pitäisi ostaa :grin Taidetaan kuitenkin aloittaa kanalla, sitten kun on lihan vuoro..

Kumpi ensin kana vai puuro? Tätäkin mä tänää pohdin.

Tänää tosiaa syötii bataattia, keskiviikkona ajattelin tehdä porkkanaa. Ens viikonloppuna luultavammin otan luumun, jotta masu pysyy toiminassa. Viikon päästä ajattelin lisätä anto kertoi kahteen. Tietysti jos siis ei mitään oireita mistään tule. Mutta jotenkin luotan että kaikki menee hyvin, niin tää samanmoinen tahti esikoisellakin toimi. Tosin esikoisella en tehnyt itse kuin bataatin ja porkkanan ja perunan..
 
Hyvä kun sanoitte tosta sokerista, olin automaattisesti luullu et sitä ei lisätä vauvojen soseisiin... ei meil ollu kuin mangopiltissä jota anoppi oli roudannu ja vähä jo valmiiks vieroksuin sitä, kun joskus laitoin sitä johki kakkuun ja mietin muutenkin et on turhan makeeta. No ne purkit meni nyt tonne leivontahyllyyn :)

Mä tein tänää broilerin rintafileistä porkkanoiden kanssa soseet jääpalakuutioihin... varmaa keitin ihan liikaa, mut eipä ainakaa oo raakaa :D Jos ens kerralla sit vähä lyhentäs keittoaikaa. Mäki ajattelin huomenna muutella tuota ateriarytmiä, jos sitä jättäis hedelmäsoseet jälkkäreinä pois, syöttäis kahdesti päivässä kasvikset/lihat ja kerran hedelmät erikseen. Sit jossai vaiheessa lisäis puuron myös aamuun, illalla sitä jo syödään.
 
Mullaki oli höhlä olettamus, et kaikki purkkiruuat ois terveellisiä. Muksun hedelmäsoseet on ollu ihan jees. Niis ei tosiaan sitä lisättyä sokeria ole. Banskua koitin sellasenaan (muussattuna), tuli vaan nyrpistys ja kakomista :D

Ahomansikoita pitäs joku päivä ottaa pakkasesta ja muussailla herralle, namskis.
 
Takaisin
Top