Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nyt kolmena päivänä syöty tota naudanliha-kasvissosetta. Ja vähän ehkä ollu kiukkusempi, mut se voi johtuu hampaistakin. Ja toi sose on selvästi sen lemppari, Tyyne oikeen innolla aukoo suutaan ja hokee hamm... <3
 
Kaupan kalapilteissä tais olla +8kk, jos en väärin muista. Korjatkoon joku, jos tietää paremmin :)

Puuro meki testattii ensin aamulla ja sit ku ei tullu mitään, ni siirrettii illalle :)
 
mä ostin semmosen ku pikkukalastajan herkku 5kk+.ei tosin olla maistettu vielä eikä ihan heti maistetakkaa,siitä jos jostain varmasti oireillaa.
 
Me varmaan sitten aloitetaan kanasta jossain vaiheessa, ei varmaan vielä heti kun tyttö täyttää 6 kk. Mä luin jostain että aika pian olisi syytä aloittaa myös punainen liha kun vauvan rautavarastot rupeavat tässä vaiheessa hupenemaan ja niistä sitä olisi mahdollista saada.

Lisäksi törmäsin tällaiseen väittämään että jos puuron aloittaa paljon ennen / jälkeen suositusten, olisi lapsella suurempi mahdollisuus sairastua keliakiaan.

Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta itselle iskee harmitus kun ei nyt sitten yhtään tiedä miten tytön vatsa tulee kestämään näitä em. ruoka-aineita!
 
Meille neuvolantäti sanoi, että nythän teille kaikki ruoka-aineet on sallittuja, mutta kehotti aloittamaan ekana puurot ja sitten vasta lihat ja näistä kala ihan viimeiseksi. Kala sen takia viimeseks, kun on aiheuttanut mulle allergiaa, ja aiemmin jo pojalle aiheutti maito allergiaa kuten mullekin pienenä.

Nyt meinaan maistattaa pari hedelmä-/marjasosetta ensin ja sit ottaa ton puuron niin voi puuroon laittaa vähän hedelmäsosetta sekaan tai tehdä vispipuuroa.
 
Täytyypä iteki tehä vispipuuroa, sit ku puurot alotetaan. Me otettii eka toi liha, ja totutellaa niihin nyt pari viikkoa ja sit jos katottas se vilja. Tänää ku söin leipää, ni Tyyne näytti tosi pettyneeltä ku ei saanukaa sitä ite. Kovasti se tahtois saada kaikkee mitä me muutkin.
 
Meil alkaa olee kans tyrmistyneitä katseita, ku ei saa samaa ruokaa, ku me. Suu napsais kyl. Tekee välil oikein pahaa syödä, kun toinen ei saa. :/
 
Täällä sama homma! Söin eilen mämmiä olkkarin lattialla niin poika pyöri heti kylkeen kiinni, ojenteli käsiään ja maiskutteli mukana laughing7
 
Meil on sellanen muki mis on pehmee se "tutti". Poika kallistaa ite ja juo. Ennen tota nokkamukia annoin ihan lasista vettä varovasti.
 
Meijänkii pitäs ruveta uudellee maistelee vettä,tosin taidan alottaa vasta sitte ku tyttö on sen 6kk.
 
Meil on semmonen NUK-nokkamuki, mistä pitää imeä. Muuten ei tuu mitää ulos. Se oli jätkän mielestä lelu, ni ainaki toistaseks oon hörpyttäny semmosesta muovimukista vaan.
 
Meil on Tupperwaren nokkamuki, ja varmasti oon aikasemminkii sen jo kehunu tääl maasta taivaaseen :smiley-ashamed008 On meil myös se MaMin ensimuki(se pehmeä juttu) vai mikä se nyt olikaa, mut siihen ei olla nyt ees koskettu, ku toi tupperin muki on kuitenki enemmän nokkamuki ku se toinen. Sitä MaMin mukia käytettii esikolla, mut silloin ei ollu viel tota toista. Ja noi kaks on kyl ainoot mistä noi meiän muksut on saanu mitään imettyyä irti. Kaikki muut voinki lähettää kuuhun stoppareineen, ku ei niist meinannu itekää saada mitää irti. Eri juttu sit ku vauva on isompi, ku osaa sit jo ite säädellä paremmin sitä virtausta.
 
Meillä annetaan vettä ihan tavallisesta lasista tai mukista ruuan yhteydessä. Ei ole vielä nokkamukia hommattu, kun esikoisen jäljiltä moisia ei ole jäljillä, isompi neiti kun ei niistä ruvennut koskaan juomaan. Suoraan vaan tavallisesta mukista. :) Mutta varmaan pitää joku nokkamuki jossain kohtaa hommata, mutta ei oo vielä kiirettä. Ellei se kiire nyt sitten yhtäkkiä tule. :D

Meillä pitää ehkä pitää pieni tauko puurosta, kun neidin maha on ollut aika kovalla. Ei ainakaan aiemmin pelkistä soseista tullut, mutta nyt on vähän ollut hankalampi tehdä sitä kakkaa. Olen yrittänyt juottaa enemmän ja päärynä- tai luumusosetta saa päivittäin, mutta silti ollut vähän hankalaa. On kyllä aina saanut kakan silti tehtyä hetken ähinän päästä, mutta selkeästi hankalampaa on, kun välillä ihan itkettää. Taitaa kyllä itku olla enemmän kiukkua, kun ei kakka tule niin vähällä työllä kuin aiemmin. :D Onneksi tänään massu toimi hyvin, eilen vielä sai puuroa kyllä, eli ehkä tuo pienen maha alkaa tottua puuroonkin. Jospa sitä vaan syöttää vähän pienempiä määriä ja sen lisäksi sitten vaikka noita soseita. Oli vaan niin kiva, kun sai välillä jo nukkua pidempiä pätkiä yöllä, kun puuro aloitettiin. Mutta jaksaa jaksaa... :)
 
Niin siis mies toi kaupasta mämmiä niin pitihän sitä maistaa :grin
Minä oon antanu vettä ruuan päälle semmosesta tuttipullon suojakannesta kun on sellanen sopivan pieni. Kävin alkuviikosta kaupassa ja pyörittelin käsissä niitä nokkamukeja. Toinen oli nukin ja toinen mamin mutta jäi vielä kauppaan kun en osannu päättää kumman ostais o_O
 
Ostin kans Mamin vaaleanpunaisen nokkamukin, mutta on vielä testaamatta.

Mietin kanssa kauran ottamista maisteluun ja iltapuuro olis haaveissa.
 
Siis :wtf luin äsken jotain vauvan ensimmäinen vuosi-stooria,siellä luki että hedelmäsose purkissa voi olla 8-10 palaa sokeria!!!uskomatonta!onkohan munkii nyt sit yritettävä ruveta tekemää ite noita soseita?tai ainakii hedelmäsoseita.hitsi.
 
Muksu ja bona soseissa ei oo lisättyä sokeria...mut hedelmäthän on itsessään tosi makeita.
 
Takaisin
Top