Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siitä perunasoseesta Bettie sen verran sanoisin että kun koneella soseuttaa niin siitä tulee monesti niin hienojakosta että se on jo sellasta liisteriä mitä ei Erkkikään syö :) nimim. Liisterisuu

Me käytiin maanantaina 5kk neuvolassa ja painoa oli tullu vain 200g ja sitä edellisellä kerralla 300g niin käski neuvolatäti lisätä reilusti ruokailujen määrää. Ennen neuvolaa syötiin vain lounaalla, nyt syödään aamulla, lounaalla päivällisellä ja seuraavaksi puuroa myös iltaan.
 
Onhan noi peruna-kukkakaali / parsakaalit hurjan makusia omaan suuhun ja haisee kauheelle, mut meillä poika syö :). En tiedä onko vaikutusta sillä, että aina kun annan lusikallisen mitä sit annankin niin koitan olla mahdollisimman innostunut. Nyt poika aina itse hymistelee ääntä kun saa ruokaa suuhun :) Mies tänään naureskeli sohvalta, että ihan kun se hokisi, että "nam nam" :)
Vauvoillehan on kaikki maut uusia ja oliko se noin 15 krt mitä saattaa joutua maistattaan uutta makua että vauva alkaa pitämään siitä.

Itse toivon että osaisin kasvattaa lapsestani kaikkiruokaisen ja ennakkoluulottoman uusia makuja kohtaan eikä se onnistu muuten kuin maistattamalla :)
 
Juu meilläkin ruvetaan höpöttämään just silloin kun kerennyt laittaa lusikallisen sosetta suuhun...:) Jännä kun annoin eilen tytölle luumusosetta et toimis maha paremmin et ei tikistäs niitä papanoita :D...Mut ei toi luumusose ainakaan oo laittanu masua toimimaan kunnolla..tai sit vaan tytöllä on kiinteemmäks menny kakit..ähisti vaan tos aamulla isomman papanan :D...
Eiks sen luumun kuitenkin pitäs aika "ruikuliks" vetää masun???
 
me otetaa nyt sit tytön ruokavalioo kana mukaa.suositteli toi neuvolantäti sitä et on vähän miedonpaa.
jospa keijuli se on vielä sitä vanhempaa ulostetta joka on ollu siellä tukkona...kyllä se vielä kerkii sieltä se löysemikii tulemaa.:)
 
juups..kylse sunnuntaina teki ihan normi pläjäys kakit :D..Miltei joka päivä se jonkin kokoset tehny nyt vaan nää parit päivät menty papanoilla :D..en oo silleesä huolestununna tuosta kun kuitenkin nuo papanat tehny..Tänään aamulla annoin vähän lisää luumua..bataatti-kesäkurpitsa soseen sekaan laitoin pienen lusikallisen luumua..:Dpieni sose mixaus :D
 
Meil on Keijuli ollu samat ruuat näköjään :D En oo siitä luumusta huomannu, et vetäis ruikuks. Ainaki meillä tulee kyl pehmeetä, mut kovin kiinteetä tavaraa. Kauheen ähistelyn kanssa tietenki :D

Ennen ties äänestä, millon on tavaraa housuissa. Nyt ei tuu ääntä, mut voi jösses sitä hajua :D
 
Muokattu viimeksi:
@sukki mä en vauvana suostunu syömää muuta ku makeita soseita, ja niitäki vaan peilin edessä (luulin et siel on toinen vauva syömäs) ja lapsenakin olin tosi nirso. Ihan hyvin oon kumminki kasvanu :)
 
meillä kelpaa kaikki.äsken tarjosin ekaa kertaa bataatti-broileria,annoin sitä tutun ja turvallisen maissin kanssa.hyvin maistu.:)
 
Meillä menee vaikka purkillinen marja- ja hedelmäsoseita, tosin vaan kaupan soseet kelpaa. Porkkana-peruna ja bataatti aiheuttaa yökkäyksen! Puurokin on alkanut alun loiston jälkeen tökkimään....
 
Meillä on päästy vasta ihan viime päivinä kunnolla syömisen makuun. Maisteltu toki on nelikuisesta asti ja ihan hyvin se on kyllä sujunut. Kaikkia tarjottuja makuja on mennyt alas, mutta vielä viime viikolla määrät olivat sellaista paria kolmea teelusikallista. Nyt tyttö tuntuu hoksanneen tuon syömisen ihan tosissaan ja nyt meneekin sitten kerralla jo puoli purkillista. Joten saa ruveta itse väsäämään soseita, ettei tarvitse koko ajan olla kaupasta raahaamassa.

Vielä on menty pelkillä kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä. Viimeistään ensi viikolla ajattelin ottaa viljat mukaan ruokavalioon. Eli pääsee neiti puuroa syömään, mitähän siitä tuumaa. Kaikki on kyllä tähän asti maistunut ja ehkä jopa nuo kasvissoseet paremmin kuin hedelmä- ja marjasoseet.
 
Miten tuota maissia oot tehny ice cream? Pakastemaissiako soseeks ja sekaan vettä/maitoa vai mitä? Se vois olla kiva lisä meillekin :)
Tänään kaupasta ostin kukkakaalia, parsakaalia, pataattia, perunaa ja porkkanaa. Ajattelin vetästä soseet pakkaseen kun tässä nyt kerkeän :) Täytyy vielä kurkata että on varmasti pakaste rasioita tarpeeksi.
Voi kun odotan että voidaan jo poitsua alkaa pitämään syöttötuolissa niin voidaan kaikki syödä samassa tasossa.
Vielä olen poikaa syöttänyt lattialla sitterissä selkänoja vähän normaalia pystymmässä asennossa kun en viitsi pöydällekään tota sitteriä laittaa.
 
No mä ainakin keitin pakastemaissia jonkun 10min ja sitten vaan blenderillä soseeksi.. Vähän tietysti mukana keitinvettä tai vauva käyttämää maitoa :)
 
Sillä kysyinkin kun en oo tiennytkään että löytyy valmiina kaupasta :) Minkä merkkistä toi on että osaan kohdistaa katseeni oikeaan merkkiin?
Apua, mun on pakko huomena aamulla tehoilla noita soseita! Meillä ei oo kaapissa mitään muuta ku hedelmäsoseita :eek:
 
Takaisin
Top