Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko vielä keittäneet maitopullot, kun on kiinteitä aloitettu maistelemaan? Jostain luin että kiinteiden aloituksen jälkeen voi keittämisen jättää. Vielä tulee keitettyä pulloja, niistä saa puhtaamman oloisiakin keittettäessä, mutta josko sitä alkais jättämään pois?
 
Mie sit pääsin nii kehasemaan et ei oo tytön vatta menny kovaks soseiden antamisesta :D..no tänään tytsy pakerti kaks kertaa sellaset pienet "jäniksen papanat"...Pitänee antaa huomenna luumusosetta pikkisen että lähtee masu toimimaan kunnolla :D
 
Heipparallaa kaikille!
En ookkaa ennen kirjotellukkaa tänne, mutta kerta se on ensimmäinenki. Meillä jouduttiin keskosuudesta johtuen aloittamaan vellit jo kuukauden iässä korvikkeen lisäksi (imetys ei onnistunut pienokaisen apaattisuuden takia). 3KK ikäisenä aloitettiin kiinteät, eikä mitenkään tietyllä määrällä vaan sillain miltä tuntu. Meillä ei ollut ollenkaan naamanvääntöä muun kuin makean kanssa ilmeisestikkään sen takia kun oli tottunut jo viiteen erilaiseen vellimakuun ja koostumukseen. Nyt tyttö porskuttelee kohti viidettä kuukautta ja syö jo lähes kokonaisen purkillisen jos valmisruoka kyseessä :) Ihana nähdä pienen hienosti kasvavan ja kehittyvän jo samanikäisten kanssa samalla viivalla :)
 
En mäkää oo enää keittäny kun kiinteitä saa. Tai no paristi oon keittäny kun on tuntunu et pullot haiskahtaa (vainoharhaa?) et maholliset bakteerit vähenis. Tutit steriloin mikrossa siin kotelossa edellee eikä meillä oo ollukkaan niissä sit mitää haiskahdusongelmaa.

Mä en tiedä inhooko toi meidän pikkujantteri perunaa... Nykyiset sosesatsit pakkasessa on tietty melki kaikki osaksi perunaa ja yhä huonommin menee "pääruoka" alas. Eilen sai pelkkää porkkanaa, ni söi entiseen malliin. Tottuahan ois jo pottuihin pitäny täs parissa viikossa. Huomen ajattelin keitellä taas bataattia, porkkanaa ja kukkakaalia, et jos ne kelpais paremmin ilman pottua. No ei haittaa yhtää, kyselinki jo täs mieheltä et onks meidänkin nyt PAKKO alkaa syyä keitettyjä perunoita lapsen myötä. Yök.
 
Meillä keitetään joka toinen päivä pullot ja joka toinen päivä tiskataan pulloharjan kanssa.... :)
 
Käytättekö pesussa pesuaineita? Mä oon pullot pessyt koneessa, tuttiosat huuhdottu hyvin vedellä ja kaikki käytetty vielä mikrosterilaattorissa. Pullot sen takia että häiritsee mahd. pesuainejäämät, tuttiosat koska niitä taas ei pestä millään pesuaineella.
 
Mä pesen kaikki käsin ja sit mikrotan sterilaattorissa,jokapäivä.Käytän fairya ja Nuk-nukin uutta pesuainetta.
Kai tästäkin tavasta vois pikkuhiljaa luopua..
 
Joku kyseli jossain vaiheessa että miten lämmittää pakastetut kiinteet.. Ite oon laittanut ruuan lautaselle ja lautasen kiehuvan Vesikattilan päälle. Ruoka lämpenee tosi nopeasti siinä lautasella!
 
Joku kyseli jossain vaiheessa että miten lämmittää pakastetut kiinteet.. Ite oon laittanut ruuan lautaselle ja lautasen kiehuvan Vesikattilan päälle. Ruoka lämpenee tosi nopeasti siinä lautasella!
 
Sterilaattori on sellainen muovinen iso kupu minkä sisään steriloitavat pullot ym. laitetaan. Se pistetään mikroon ja täydelle teholle meidän ohjeistuksella 7 min.
 
Niin ja sinne kupuun tulee hieman vettä pohjalle.

Me pestiin esikon aikaan kaikki pullon osat käsin fairylla. Silloin tuntui että osat tuoksui aina pesuaineelta vaikka niitä kunnolla huuhdottiinkin. Sen vuoksi oon nyt pessyt koneessa ja vielä steriloinut ja tuoksu ei ole nyt niin voimakas. Mutta en sitten tiiä onko sekään yhtään parempi....
 
mie enimmäkseen pesen käsin fairylla tuttipullot..ehkä noin kerran kuussa sit kiehautan kuumassa vedessä tuttipullot ja joskus tutitkin...mut koko ajan vaan harvennan tota..luulen kun tytsy rupee ryömimään ja konttailemaan niin saa takuulla niin paljon kaikenlaista pöpöä suuhun...meillä ainaskin koiran karvoja lattialla :)...ja siitähän ne vastustus kyvyt ynmuut kasvaa :D
 
No meillähän ei pulloista juodakaan, mut tutit keitän satunnaisesti silloin tällöin. Poika mutustaa jo lelujakin, jotka pyörii lattioilla, nii vähän ois pöljän tuntuista keitellä sit tutti joka pyörii kans siellä seassa...
 
Toi mustikka on kyl jännä. Toisilla se kovettaa ja toisilla pehmentää. Ainaki mulla ja esikolla se pehmentää kakan ja me aina puhutaaki mustikkakakasta. Haisee pahalle ja on just sellast tahmaa :laughing021 Täält mä ekan kerran luin et se voi kovettaa mahan, itelle ku ei niin tee ni ei oo tullu koskaan mieleenkään...

Tyynelle on nyt annettu uutena perunaa(pahaa) ja luumua(tosi hyvää). Peruna tais olla liian karkeeta, et täytyy huomen soseuttaa ihan koneella ja huolellisemmin. Toi luumu(päärynä) on kaupast ja se näyttää olevan eka sose mistä Tyyne oikeasti tykkää. Olis varmaa syöny koko purkillisen jos vaa oisin antanu. Ja kyl se vähän suuttuki ku pistin purkin kaappiin ja toinen jäi suu auki odottamaa lisää :love7
 
meillä tyttö on eilen ja tänään puklassu peruna-porkkanan pihalle,ja monta tuntia sen syömisen jälkee.luulis et se sisällä pysyy kun kumminkii sosetta...
toi porkkana-peruna ja sitte ruusunmarja-päärynä ja ruusunmarja-vadelma taitaa olla sen suosikkeja.
 
Voi kauhee, kun teidän vauvelit syö jo niin paljon kiinteitä.. meillä syödään teelusikallinen mangososetta iltapäiväherkkuna jonka seassa annan d-tipat.. Ei muuta. Muuten imetän edelleen pelkästään. Kokeilin pari päivää ruusunmarja-vadelmaa, mut pojalla oli itkuisuutta ja vatsa kuralla sen jälkeen.. Ens viikolla on 5kk neuvola, nii katotaanpas sit taas, et miten on kasvanu.. minusta edelleen ihan älyttömän hyvin, enkä usko, et soseisiin on vieläkään kiire.
 
Takaisin
Top