Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein tänää Tyynelle vadelmasosetta. Saatii nimittäin yks iso purkki vadelmia kälyltä. Ja kyllähää neiti irvisteli, oli se mustaki kirpeetä. Mut oli ne ilmeet niin mainioita :) Pari vauvalusikallista annoin ja huomena sit lisää. Tyyne nieli kyl kaiken irvistelyst huolimatta, ja ois varmaa syöny enemmänki jos oisin tarjonnu.
 
Mä annan vauvan itse juoda vettä nokkamukista ruokailulla. Jos vauva ei meinaa suutaan ruualle avata niin tarjoan pikkuisen vettä ja sitten taas maistuu sosekin. Anban myös puklujen jälkeen vähän huuhtoa suuta vedellä. Vesi maistuu ainakin hyvin, enkä keitä sitä, kun luin jostain, että jos vauva myörii jo lattialla ja nuolee sitä, niin ei se vesi sen pahenpaa ole.

Me annetaan iltaisin velliä. On sillä meidän kohdalla ollut ainakin se vaikutus, että unet menee suunnilleen 4+3+2+2 ja ilman velliä 2 tunnin pätkiä läpi yön.
 
Herääkö hillevi siis aina välillä syömään vai vaan uudelleen uneen tuuditettavaksi? Mulla on tosiaan tisseissä kermaa, kun jätkä alkoi eilen nukkuun vähän ennen kymmentä ja heräs neljältä ekan kerran tissille. O.o

Poika ois ens viikolla 5kk.. ajattelin kokeilla pottua vähän uudestaan silloin. :)
 
Siis nuo kaikki on syöttöjä. Saattaa välillä kuitenkin vaatia myös kahden tunnin syötön välissä tuttia esim. niin, että syötön jälkeen nukkuu tunnin, sit pyörii levottomasti, jolloin tarjoan tuttia ja sit jatkaa vielä tunnin, mut sit ei enää pelkkä tutti kelpaa vaan on tosiaan syötettävä. Seuraan koko yön kelloa, että tiedän suunnilleen riittääkö pelkkä tutti vai kannattaako suosiolla imettää, että saa sit nopeemmin jatkaa unia.
 
Mä luulen, että ei tuo meidän vauva syö itteensä vaan hirveän täyteen. Syö sitten usein pienempiä annoksia. Siks sen, mitä se söis, ois parempi olla tuhdimpaa tavaraa :)
 
nii no noilla kaupan soseilla ollaa mentykkii,tuntuu vaa et kaikki kaali ja marjaruuat aiheuttaa sille joko ummetusta tai sitte ilmavaivoja joita se sitte itkee.kerran tein ite perunasosetta ja se ei tehny sitte ollenkaa hyvää.
 
Meillä rupeaa tytön mitta olemaan täynnä hedelmäsoseita, menee suu jo ihan viiruksi kun näkeekin lusikan lähestyvän :angry6 Toivottavasti puuro sais vähän paremman vastaanoton....
 
Mitenkäs teillä on masut muksuilla toiminu kiinteiden aloituksen myötä? Ennen kiinteiden aloitusta meidän poika vetäsi tortut kerran päivässä ja nyt kerran viikkoon :) Alotettiin kiinteiden maistelu 4kk iässä neuvolan suosituksesta ja nyt on kuukausi makusteltu lounaan aikoihin. Pojalla on maha monesti kovalla ja annan aina välillä luumusosetta ja vesihörppyä ruuan päälle että josko se helpottais. En ole vielä turvautunut mallasuutteeseen
 
Meidän tytöllä on kakka muuttunut vähän kiinteemmmäksi kun ennen kiinteitä oli ihan lirua.Päivittäin tytön vatsa toimii ja ei ole kovalla. Ei tosin vielä anneta kiinteitä paljoa, saa nähdä tuleeko sitten muutoksia kun kiinteiden määrä lisääntyy.
 
Alotin ne soseet sillon viikkoo ennen 4kk.siitä asti ollaa päivittäin niitä syöty,enempi ja vähempi.
 
IceCream: ihan vedenkeittimellä. Keitän aamuisin ison pannun ja laitan nokkamukiin jäähtymään.
 
Me ollaan syöty puuroa jo muutama viikko vaikka ikää on alle 5kk. Velliä olen antanut illalla jos maitoa ei tule taarpeeksi.
 
Mites teillä kun ootte antanu soseita niin onko vielä päälle ottanu maitoa? Minä annan tytölle aamuisin sosetta ni ei sit enää maitoa ota tai enneminkin ei suostu ottaa..Onhan se tietysti niin et masu täyttyy soseista..sittenkun herää vaunu unilta ni juo kyl maitoa..:). Ja meijän tytöllä kyl vatsa toimii ihan hyvin kun ollaan soseita ruvettu antamaan..joka päivä tekee miltei :)..tänäänki ähis tovin leikkimatolla pyöriessä kun piti vääntää kakit..:)
 
Onneksi aloitettiin bataatilla ja porkkanalla maistelut... Jäbä on mieltyny makeisiin soseisiin ja rupee laittaan suutaan kiinni "pääruualla", mut hedelmäsosepurkin avautuessa rupee suu napsaan. Meillä jäi tavaksi antaa hedelmäsosetta jälkkäriksi joka syötöllä (eka aina kasvis/vihannes). Onneksi pystyy viel huijaan, et antaa välissä lusikallisen hedelmää ni sit pystyy tunkeen "pahoja soseita" taas monta lusikallista. En tiiä koska tajuaa että pahan ruuan voi syljeskellä pois :D

Meilläkin peruna on ollu pahin mahan kovettaja, meni varmaa kaks viikkoo et maha normalisoitu, eilen lähti tuleen normaalia kakkaa ja tänään myös. Ja annoin perunaa tuon koko ajan! Kakkaa tuli kyllä, mut kovempaa ja joutu joskus aina pinnisteleen. Toki ei huutanu masuvaivoja tms. Aikasemminkin huomasin et yhtäkkiä se masu vaan rupes toimiin entiseen malliin -> tottuminen. Mut vesi kai vois myös auttaa, meil juodaan ruuan päälle hörppyjä. Ei tartte ainakaa meidän neuvolantädin mukaan keittää eikä oottaa 5kk täyttymistä. Riippuu kai paikkakunnastskin tuo keittokehotus. Ja jos keittää haluaa, ni pitäis keittää sen 5 min et tappais pöpöt ja siihen ei vedenkeitin riitä. Lekurilta voi kans hakee lääkettä ummetukseen, jos tosiaa rupee se viikko meneen kakkaamatta.

Ei meilläkään maitoa yleensä mene heti kiinteiden jälkeen, mut haitanneeko tuo?
 
Montako päivää kerrallaan maistatusvaiheessa olette samaa makua maistattaneet ? Mietin että siirtyisin 3. perunakerran jälleen jo porkkanaan, mutta tuossa lastenruokakirjassa puhutaan viikosta yhden maun maistattamisessa.. hmmm...
 
Takaisin
Top