Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
me meinattiin että siirrytää puuroihin kun tulee se 5kk täytee,just sen takia et noi vellit on aika höpöhöpö juttuja.
 
Mulle on kans neuvolassa sanottu, että vellit on ihan tyrhia eikä eroa pelkästä maidosta millään muulla tavalla, kuin itselle ajatuksen että antaa vauvalle jotain "tuhdimpaa", vaikka näin ei ole. Enkä mä kyl ees tiedä missä niitä suositellaan?
 
Ei meilläkään oo vellejä syöty ja tuskinpa syödäänkään. Eikä neuvola niitä suosittele. Tai ei ainakaan puhunu viimeks mistään muusta ku äidinmaidosta, et hyvä hyvä anna mennä ja sit et voi niitä soseita alkaa maistattaan ja soseet sitä ja soseet tätä. :) Ei me vieläkään oo aloitettu soseita.. mangososeen seassa oon antanu d-tipat vieläkin.
 
Pakko sanoo, vaik ei tähän ketjuun kuulu.. mut ihana toi sun poitsun kuva! Siis profiilikuvassasi. Ihana juhlalook päällä. Meidän pojalla on kans juhlabody mut pienellä kravatilla.
 
paljonko @sukki keität sitä vettä kerralla?ja missä sitä säilytät?ajattelin et josko itekkii rupeis tarjoilemaa välillä sitä vettä.
 
Mä juuri mietin samaa että annikalla onkin komee boitsu komeissa vaatteissa :)

Meillä pari velliä valmiiksi ostettuna, mutta taitaa jäädä kaappiin :) Muutenkin tuntuu että tyttö itse kokee pärjäävänsä rintamaidolla, ei ole kiinteistä vielä kovin kiinnostunut! Hedelmäsoseille irvistellään, itsetehdyt kasvissoseet menee paremmin alas. 2 jääpalakuutiota rupeaa olemaan maksimi ja sitten ruvetaan kääntämään päätä pois sen merkiksi että nyt riitti.

Vettä oon antanut vähän ruuan päälle. Oon taas lukenut nämä "vauvojen käyttöohjeet" vähän huonosti läpi ja vettä on mennyt kurkusta alas jo alle 5 kuukautisena :)
 
kahentoista aikoihin annoin tytölle ekaa kertaa peruna-parsakaalia.ennen kahta se heräs,itki hirveesti ku oli ilmaa kerääntyny mahaa.koitanko antaa noita nyt hylättyjä ruokia joskus myöhemmin vai jätänkö ne unholaa ikuisesti?
 
Äh... keitettyä vettä on vauvat saanu ennenkin. Vesi ei oo pahasta. :)

Ei kannata hylätä ruokia.. Otat ne uudelleen käyttöön vaikka vähän myöhemmin. :)
 
Samaa mieltä, ku Sinbbu. Pitäähän allergisillekin lapsille vähän päästä kokeilla uudestaa, jos sitten sopiikin ruoka-aineet, jotka eivät aiemmin sopineet.
Kamalaa, jos tutun lapsikin voisi syödä vain parsakaalia ja aprikoosia, kun vain ne menivät ensimmäisinä soseina vauvana ilman reaktioita alussa :laughing002
 
Ei se mikää ihmee ole jos vauvat irvistelee noille kaupan hedelmä- ja marjasoseille. Suurimpaan osaan ku on lisätty c-vitamiinia. Ja varsinki keltaset maistuu mun omaski suussa kirpeille...

Joskushan suositeltii veden antamista jo melkee vastasyntyneestä asti suun huuhteluun. Ja jossai mulle on sanottu esikon aikana et vettä ei tarvi keittää enää silloi kun soseet on alotettu. Ja yleensä kaupungin vesijohtoverkostoon kuuluvil talouksil ei oo niin tarkkaa se keittäminen kuin jos vesi tulee omasta kaivosta. Esikon aikana neuvolas jopa sanottii että kuumalla voi pikkuvauvallekin tarjota vettä maidon lisäks.
 
On se tää soseiden antaminen kivaa puuhaa tytölle :D. Tuossa päivällä annoin peruna-porkkana sosetta söi suht innoissaan tuttua makua siihen asti kun otti taas lusikallisen suuhunsa ja rupes yskittää..arvaatte varmaan lopun miten kävi :D :D....kaikki suussa olevat soseet pitkin tytön naamaa kun yskäisi..:D...iltapvällä annoin bataatti-kesäkurpitsa makua..Ihmeen mielellään sitä söi..en vaan uskaltanut taas het antaa paljoa..Kun aina uutta makua annan vähäsen että totuttelee ekaks ja sit toisella kerralla enempi...:D
 
Mä en ole keittänyt vettä ollenkaan. Jotenkin itse kanssa järkeilin että kun lapsi jo kiinteitä syö ja könyää lattialla koirankarvojen yms. joukossa, ei sen vedenkään niin steriiliä tarvitse olla. Mutta aina välillä mietityttää, kun huomaa että on tehnyt jotain vastoin suosituksia :schocked028
 
Apua, mulla ei oo käynyt mielessäkään keittää vettä. Ollaan annettu soseiden päälle. Multa on jäänyt kaikki vauvaoppaat lukematta...!
 
Meillä poika hörppäs suullisen vettä, ihan ilman ennakko ajatuksia enkä mä sitä keittäny eikä se syö viel soseitakaa... En keittänyt esikoisellekkaa. Mä oon ajatellu asian juuri niin, että meillä on kaupungin vesijohtoverkostosta tuleva vesi sen verran puhdasta, eikä kyllä uutisissakaa mainittu että olis saastunutta :grin
 
Ei saa siitä veden keittämisestäkään ottaa stressiä. Meidän poika on lipittäny vettä suihkussa nojatessaan mun olkapäähän jne.. :D
 
Tsiisus miten pahan hajusia pommeja toi tyllerö nyt päästelee:schoked025 en kyllä ihan heti syötä sille minkäänlaista kaaliruokaa.
 
Kuvan body on henkkamaukka 9,99e :D.
Meillä irvistellään melkein joka ruoalle aina aluksi, kuitenkin suu ammottaa auki- LISÄÄ!
(minun lihasoseesta oksensi ja yökkäili vedet silmissä,maistoin ja karseaa olikin,jauhelihaa+vettä+2perunaa ja soseeksi...hyi....)Isä teki uuden palster-bataatti-parsa-persilja-oregano-jauheliha ja ai kun namia,jopa mun mielestä,tosin isä onkin kokki :D
Jos pojalla ei oo nälkä niin kääntelee päätä pois, tunnin päästä jo suu napsaa ja aukeaa jos äiti syö ite jotain.
 
Jos teette itse luumusosetta, teettekö sen kuivatuista vai tuoreista luumuista ?
Meille neuvolantäti sanoi, että vauvalle voi tehdä puuroa esim.kaurasta, kun vetää sen ensin sileäksi esim. sauvasekoittimella. Saa tietysti olla todella löysää. En sit tiedä missä vaiheessa puuroon ja viljatuotteisiin mennään, meillä kun on maisteltu vasta kolme kertaa perunaa. Ehkäpä itsetehty velli olisi parempi valinta, jos vaan löytyis hyvä ohje.
 
Takaisin
Top