Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me alotettiin uudenvuodenpäivänä soseiden maistelu. Bataattia on tähän mennessä annettu, ja ei oo vatsanväänteitä tullu. Ekana päivänä tuli melkee kaikki ulos suusta, tokana päivänä meni kaikki mitä tarjottiin ja kolmantena vähän kumpaaki. Eilen en muistanu ottaa pakkasesta sulamaa, ni ei tullu sit tarjottua mitää sosetta. Jouluna piti jo alottaa, mut sit oli Tyynellä tissiraivaria ni en viittiny. Meil on siis menty täysimetyksellä, ja maito edelleen riittää ylituotannoks asti. Ja Tyyne varmaa kasvais edellee pelkäl maidollaki, ja on ollu tyytyväinen, mut aattelin et sais pikkuhiljaa opetella syömään muutaki. Ja hissuksee jos täs etenis, ni sais iteki sopeuduttua ajatukseen et se imetys jonai päivänä loppuu... Ja sepä on varmaa mulle rankempi paikka ku Tyynelle itelleen :sad001
 
Tänään huomasin kun on antanut jonkin verran jo soseita ni tyttö on lopettanu piereskelemisen :D. Perjantaina annoin peruna-kukkakaali sosetta vähän maisteli mut ei mitenkään mielellään syönyt..ja ei mennyt kun tovi ni teki sellaset luirut et huhhei..liekkö het kukkakaali vaikuttanu :D.. Tänään annoin Ruusunmarja-vadelma sosetta (hairahdin sit noihin makeisiin) vaik tarkotus oli antaa vasta myöhemmi...:) Kova oli maiskutus kun sose maistui jollekkin...mut sit en tiiä saiko siitä masu kipristelyjä kun kitis siitä aika paljon...eli seuraavaks taas annan porkkanaa tai jotain et en antas hirveesti makean puolelta...:)
 
mä maistoin ite sitä ruusunmarja-vadelmaa,mun mielestä se maistu ihan raudalle.en ymmärrä miten tyttö siitä tykkää.meillä aiheutti bataatti tai kukkakaali vatsavaivoja,huomenna pitäs sit testata et kumpi.
 
Meillä on mennyt aina ihan kaikki maut. Nirsoilu onkin sitten alkanut tässä 3-4 vuoden iässä :smiley-angry019:laughing002
 
Meillä selkeästi makeat maistuu hyvin, puuro myös. Noi "suolaiset" maut tökkii. Bataatti ja porkkana-peruna ei oikein tunnu uppoovan. Kerran olen antanut purkista ja maistui kyllä paremmin kuin äitin tekemät:).
 
Ajattelin huomenna maistattaa tuota kesäkurpitsa-bataattia, saas nähdä mitä tykkää. Vaikka meidän poitsu se tuntuu tykkäävän kaikesta :)
Ihana linnunpoikanen ku suu ammollaan odottaa seuraavaa satsia ja välillä kun oon liian hidas ni alkaa suu ammollaan hoputtamaan ja kädellä ottaa mun lusikka kädestä kiinni että varmasti menee annos oikeaan suuhun :)

Onko kukaan muuten antanut vielä imeskeltäväksi maissinaksuja?
Kaveri totesi mulle viimeksi kun oltiin käymässä, että hänellä oli jo tuon ikäiselle lapselle kylässä aina mukana niitä naksuja niin jos kävi aika pitkäksi niin imeskeli niitä.
Ostin sitten pussin, mutta en ole uskaltanut antaa kyllä vielä. Jos se ei sulakkaan suussa niin helposti kun pitäisi...
 
Mul on se käsitys sormiruuasta, et sitte ku istuu itte. Maissinaksut sulaa kyl niin helposti, et ei kai siinä mitään ikärajaa ole ? Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna.
 
Mulla ei ole kunnon muistikuvaa minkä ikäinen esikoinen oli kun sormiruokailemaan ryhtyi, mutta osasi jo istua ja ruoka meni alas rakeisempanakin versiona. Ja itse aloitin pienistä leivänpaloista, riisistä yms. en uskaltanut heti tunkea isoa kukkakaalinpalasta käteen :)
 
tämä on miu mielipide..Mut en sentäs antais vielä maissinaksuja vauvalle. Vaikka makuja annetaankin maisteltavaksi niin kyllä se niitä maissinaksuja kerkeää myöhemminkin maistella ja mussutella. Mut jokainen tekee miten haluaa.
 
Mites joku porkkanan tai kurkunpalanen? voiskohan tän ikäselle jo semmosta antaa käteen jotta sais maistella?
 
Me annettiin eilen illalla 100 ml Onni perunaporkkanavelliä ja sekaan maitoa 140 ml asti. Ekaa kertaa annettiin siis velliä ja hyvin ainakin uppos. Meni meillä ihan aventin 2 tutista läpi tuo, mut pitää silti ostaa isompireikäinen tutti. Nukkumaan käydessä vauva oli vähän levoton. Nukkui puol tuntia, tankkas vähän vielä maitoa ja pyöri vielä senkin jälkeen, mutta sit nukahti ja nukkui 4+3+2+0,5 tuntia. Söi siis vaan 3 krt kun edellisenä yönä söi 5 krt.
 
Meillä syödään noita Onni vellejä, mutta ei kelpaa kuin ne makeat maut. Alussa sekoitin maidon kanssa, mutta nyt annan jo pelkästään. Onko meidän tyttö jotenkin pieniruokainen kun sitä uppoaa vaan noin 100 ml?
 
me annetaa velliä joku 50 millii ja loput 100 milliä maitoa.ostin tosin toisen pullon ja vellitutit mut ei me niitä olla kertaakaa käytetty et pelkkää velliä antas.
 
@sukki Meillä kans annetaan Onni vellejä. sekotetaan 100ml velliä 100 ml maitua ku on kova poika syömään.. jos jotain lusikalla syötän vaik peruna-porkkanaa niin sen jälkeen juo sen n100ml maitoa. Kai ne velli/kiinteet on sen verran täyttävämpää?
 
Niin vähän samaa ajattelin noista naksuista ja pelkona tosiaan, että jos sieltä jääkin isompia muruja. No kukakin tavallaan tosiaan näissä syömisjutuissa :)
 
Ootteko muuten ruvennut antamaan joka päivä jotain sosetta vauvoillenne..Mie eilen annoin ruusunmarja-vadelma sosetta(toisen kerran en anna kun kitis niin paljo sen jälkeen)..Tänään sit ostin kaupasta valmista peruna-porkkana sosetta..sitä olis tyttö syöny vaikka kui ja paljo..Eka kerran annoin tytön maistella ennen joulua perunaa..Nii ja ton nyt tänään annetun soseen jälkeen tytsy vetäs yli sata millii vielä maitoa lisäks..ja äsken kylvyn jälkeen vielä söi 170 milliä maitoa uudellee..Tosta soseen ja maidon annon aika välist äpöyt noin kaks tuntia ja hirve nälkä oli jo....
 
Meillä ei kelpaa tissi jos on kunolla syöty soseita. Vedellä huuhdellaan soseet alas, mutta en anna sitä kauheasti juoda. Nykyään annan nneet ja sitten maitoa, mutta useimmiten ei sitä heti huoli. Samoin on toisin päin. Jos on juonut ensin maitoa niin ei soseet kelpaa muutamaan tuntiin. Jos maito on illalla vähissä olen antanut velliä, mutta tänään oli illallakin tissit täynnä, joten maidoilla mentiin nukkumaan. Saa nähdä mentiinkö sitä jo yöunille vai herätäänkö vielä. Noistä maidon määristä en muuten tiedä kun imetän, paitsi silloin kun annetaan velliä. En ole kyllä huomannut, että nukuttaisiin yhtään pidempään vellin kun tissin kanssa,
 
Takaisin
Top