Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
orvokki 81: Aivan. Aattelin antaa päärynää ja luumua aika alkuun, ihan vaan jos mahan toiminta pysys sit hyvänä. Päärynän jälkeen jatketaan taas kasviksilla. Ja neuvola täti sano et pikkuhiljaa vois lisätä puuronki. Muksuhan on jo yli 5kk. :)
 
Meille neuvolassa sanottiin, että viikko pitää yhtä ruokaa maistattaa, mut jos vaikka viitenäkin päivänä maistattaa, niin hyvä ja voi kokeilla jo jotain muuta.
 
Meille sanottii kaks per viikko. Meil on ainaki oireillu muutaman tunnin sisällä, jos ei sovi. Toistaiseks vaan kukkakaali on aiheuttanu "kipuja". Puuroista eikä velleistä oo puhuttu mitään. Ehkä sit ens viikon neuvolassa ?
 
Meille eilen neuvolassa sano neuvolantäti että 5kk ikäselle voi ruveta maistattamaan viljatuotteita..Nii ja jos peruna soseita ynm antaa nii voi syödä desin jopa kuulemma..ei ainaskaa meitin likka ihan nyt niin paljoo vielä popsi :). Ja jos aattelee et perunasosetta antaa desin ni sillonhan siittä menee ihan kauheeseen ähkyyn :O...ja syökö muka 4kk-5kk ikäinen viel niin paljoa...
 
Meillä poika syö kyllä hyvällä ruokahalulla kaiken mitä suuhun saa! Eikä oikeastaan mahakuprujakaan ole tullut...
17pvä tulee 5kk täyteen, mutta olen nyt tämän viikon antanut iltaisin vadelma-kaurapuuroa. Se on nälkää pitänyt hyvin ja maistuu näemmä.
Tiedän, että suositukset on suosituksia, mutta eikai parilla viikolla voi olla niin väliä. Ja ollaan kuitenkin nyt jo viime kuukausi syöty ja maisteltu eri kasviksia ja soseita.
Alkaahan jotkut antamaan soseitakin jo ennen 4 kuukautta ja tuo on se suositus aloitus kuukausi tai myöhemmin...

Tänään otin pojalle mukaan aterioihin päivällisen. Eli nyt meillä syödään kolmesti. Lounas, päivällinen ja iltapala.

muoks. ja tietty tisut ruokien päälle :)
 
Meillä on nyt kolme päivää oikeasti syöty soseita, vaikkakin kamalan sotkun kera, mutta siis poika oikein nielee ja ottaa lusikallisia. Tänään ja eilen meni puoli purkkia eikä ihme, kun on tollanen jössikkä aiempiin verrattuna. Vellejä ei suostunut syömään pullosta eli sekoitan niitä hedelmäsoseisiin. Itselleni olen nyt antanut anteeksi sen, etten niin aktiivisesti ole tehnyt soseita. Esikon kanssa tein kaikki itse, toisen kanssa ostin hieman ja nyt olen pari kertaa tehnyt itse, kun ei tuo aika meinaa millään riittää. Ehkäpä saan paremmin aikaiseksi, kun alkaa se KUNNON syöminen :happy119 Me aloitettiin pari viikkoa ennen 4kk ikää ja neuvolasta sanottiinkin, että ennen, eikä siitä ole edes kauan, se aloitusaika olikin 3kk :scared001
 
Meilläkii annetaa kahta ruokalajia.Aikasemmin tytön maha kesti banaani-persikan,sen jälkee annettii pelkkää persikkaa niin nyt se ei sitte kestä mitää persikka ruokia:eek: miten se voi olla mahollista?
onko kukaa antanu sitä ruusunmarja-vadelmaa?onko tullu oireita?
 
Sinbbu joo on mulla se ostos tv:n magic bullet vaikka kirjotinkin sen nimen aikaisemmin väärin :D No kyllähän se ihan toimiva peli on.. Siinä tuli 2 erilaista terää mukana niin toinen meni rikki melkeen alkajaisiksi kun tehtiin sillä smoothieta jäisistä marjoista eli vaikka mainoksessa silla sai jäätäkin murskata niin ei näköjään sittenkää kestänyt.. :) Muuten on kyllä toiminut moitteetta ja juur näihin vauvan ruokien tekoon aivan mahtava peli. Mukana tuli 4 erikokosta kippoo missä ne ruoat voi vatkata.. taitaa olla 4 ja 6 dl kipot? Kaikista hauskin on se käynnistysjärjestelmä kun vaan painetaan tapit uriin ja käännetään niin alkaa terä pyöriä.. Suosittelen ostamaan vaikka vaan ihan vauvanruokien tekoon jos jostain edullisesti saa :)
 
Mun piti saada joulukahjaks pelkkä saivasekoitin, mutta siinä paketissa tulikin hirveästi erilaisia teriä ja vempaimia. Nyt vaan pitäis tietää, mitä milläkin tekee. Perunaporkkanasoseeseen valitsin selvästi väärän terän.
 
Kukkakaalia annoin pienen maistiaisen (ilmeestä päätellen ei ollut hyvää).. Pienen lusikallisen porkkana-bataatin sekaan niin ei kauaa mennyt niin oli tavarat housuissa :DD
 
se kukkakaali haisee kyl ihan tolkuttoman pahalle:sick009.tänään maistatin tytöllä sitä ruusunmarja-vadelmaa,ainakaa vielä ei oo tullu mitää itkuja mut mun tuurilla se saa siitä ummetuksen.ekan satsin annoin aamulla yheksän aikaa pienen luumumäärän kera ja toisen kolmen maissa ilman luumua.
 
Jos kukkakaali haisee pahalle, ni parsakaali vetää kyllä voiton. Meinasin oksentaa, ku avasin purkin :D
 
Myydäänkö parsakaalia purkissakin? vai parsaako tarkotit? ei parsakaali kai millekään haise vaikka keittäs mut kukkakaali lemuaa juu :s
 
Nii mä en siis ite tee noita ruokia, ennen ku alkaa mennä ihan kunnon satseja. Eka peruna oli kyl omaa, mut siitä tuli mahanpuruja, mitä purkkiruuasta ei tullu.
 
hyvä että varotit kultashiini siitä peruna-parsakaalista,meillä on purkki kaapissa mut vielä ei olla avattu sitä,enkä tiiä uskallanko enää avatakkaa:laughing002.
meillä tuli kans omatekosesta perunasta vatsavaivoja mut purkkiperunasta ei.ja ei tullu ruusunmarjasta ummetusta,päinvastoin.
 
Takaisin
Top