Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syödään aamulla 4 kk tarkoitettua puuroa, päivällä kasvissosetta ja iltapäivällä hedelmäsosetta sekä illalla velliä. Loput ruoat ja yö mennään tissimaidolla. Sen olen huomannut, että tunnin ruokailuvälit ovat päivällä venyneet 3-4 h ja itse olen rennompi iltaisin. Meillä oli illalla ongelmia aina tuon maidon riittävyyden kanssa, nyt kun illalla annetaan velliä niin ollaan niin tyytyväisiä. Meillä ei tosin ole velli pidentänyt yöunien pätkiä lainkaan, edelleen herätään ainakin kerran joskus jopa kaksi kertaa syömään. Milloin voi vaatia täyden yön nukkumista? Tietty se on yksilöllistä, mutta noin suunnilleen.
 
meil ei ainakaa tyttö tuu niin täytee maidosta.jos annan maitoo sillon kun pitäs antaa kiinteitä niin se juo niin paljon et puklaa tai sit ei juo paljoo mitää ja kitisee vaa.
 
Just tossa juttelin kaverin kanssa. Heillä on 8kk vanha vauva. Herää 5-6 kertaa yössä, ei nälkäänsä, mut itkemään muuten. Huhhuh...mulla hajoais pää. Meillä herätään siis kerran yössä syömään. Oikeestaan paljon kivempi, ku se, et nukku aina aamuun asti. Tissit meinas räjähtää :D
 
Meillä vauva saattaa herätä viisikin kertaa yössä. Vain kaksi heräämistä yössä on voitto!
 
Hehee nyt mä sain kokea sen kun syötin bataatti-porkkanaa pojalle jaaa aaaatshui! sitä oli sitten äidin naamalla, sohvalla, lattialla, pojan naamalla ja ties missä :smiley-bounce022
 
Meillä nukkuu poika koko yön, herää aamulla aikasin touhuaan, laitan tutin suuhun ja kylkiasentoon, niin jo alkaa uni maittamaan. Kummasti tuo asento auttaa siihen. Mutta toisaalta, en minä itsekään nukahda selälteni, ellen ole aivan väsy. Nyt maisteltu piltin peruna-porkkanaa, näyttäs paremmalta ku oma keittämäni peruna-äidinmaidonkorvike seos.
 
Oon tukenu seläntakaa peitolla ja hyvin tuo näyttää nukkuvan, tosin mulla on kauhee tarkisteluvimma, että saahan vauva varmasti henkeä, mutta ei se nenu niin mene, etteikö saisi.
 
Meillä herää vauva 4 kertaa yössä syömään, uskon että tilanne muuttuu kun ruvetaan lisäämään kiinteitä. Onneksi tyttö kuitenkin nukahtaa heti kun on saanut masun täyteen, sen vuoksi en ole itse kokenut tilannetta raskaana.
 
Meillä ollaa pitkää iloisii ja ei tartte kokoaja syödä kiinteiden ansiosta :) yötki menee paremmin ku saa muutaki ku maitoo :)
 
Me aloitettiin kiinteiden maistelu pari viikkoa sitten juurikin sen takia kun pieni mies ei tuntunut koskaan olevan riittävän kylläinen maidosta! Ja nyt soseita menee jo kunnon satsit päivässä.. Enää ei lasketa t-lusikallisina! :D eli ovat jo iso osa ruokavaliota! Pääsääntöisesti meillä syödään perunaa, porkkanaa ja bataattia.. Ja makeita luumua, päärynää ja mustikkaa! Tähän asti olen tehnyt kaikki soseet itse ja hyvin on maistunut!! :) muutaman kerran olen jo antanut lusikan omaan käteen ja hienosti se sose on suuhun mennyt!! :D
 
Meillä esikoinen oli jo pienestä pitäen tosi kiinnostunut itse syömisestä, pinsettiotekkin löytyi aikaisin. Myös kakkosta meinaan kannustaa sormiruokailuun jo aikaisessa vaiheessa, vaikka onkin sottaista puuhaa :)
 
Täällä ollaan nyt maisteltu perunaa,porkkanaa kumpaakin erikseen ja sit peruna-porkkana sosetta..Nyt tänään olis tarkoitus antaa peruna-kukkakaali sosetta..jännättää mitä tyttö tykkää..Meinasin eka pelkästään kukkakaalia antaa soseena mut miu mielestä tuo kukkakaali on niin "hentoa" kun sen keittää et vähän paksumpaa meinaan antaa seassa :)
 
Meillä on alettu vihdoin reilun kahden viikon jälkeen ymmärtää, miten niitä kiinteitä syödään. Ei tule ihan kaikki ulos vaan jääpalan kokoinen soseannos niellään melkein kokonaan. Bataatti maistuu kivasti ja perunakin jotenkin. Eilen tein peruna-porkkanasosetta, mutta porkkana jäi ehkä turhan karkeaksi soseutuksen jälkeen. Oon sitä kuitenkin parina kertana antanu, mut vauvaa meinaaa yskittää tuo karkeampi ruoka. Pitää tehdä varmaan uusi satsi jollain paremmalla koneella tai sitten pistää tuo vielä siivilän läpi ennen kun antaa.
 
sillonku ite keitin tytölle sitä perunaa niin mä pistin sen siitä siivilästä läpi,sit siitä tuli hyvä.mut ei sit käynykkää se peruna meitin tydyn mahalle.
 
Tänään meillä maisteltiin ekaa kertaa kiinteitä mamman hetken mielijohteesta :p Tein itse porkkanaperunasosetta johon lypsin hiukan äidinmaitoa ja soseutin magig bulletilla :) Tuli meinaan tosi hyvää kun itekin uskaltauduin hiukan maistamaan ja kyllä poikakin olis varmasti halunnut enemmän kun sen yhen teelusikallisen. Mies halus syöttää tän ekan kerran poikaa ja mä videokuvasin koko tapahtuman :)
 
Meillä on alettu nyt kans maistelemaan soseita. Perunaa ja peruna-porkkanaa. Porkkana on selkeesti parempaa, kun pelkkä peruna. Seuraavaks maistellaan varmaankin päärynää. :)

Ootteko antanu kuinka monta kertaa aina yhtä makua ennen seuraavaa?
 
Jozzuuh! Onks sul just se tv-shopin magic bullet???? Mä sitä vähän ihailin, mut en uskalla ostaa tv-shopista koskaan mitään. Onks se hyvä?
 
Kiippu: Mä annoin esikoiselle yhden ruokalajin per viikko, kerran päivässä. Nyt oon ollut "rohkeampi" ja kakkonen on saanut 2 ruokalajia viikossa :) Ja mulle neuvottiin ensin antamaan kasvikset, sitten hedelmät, puurot 5 kuukautisena ja lihaa puol vuotiaana.
 
Takaisin
Top