Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei pal tarvi vellei antaa, ku ei poika huoli pulloo. Tarkan laadun mies, ku pelkästää A-luokka kelpaa. Mur :grin
 
Ajattelin velliä kokeilla viikonloppuna, että mitä tuon maha sanoo ja sit kokeillaan iltasella antaa ennen nukkumaan menoa. Pullo ei tosiaan vieläkään oikein kelpaa, joten saas nyt nähdä.
Neuvolantäti sanoi tänään, että nyt vaan alkaa noita makuja maistattaa ja otaa välipalalle vaikka jonkun hedelmäsoseen mukaan.
Päärynää myös suositteli luumun sijasta jos sillä tuntuu, ettei maha toimi. Ja meillähän ei toimi... Ennen on tullut useammat lörtsyt päivässä, mutta nyt n. kahden päivän välein. Kamalan hajuisia tuhnuja kyllä tulee :)
 
Meil ei banaani-mustikka jäbälle sovi... kiukkuaa ja pitää ottaa syliin kyljellensä... Tuossa kun ukko anto pojalle iltamaidot niin luulin et se oli mies joka piereskeli niin äijämäisesti... mutta sehän oli meijän minimies :excited001

Huomaa et on periny mun vattavaivat kun itellä turpoo maha kun syön banaania... No ainakin tietää ettei sitä jatkossa anna :)
 
Voe herran tähen tätä mun muistia..eihän me mitää bataatti-kukkakaalisosetta syyä ku bataatti-kesäkurpitsa:laughing002 mihin helkuttaa mun muisti menny??tänä aamuna tyttö maisteli sitä vadelmavelliä,tais olla aika tyrmäävän makusta ku sen jälkee nukahti ja kohta reilu tunnin nukkunu.:)
 
Joulun jälkeen aletaan maistelemaan kiinteitä, helppo reissata joulu vielä ihan imetyksen voimin.

Aattelin et alotellaan varmaan perunalla, mutta siitäpä sitten kysymys.. ootteko antanu ensin esim perunaa ja sit pelkkää porkkanaa ja sit vasta niitä yhessä vai ootteko antanu suoraan perunaa ja porkkanaa sekasin? :)
 
kaupasta ainakii saa valmiina niitä piltin purkkeja missä on sekasi porkkana ja peruna.meijän tytölle ei sopinu ite tehty perunasose.
 
Meidän murun kanssa mennään vielä oman maidon voimin eteenpäin :) on kasvanut hyvin ja tyytyväinen tyttö, joten ihan maisteluannoksia annan vielä, en meinaa ruoka"annosta" vielä kasvattaa. Mulla on nyt pakkasessa kukka ja parsakaali, peruna-porkkana ja porkkana kuutioita. Ne käydään ensiksi läpi ja hedelmät meinasin antaa purkista, banaania neiti kyllä on jo herkutellut. Olen antanut viikossa kahta eri maisteltavaa. Pari velliä ostin kaappiin valmiiksi, niitä ajattelin ottaa sitten käyttöön jos tytön yöt rupeavat menemään rikkonaisiksi.
 
Meillä on nytsit porkkana tullu kans kuvioihi ku peruna pelkästää ei maistu. Kakka ei oikee oo kulkenu, niinpä eile annoin porkkanan lisäks luumusosetta. Tänää sama homma.. ei kyllä viel oo mitää vaikutusta.. aattelin kokeilla tota peruna-porkkana velliä varmaa viikonloppuna :) viel kyl mennää aikalailla maistatus linjalla kaikessa.. pikkuhiljaaa enemmä.. varmaa vasta 4 kk neuvolan jälkee ku näkee mite on kasvanu.tai ellei nyt jtn muuta oo et on "pakko" antaa enemmä... :)
 
Ite antaisin ensin vaan yhtä makua kerrallaan, jotta näkee, jos joku tekee jotain oireita. Lisäks kai vatsa ehtii tottua paremmin. Antaisin siis ensin vaikka perunaa muutaman päivän. Sit seuraavalla viikolla mukaan porkkanaa, joko sekoitettuna perunan kanssa tai vähän molempia erikseen samalla aterialla. Näin meitä neuvottiin.
 
Meillä on kanssa vatsa ollut nyt toimimatta kohta neljättä päivää ja tuolla luumulla ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Olen tänää jo antanut luumua kahteen otteeseen ilman vaikutusta. Kamalan hajuisia paukkuja kylläkin tulee :) No onneksi tulee ettei kierrä mahassa.
Tämä viikko on nyt maisteltu myös porkkanaa ja se näyttää maistuvan. Iltaisin olen antanut pataattia.

Ihania ilmeitä muuten tulee varsinkin tuosta luumusta kun suu menee maistelusta suppuun ja sitä mössöö pyöritellään suussa ja maiskutellaan. Naama luumussa, rätit sekä ruokalaput vaikka mite koitan pyyhkiä aina suupielet jotenkin se nyrkki ehtii käväseen suussa ennen mua :) On tässä itselläkin opettelua kyllä kun ei tälläistä syöttöhommaa ole ennen tehnyt :)
 
mä kans annoin yks aamu bataatin kera luumua yhen vajaan ruokalusikallisen,illasta se sit vasta toimi.Mut oon kyl huomannu et kauemmin menee et toi sose tulee ulos mut ei se tunnu vauvaa haittaavan,pierut tosin tyrmäävän hajusia samoin tortut ja nekii ihan vihreitä,ja voi luoja sitä hajua :sick009 :laughing002
 
Voi olla, että ens vuonna vasta aletaan kiinteitä, vaikka tää syö päivisin tissiä 1-2 tunnin välein, mutta kun nukkuu edelleen öisin hyvin 8-10 tuntia. Illalla maha on semonen pallo ja aamusin menee ihan ruttuun, hassu tyttö :) Aattelin kuitenki ite kokeilla tehä jotain ainakin alkuun. Sitä mietinki, että jos perunaa haluais kokeilla, niin onko sillä perunan "merkillä" väliä?:confused:
 
Ite aattelin alkaa maistattaan soseita ens vuoden alusta aikasintaan. Teen ainakin alkuun kaikki itse. Luulen et varmaan ainakin perunasose kannattaa tedä jauhoisista perunoista?
 
Meille tuli joku neuvolan ohje, jossa peruna suositeltiin tekemään niin, että keittää kuorineen, kuorii ja sit muusaa. Olin ajatellut, että tekisin niin kun perunamuusin, että kuorin ennen keittämistä, mutta tietty vitamiinit säilyy parhaiten kun keittää kuorineen. Ymmärsin, että vois tuossa tapauksessa käyttää ihan sitä perunaa, mitä muillekin kuorineen keittää, mut varmaan jouhoisasta tulis kuitenkin paras rakenne.
 
Mä tein ekan perunan keittämällä ja sit muussasin veteen. Ei tullu hyvää, eikä herrakaan sitä syöny. Seuraavana päivänä kokeiltii sit suoraan kaupan pilttiä peruna-porkkanaa. Meni huomattavasti paremmin alas. Nyt pidettiinki sit parin viikon tauko maisteluissa. Tänään alotettiin uudestaan kukkakaalilla :)
 
Mä annoin pelkkää perunaa eka, eikä ollu mitään oireita tms. Ja porkkana sit vasta :) eikä siitäkää tullu mitää. Ja luumustakaa ei :) parempi sillee se onki et antaa yhtä makua ekaksi, jotta on helpommin tietää mistä mahdolliset allergiat tulee..
 
Ainii ja eilen ku annoin toista päivää luumua, niin iltapäivällä tuli sellasrt kakat että tulvi oikee yli vaipan :D heh.. äiti oli tyytyväinen tietty :)
 
mä annan kahta sosetta kerralla maistettavaks,jotain kasvis ja sitte hedelmä tai marjasosetta taikka sit velliä.aika nopeesti sen huomaa tuleeko niistä mitää oireita.
 
Takaisin
Top