Mä olen oikeasti tosi hämilläni näistä vaihtuvista ruokasuosituksista, koska täällä ruotsissa yleinen suositus olis siis aloittaa kiinteät vasta 6kk ikäisenä,ja 4kk lähtien sais antaa satunnaisesti maistiaisia (ei siis mitään systemaattista ruokaan totuttelua vielä), vaikka nokare omaa ruokaa silloin tällöin.
ja gluteenia pitäis antaa 4kk iästä lähtien pieni annos muutaman kerran viikossa juuri ehkäisemään keliakiaa, just vaikka lusikallinen puuroa tai pieni pehmeä leipäpala.
Suomessa taas aloitetaan 4kk vanhana kiinteät,paitsi viljatuotteet ja puurot vasta 6kk, eikö?
Esikoinen aloitti 2v sitten kiinteät kaupan miedolla ensikaurapuuroilla 3kk vanhana. Ihan hyvin meni. Paketissa lukee ruotsiksi 4kk, suomeksi 5kk aloitusikäsuosituksena.
Neuvolantäti sanoi että vauvan kanssa pitää odottaa kiinteiden kanssa 6kk asti.
toinen taas sanoo että anna vaan puuroa illalla, ei haittaa.
Paino ei nouse tarpeeksi maidolla ja napero ihan selkeästi RAKASTAA lusikalla syömistä kun ollaan testattu pulveripuuroa. Mutta kun siinä on sitä gluteenia, tuhoanko mä nyt mun vauvan suoliston jos se saa sitä liikaa?
Tulee sellanen oll että mitä h...tiä mä sille nyt syötän kun kaikki on väärin!
Niinpä annoin mustikkaa, ja kai mä laitan sen puuron vielä hetkeksi hyllylle odottamaan. Tai ehkä kokeilen ensi viikolla pulveririisipuuroa? Tai perunaa. Tai hedelmiä.Tai jatkan puuroa.
Ja aion kyllä uhmata neuvolaa ja aloitella kiinteät. Vai pitäiskö sittenkin odottaa? Vauva on ihan just 4kk.