Poika teki itsenäisesti päätöksensä, että äitin soseet on täyttä kuraa ja hän haluaa syödä itse! Meillä oli siis sormiruokailtu lähinnä välipaloilla, mutta nyt kaikki ruokailut iltapuuroa lukuunottamatta hän saa syödä itse ja hitsit, että on muuten mukavaa ja helppoa! Jos joku saisi tästä inspiraatiota, niin kirjoittelen alle parin päivän ruokalistaa:
Päivä 1:
Aamupala: banaania, kiiviä, luumua (kuori pois) ja viinirypäleitä (myös kuorittu hiukan)
Maitoa
Lounas: Me vanhemmat syötiin makaroonilaattikoa, joten nappasin pojalle erikseen makaroneja, jauhelihaa ja kylkeen avokadon ja tomaatin (kuorettomina) siivuja.
Maitoa
Välipala: Talk-muruja (googleta, jos et tiedä, aivan mahtavia!), raejuustoa, viinirypäleitä ja luumua
Maitoa
Päivällinen: Uunilohesta palasia, perunaa lohkoina, salaatinlehteä ja kurkkutikkuja
Iltapala: 4-viljan puuroa takapihan punaherukoilla maustettuna
Päivä 2:
Aamupala: Ruisleivän palasia, viiliä marjoilla (ok, tän syötin)
Lounas: Rypsiöljyssä paistettua munakasta, paprikatikkuja, kinkkusiivuja (näistä kannoin vähän morkkista, kun suolaa joukossa..)
Välipala: Pensasmustikoita, talkmuroja ja banaania
Päivällinen: Parsakaalia ja kesäkurpitsaa haudutettuna, nuudelia (kiva sotku, kröhöm..) ja raejuustoa.
Iltapala: Ruispuuroa vadelmilla.
Olen kokenut, että sormiruokailu on ennen kaikkea lapsesta mukavaa, olen tottunut jo pieniin kakomisiin ja poika itsekin tuntuu luottavan tekemiseensä. Lisäksi poju ei enää (voi olla myös kehitystä) tunge vaistomaisesti kaikkea suuhun kuulumatonta suuhunsa ja pakko todeta, että hitsit, miten näppärä tuo on jo käsistään :)