Vähän matkan ruokakokemuksia, ehkä näistä on apua jos joku on lähdössä reissuun.
- Valmisruuat jännitti, kun tähän mennessä on menty itse tehdyillä. Valitsin puuroa pitkään, mutta olinkin kämmännyt, ja ostanut velliä. Sillä ei tehnyt mitään, kun tuo ei tuttipulloa käytä, nokkamukista ei osannut sitä juoda ja lusikalla tuli vaan sotkua. Ne jäivät sitten Helsinkiin hotelliin, ja menomatkalla aamupuuro korvattiin hedelmäsoseella. Neiti ei valittanut.
- hedelmäsoseina mulla oli matkassa Ella's kitchen soseita, jotka olivat todella käteviä. Ne ovat siis pakattu sellaiseen metallipussiin tms., jossa on muovikorkki, joten pakkauksen saa hyvin kiinni. Minä puristin sitä sosetta suoraan lusikkaan, niin ei tarvittu lautasta.
- lusikat, ruokalaput yms. pakkasin minigrip-pusseihin, joita oli laukussa myös varuilta mukana. Onneksi, tulivat tarpeeseen. Samoin kosteuspyyhkeet ja maissinaksut.
- valmisruokaa annoin lopulta vain Helsingissä. Perillä keitin perunaa ja porkkanaa, jotka survoin haarukalla, sekaan raastoin kananmunaa. Hyvin upposi. :) Ilman mikroa selvisin niin, että puuron tosiaan vaan sekoitin kiehuvaan veteen, ja soseeseen lisäsin vähän kiehuvaa vettä, niin että notkistui ja sai vähän lämpimäksi. Ei ihan mikro, mutta toimihan se.
- paluumatkalla olin jo rohkeampi. Pakkasin puurohiutaleita yhden annoksen pieneen minigrip-pussiin, samoin lopun itse tekemäni soseen. Kummastakaan ei tullut sanomista, ja vaihtokentällä syötin sitten sen soseen, ja myöhemmin pyysin kahvilasta kuumaa vettä, johon tein puuron.
- varsinkin matkapäivinä ja lentokoneessa neiti viihtyi tissillä normaalia enemmän. Näin mutuna sanoisin, että korvikettakin kannattaa ehkä varata mukaan vähän normaalitarvetta enemmän.