Meillä nyt on vakituiseen käytössä
- bataattisose
- porkkanasose
- (tuore) perunamuusi
- porkkana-kukkakaali-kesäkurpitsasosemuhennosmikälie
- banaania eri tavoilla
Nuo on itsetehtyjä, vähän kokkareisia välillä, mutta ei oo tullu valitusta ja vatsakin tuntuu ottavan mukisematta vastaan.
Lisäksi oon kaupasta ostellut jotain hedelmäsoseita, joita en itse pysty tekemään, niitä sit silloin tällöin tarjoilen.
Puuro ei todellakaan mee alas, kokeilen kyllä vielä ilman maitoa. Aattelin sen olevan hyvä idea seassa, mut ehkei se ookaan? Vaikka lypsän suoraan lautaselle?
Peruna menee vähän nihkeesti ja siinäkin aloin miettiä sitä maitoa. No perunasta tulee järkyt ilmavaivat, joten en kauheesti harrasta.
Jotain maistatteluja on lisänä ja kohta otan kehiin taas uutta. Ja 6 kk tulee täyteen ylihuomenna. :) Mut mun mielestä se syöttäminen on ollu ihan ok (kun periaatteenani oli täysimettää se 6 kk!) näinä parina viime viikkona, kun sitä on harrastettu ihan tosissaan, koska tyttö kuitenkin syntyi 42+0, niin fyysisesti se on pikkuisen ehkä edellä numeraalista ikäänsä. Jos se ny enää mitään vaikuttaa. Kuhan selittelen!
Oon todennut, että pitää kehittää ihan uutta pitkäjänteisyyttä tuon syöttämisen kanssa. Ruokailuhetkinä mikä tahansa muu asia ois paljon kiinnostavampaa, samaa lusikallista syötetään kolme kertaa, välillä suupielistä kaavittuna. Mä haluaisin käsiraudat, että sais kahlittua sen kädet tuolin käsinojiin ja nyrkit pois lusikan kimpusta.
Mut kyl se tästä. Ja kerta kerralta sujuu paremmin. :) Ja veden ottaminen tuttipullosta on oikein kivaa, maitosisältöähän tuo ei suostu siis maistaankaan!
Mikä siinä onkin, että maito kelpaa vaan suoraan rinnasta, ei lypsettynä tuttipullosta tai ruoan seassa tms. Ja korvike on sama kuin kalanmaksaöljy mukuaistille? :O
Me päätettiin, että sokeria ei tarjota viä hyvään aikaan ja karkkikiellosta ollaan valistettu sukuakin. Ja lehmänmaidon ja vehnän tarjoominen venytetään mahdollisimman myöhään myös. Ne kun on tutkimusten perusteella suomalaisille tosi allergisoivia ja lähinnä propagandaruokaa kärjistetysti sanottuna.
Näin täällä, saa nähdä kuinka ruokavalio muokkautuu. :)