Mä tein eilen sitä palsternakka-perunasosetta, josta tulikin hyvin palsternakka voittoinen. Olen mielestäni ihan kelpo kokki, mutta en usko koskaan saaneeni keitoksilleni yhtä innokasta vastaanottoa. Neiti söi lusikan tyhjäksi, ojensi sen vaativan näköisenä pitkälle eteenpäin, kiljui ja potki jalkojaan (joissa tietysti oli ne helistinsukat).
Sitä sosetta olisi varmaan mennyt paljon enemmänkin, vaikka hellyinkin antamaan vähän yli sen lusikallisen.
Lusikoista. Mä kävin itse ostamassa sellaisia kauniita värikkäitä syöttölusikoita. (Off topic, nauratti vähän kun niissä oli mukana käyttöohje, jossa sanottiin, että "nämä lusikat ovat tarkoitettu vain äidin käyttöön", mies totesi että syöttäminen jääkin sitten sulle.
) Kummitädiltä saatiin joululahjaksi Ainu ensilusikka, siinä on se suuhun menevä osa kumia. Hyvin pian huomattiin, että se kummin ostama lusikka on ihan paras, ja minun ostamat täysin huonoja. Hyvä minä...
Siihen Ainu lusikkaan tarttuu sose hyvin, vauva tykkää laittaa sen suuhun kun ei satu ikeniin, ja se taipuu mukavasti ja tekee sen syömisen vauvalle helpommaksi. Eikä sitä saa liian syvälle tai ainakaan meillä sen kanssa ei ole käynyt niin, mutta niiden mun ostamien kanssa kävi. Mä sitten kävinkin ostamassa niitä pari lisää, ja ne mun ostamat lusikat odottaa parempia päiviä.