Kiinteät ruoat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin tänään neuolaan ja kysyin tosta Leevin hullusta päivällis syönnistä.. Sano että on ihan normaanii että syö nyt niin paljon kun liikkuu kin nii paljon enemmän että ei tarvii olla huolisaan, sano vaan että pitää antaa sen syödä nii paljon kun haluu.. No tänään se sit söi vuorostaan possua ja vihaneksia sellaset 360g! Eikä edes pulauttanu sen jälkeen.. Sit se sano kans sitä että jossain vaiheessa se sit taas tasaantuu ja syö taas pienempiä annoksia..

Nanna, oot selkeästi onnistunut kokkailuissasi ;)

Mutta siis joo, kyllä tuon vanhemman kanssa on huomannut miten ruokamäärät vaihtelee kausittain. Välillä ei syödä paljon mitään, ja sit taas menee aikuisten annoksia. Sääli ettei osaa vielä itse sanoa, onko iso vai pieni nälkä niin aina vähän arpapeliä kuinka paljon lautaselle laitetaan..

Valitettavaa mutta totta että meijän perheessä Leevi syö meistä kaikista laadukaimin ja tervelisemmin. Mut mitä sitä ei tekis oman palleronsa eteen <3

Koitin tehdä Riipitiin puuromuffineita iltapalaksi, mutta siis mun lopputulos on lähinnä puuroa, jossa vähän kuivahko kuori. eli siis ne muffinit ei pysy yhtään kasassa vaan syöminen on ihan samanlaista kuin normipuuroa söisi kädellä. mites muilla, saitteko oikeita muffineita?

Pitää tehdä tosi tönkköä puuroa. Tein ite ekan satsin semmoseen vähän löysään puuroon, mistä ite tykkään ja se pysyi just ja just omassa kädessä, likalla ei toivoakaan.
Ja ne pitää jäähdyttää. Kylminä ne on paljon kiinteämpiä kuin lämpösinä.
Eikä kannata pakastaa, jos laittaa kookosöljyä! Maku on ok mut menee rakeiseksi.

Huh, just meinasin tänään tehdä täysjyväriisistä meille ruokaa. Ja onneks tytär ei tykkää persiljasta(?) niin jouduin syömään meidän riisikermalla terästetyn bataattisopan ite.

Onneks meillä ei moisia täysjväriisejä käytellä.. Maistuu ihan peelle. :wtf:

Japanilaiset kuulemma huuhtelevat riisinsä huolellisesti ennen käyttöä. Ja siellä on maksasyöpää enemmän kuin muualla. Johtunee tuosta arsenikille altistumisesta? Minä ymmärsin, että Evira tulee vähän jälkijunassa tässä.

Hyi :-(

Joo, mutta syy miks tuonlinkin jaoin, niin oli esim se kun mullahan esikoinen ei aikoinaan suostunut syömään muuta puuroa kuin riisipuuroa ;-) No sanoohan sen jo järkikin, että määränsä kaikella. Mutta kun täälläkin on käyty keskustelua siitä, että riisipuuro maistuu joten aattelin tuon olevan ajankohtainen.
Ja eiks me helmimammat vedetty sitä jo odotusaikana aika topakasti :O ??

Vedeltiin puuropatoja tyhjäks aika vimmalla joo :grin Noni ja nyt mun tekee mieli riisipuuroo!! :rolleyes: Siis onko toi nyt se täysjyväriisi sitä arseenipitoista vai kaikki riisit? Se valkoinenki?

No niin mäki käsitin, että se pahviriisi ja pahviriisi pahvimuodossa on niitä vaarallisia. Minä se pupellan valkoista riisiä siis jatkossaki :grin

Takaisin