Kiinteät ruoat

Meille on kyllä tää sormiruokailuhomma sopinut paremmin kuin hyvin. Kiinteät aloitettiin, kun 6kk tuli täyteen. Nyt, n. 6 vk:a myöhemmin, tyttö vetelee omin sormin samaa pastaa ja jauhelihakastiketta kuin muukin perhe yrtteineen, sipuleineen, valkosipuleineen, jne. vain ilman suolaa.

Määrät ei toki oo vielä mitään valtavia ja sotkua tulee paaaljon, mut joka tapauksessa homma on sujunut paremmin kuin osasin odottaakaan. On myös ihan mahtavaa, että päästään nauttimaan koko perheen yhteisistä ruokailuhetkistä niin, että kaikki oikeasti syövät samaan aikaan ja mahdollisuuksien mukaan samaa ruokaa. :happy:
 
Ensimäinen kerta kun aamupuuro jäi syömättä. Ihan kauhee itku ja raivo kohtaus kun laiton syöttötuoliin. Yritin vielä jos sitterissä olis maistunu paremmin mutta ei niin ei.. Kiva aamun alotus kun toinen heti huonolla tuulella..
 
Me kokeiltiin niitä kaurapuurovohveleita :-) hyviä olivat. Viljo söi jonkunverran ja esikoinen popsi ihan innoissaan. Viljo on muutenkon alkanut komentamaan ruokaillessa jos ei saa jotain omaan käteen, mut sit kun sillä ei oo yhtään hammasta niin joutuu oleen aika tarkkana mitä käteen antaa. Mandariini oli myös herkkua.
 
Sokoksen 3+1 päivillä olis vohvelirauta 25e. Alkaa kuulostaan siltä, että pitää käydä hakemassa :)
 
Joku syöpöttelykausi alkanu? Vekaki tempas tossa 150g spaghettia ja ei menny ku 1,5 tuntia ni söi 90g smoothien :joyful: Muutenki syöny tänään "ylimääräistä" ku on saanu natustaa kaks semmosta 1,5x10cm palaa pannukakkuaki. Ja aamupuuro oli tietty. Ja pari annosta maitoa menny. :smug:
 
Ei kyllä mitään hajuu.. Aamu ja ilta puuro on noin 2.5dl ja lounas vähän vaihtelee mut 150g kasviksia ja riisii + 1,5 kukkura ruokalusikallista kanaa, kalaa. Välipalaks syö aina purkin hedelmäsosetta.. Toi päivällinen on vaan yllätäny ihan täysin..
 
Olkaa onnellisia. Meillä juhlitaan kun välillä syö pienen pilttipurkillisen verran sosetta. Yleensä siitä syödään kahdesti. Puuron syöminen on aina arpapeliä.
 
Meillä on ihan hirveää taistoa saada eka puurolusikallinen suuhun. Sitten tyyppi taitaa muistaa kuinka puuro onkin hyvä juttu, ja suu aukeaa helposti?
 
Meillä alkaa aamu lusikallisella D-tippoja. Ne on vissiin hyviä ku jää suu auki odottamaan lisää, mutta äitipä laittaaki suuhun puuroo :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: mmm
Viljolla on nyt ruvennu tökkii tuo puuron syönti tai välillä syö kaiken ja välillä ei yhtään. On sit saanu ruispaahtista jos ei oo yhtään puuroa syöny. Leivästä tykkää kun saa ite syödä.
 
Tein tänään makarooni laatikoo ja Leeville oman kauramaidolla = ) tuli mun mielestä ihan hyvää ja huomenna pääsee Leevi ite maistaa = )
 
Mä en saa tälle putoon enää aamuisin puuroo. Enkä kyllä oikein mitään muutakaan, ite pitäs saada kaikki. Sit ite se syö minkä syö, eli ei paljon mitään. Paitsi kaupan smootheja vetää pussista jonkun 60g kerralla. Silmät rupee loistaan, kun vaan näkeekin niitä.

Tein tänään oman smoothien päärynästä, ompusta, banaanista ja omppumehusta. Oli vissiin liian kirpee se mehu, tuli saman tien rinnuksille. Mitä muuta mehua vois laittaa? En mitään sokeroitua mehukattia todellakaan halua ja mä en tunne "tuore"mehuista kuin omppu- ja appelsiinimehut. Molemmat varmaan yhtä tujeita.
 
Hmm vaikutti kyllä hyvältä tuo ohje. Nyt pitää enää hommata niitä muffinssivuokia. :-o
Mun kaveri teki muffinssivuuissa makrulaatikkoa sormiruokailijalle. Sekin oli aika kätsän oloista.
 
Joo mä oon kans tehny. Hyvin toimii. Ja munakkaita. Käteviä automatkaeväitä kuskille ovat myös :)
 
Tää mukula ei syö muuta kuin hedelmäsoseita. Tein tänään bataattisoppa, musta oli namnam ja toikin tekovaiheessa halus lisää, kun maistettiin. Sit sylki ulos, kun laitoin sille smoothiepussiin. Useemman kerran kokeili, olisko se sittenkin hedelmäsmoothieta. Ei kelvannut lusikallakaan. Söi sentään maissinaksuja.
 
Takaisin
Top