Kiinteät ruoat

Tuleeko siitä lasista juomisesta iso sotku? Jotenki kuulostaa siltä ni en oo lasia antanu.. Pillimukista osaa kyl juua :p
 
Hapankorppu on selkeästi hyvää ja sillä on kiva rapsutella ikeniä. Eikä se sotke niin kuin vaikka ruisleipä tai maissinaksut. Muhjaantuu suuhun kivasti :-)
 
Mä luin myös jostain ton maito ennen kiinteitä -ohjeen ja mun mielestä se liittyi siihen, että kun vauva vasta opettelee syömään kiinteitä, niin niitä ei kannata tarjota silloin, kun lapsi on hirmu nälkäinen, koska a) vauva ei vielä ymmärrä, että kiinteätkin ovat ruokaa ja b) hermo menee harjoitteluun nopeammin, jos on maha ihan tyhjä.
 
Ok, voi olla niitä opetteluvaiheen juttuja sitten. Tää syö yli kaks lusikallista vain nälkäisenä.
 
Tuleeko siitä lasista juomisesta iso sotku? Jotenki kuulostaa siltä ni en oo lasia antanu.. Pillimukista osaa kyl juua :p
Tulee.

Tää aamuisin "makaa" tuulettelemassa peetään ikean muovialustalla pyyhkeen päällä. Tänään istutin sen siihen ja annoin snapsilasin käteen toista kertaa niin a) suuhun ei menny mitään ilman apua, kun ei tajua sitä kallistamishommaa (kuten ei nokkamukilla/-pullollakaan) b) muki kallistu muihin suuntiin.

Piti oikeen haistaa, onko pyyhkeessä pissat vai vedet.
Mut kyllä se lasin ideasta on hyvin perillä ja mun kädestä on juonut lasista vauvasta asti. Koitan keksiä jostain muovisen sellaisen, niin ei tartte kivilattiaa varoo ja raportoin edistymisestä :)
 
"Vauvasta asti" Hirn.
Vuotaa se hörppyyttäminenkin, mut en sen takia oo koskaan vaivautunut vaatteita vaihtaan, kummallekaan.
 
Meillä hörppyytetään pienestä posliinikupista, kun on sopivan kokoinen. Välillä annetaan vettä myös lusikasta.
 
Mä oon nyt päättänyt olla ottamatta stressiä siitä että ruokamäärät tuntuu niin pieniltä. Välillä menee ihan ok mutta esim tuo 1 pilttipurkki olis meillä jo tosi hyvin. Yhdellä ruualla kelpaa vain omatekemä, toisella vain valmisruoka. Tänään ei suostunut syömään iltapuuroa lusikan lusikkaa. En viitsinyt huudattaa. Syö kuitenkin päivisin hyvin tissiä, noin 6 kertaa. Öisin ei enää. Niin kauan ku vaipat täyttyy (ja potta) niin jotain on pakko mennä toisestakin päästä sisään.
 
Meillä meni tänään ekan kerran koko pieni pilttipurkki! Ja mun teki mieli jo lopettaa syöttäminen. Ja me siis alotettiin maistelu tyyliin kolmikuisena. Mutta se oli tyyliin lusikka per päivä. Eli hitaasti on edetty. No stress!
 
Oho, vau. Meillä syödään kanssa neljättä kuuta jääpaloja. Pieni pilttipurkki kestää kaks päivää, jolloin äiti saa iltapalaksi puoli purkkia.
 
Vekalle maistu mannapuuroa kauhallinen ja ruusunmarjasosetta kolmasosa purkkia sekoitettuna. Ihan hyvä alku. Tosin, eilen ei suostunu syömään aamupuuroa ensinkään... :wideyed:
 
Just ku pääsin sanomasta, et toi mukula ei suostu syömään mitään sosemuodossa - ei Kasvikset, ei hedelmät, ei marjat, ei kaupan soseet eikä TSI:t, niin ta-daa: paseerattu tomaatti ihan sellaisenaan maistui ihan sellaisenaan ja nam-nam kuului päälle. o_O
 
Mashnu. Mimmonen rakenne oli? Vois meinaa itekki kokeilla jos uppous venkullekki:)
 
Oli aika tasainen, pieniä pastan pätkiä oli joukossa mutta ei mitään pelkkää ryyniä. Tuntuu paremmin noista karkeista ruuista uppoavan ne missä on pastaa. Riisiruoat oli ihan kauheita.
 
Noni.. Noissa on varmaan ihan sitä itteensä mitä luvataan..
Ettei oo kovia perunakokkareita mitä löytyy suurimmasta osasta:/ ja ne on kamalia.
 
Takaisin
Top