Kiinteät ruoat

Jimmu menettää heti kiinnostuksensa, jos yritän lapioida sileetä sosetta suuhun. Näin ollut heti kun hampaita tuli ylöskin. Onhan se varmasti mukavaa käyttää hampaita kun niitä on. Eikä pelota, että tukehtuu. Joskus vähän kakoo, mutta en ees muista milloin viimeks. Ja kakominenhan ei oo mitenkään vaarallista, ihan normi reaktio.
 
Meillä hampaattomuus vähän vaikeuttaa sormiruokailua mutta kun valitsee syötäväksi riittävän pehmeää sapuskaa niin onnistuu ilman hampaitakin :-) mandariinilohkoista olen repäissyt toisesta päästä vähän nahkaa pois niin saa hyvin syötyä niitä, muuten tahtovat jäädä suuhun pyörimään.
 
Ja siis tässäkin lapsissa on eroja pivi. Toisilla menee pidempää et oppivat tykkäämään ja nielemään karkeepaa sapuskaa. Näiden serkkupoika on ollu pienenä todellinen hienokurkku. Söi tosivpitkää ihan sileetä sosetta, mut kyl se taaperona söi ihan normaalia sapuksaa :-D
 
Meillä uupuu myös hampit. Mutta tää vetää vadelmia sormin sujuvasti ja välillä syö "ite" lusikalla eli minä koukkaan ruokaa lusikkaan ja pidän päästä kii ja neiti vie suuhun
 
Meillä ei mee sileetä kuin pussismoothiet. Ja smoothieissa parasta on korkki! Tunkee suuhunsa ja oon antanut sen muljutella sitä hetken valvotusti, se on niin iso, ettei se mahdu henkitorveen :)

En oo huolissani isoista paloista enää, tolla näyttää refleksit toimivan. Ja annan sen myös syödä jotain ompunlohkoja yksin nykyään. Sillä on myös oma kissanruokakippo missä on kovia raakoja makaroneja kourittavaksi kissan ruokia säästääkseni ja sieltä se käy sillon tällön napsasemassa evästä itelleen :D Kai se oikeesti syö niitä, kun ei niitä liiemmin ympäri kämppää löydy ja se niitä suussansa muljuttelee.
 
Muokattu viimeksi:
Pikkulusikan kärjellinen maustamatonta jogurttia ja pari tuntia myöhemmin ruikuli niskapaska.. :bored: Joko oli tosi sattuma tai sitte jäbä on äärimmäisen yliherkkä. :sad001
 
Mä kokeilen ens viikolla viiliä, sitte jos kakki taas lentää ni on siitä seuraavalla vkolla neuvola missä pääsee kyselee tarkemmin.
 
Minä annoin soijajugurttia viime viikolla niin hirveet itkut tuli, sitten oksensi ja löysä kakka :-( Eli meillä pätee se sääntö, että maitoallerginen ei useimmiten siedä soijaakaan.
 
Sillon joo, mutta kokeilin tänään ku heppu oli niin uteliaana ku ite söin jogurttia. Onhan tuo jo 9 kk ni jos nokare viikossa kokeillaan. Ei kyllä lupaavalta näytä.
 
Mä oon kans ostellut viilejä nyt muutamana päivänä testiin, mikä on parhaan makusta. Siitä rupeen sit tekeen ite, kun ruvetaan maisteleen. Mun näitä edellisestä viilistä voi hyvinkin olla 10 tai jopa 20 vuotta, ei mitään hajua. Ja kuitenkin viili on ihan hyvää :)
 
Mä en tykkää viilin koostumuksesta, mutta miekkonen onneksi syö, niin voivat herrat keskenään viilistellä :)
 
Mä söin sillo viimeks viiliä ku jäbä oli mun masussa :joyful: Synnärillä hurahdin persikka-mango kerrosviiliin ja niitä oli sitte kotonaki ekat pari kk eväänä ku yöllä herättiin :smug:
 
Mä oon suuresti miettiny ja pähkäily yhtä ruoka hommaa mikä nyt ei vaan mee mun jakeluun.. Eli noi kaupan valmiit vauojen jugurtit ja rahkat?? Siis mitä? Jos selosteessa lukee rahka nii oletettavasti se sit on rahkaa? Mutta mikä se semmonen rahka on mikä säilyy huoneen lämössä yli 6kk?? Ja jugurtti vielä pahempi, säilyy yli vuoden? Voisko joku fiksumipi kertoo tästä jotain tarkemmin kun en oo niin perehtyny noihin valmisruoka hommiin.. Kiitos ja anteeks = )
 
Takaisin
Top