Kiinteät ruoat

Veka ei kyllä osaa syödä siististi. Taitaa olla joku juttu nyt ton soseiden rakenteen suhteen. Ei edes omppusose kelvannu. Ottaa kyllä sosetta suuhun mutta sitte ei tiedä mitä sille tehdään. Aukoo suutaan ja irvistelee niinku olisin laittanu jotain myrkkyä toisen kitaan. Syljen ja kuolan mukana tulee sitte sose takasin samaa reittiä ku mitä se sinne suuhun meniki. Ei paljon nielemisääniä kuulu. Kohta ootan siihen asti että toverilla on hampaat suussa ni siirrytään suoraan pihveihin perhana :bored:
 
Auttasko se velli yöunii? Totuin venkun jo tossa 8 tunni yöunii, mut nyt ollaa hetken aikaa heräilty yölläki syömää? Maitooki menee yli litra päiväs.
 
Ei tuo touhu meilläkään siistiä ole, mutta mieluisaa kyllä ;-) voi suosiolla jättää valkoiset bodyt pois käytöstä kun ovat pian entisiä valkoisia ;-)
 
Meillä ainaki nukutaan koko yö ku illalla saa velliä. Viime yönäki nukku 10 tuntia. Ei neuvolatäti ollu millänsäkään ku viimeks sanoin että ollaan velli aloitettu ku maitoa meni jo 10 vkon ikäisenä 1,25 litraa/vrk. Totes vaan että ihan ok homma aloittaa lisäruoka ja että äiti tietää parhaiten.
 
Me ollaan menty edelleen pelkällä korvikemaidolla ja poika kasvanut hyvin(alussa 2kk osittais imetystä). Tänään ois 4kk neuvola ja odotan et tuleeko jo ohjeita kiinteiden kokeilusta. Itse olen sitä mieltä, et helpomalla pääsee noiden maitojen annon kanssa. Meilla on vielä muutto 3vkn päästä isompaan asuntoon, ni jo menis hankalaksi jos pitäis tässä vielä alkaa pahvilaatikoiden keskellä keittelemään ja soseuttamaan safkoja. Uudessa ihanassa ja tilavassa keittiössä sitten(muutenkin ihana asunto lapsen kannalta).
Oskari on oli 3kk neuvolassa 6130g ja tullut yleensä kilo kuukaudessa painoa. Mitenkähän tällä kertaa. :)
 
Meillä on varmaan joku ihmeen kasvupyrähdys tulossa, kun neiti saattaa imaista maitoa 180ml ja kyytipojaksi vielä 45ml maissivelliä. Omena-mustikka sose katoaa myös ammottavaan vauvan kitaan, enemmänkin kuin 2lusikallista menisi komeasti, mutta ei uskalla vielä mahaa kiusata isoilla määrillä, vaikkakin ei vielä ole soseet tehneet mitään oireita pieninä määrinä.
 
Tarviiko siihen velliin totuttaa enkaks pienillä määrillä? Vai voinko antaa yöks heti vaan sitä? Nim. En oo tottunu herää 3 kertaa yössä syöttään!
 
Noihi tuttipulloihin tais olla erikseen oma vellitutti. :) toivottavasti sillä saatas kunnon yöunet takas!!
 
Mä oon antanu sillä samalla tutulla ku maidonki. On sen verta lirua et mahtuu hyvin tulee.
 
Joo älä missään nimessä vaan osta vellituttia kun tulee ihan ykkösestäkin läpi. Peruna-porkkanavelli tulee meillä kakkosesta. Ostin meinaan Mamin X-tutin (vellitutti luki paketissa). Tulee sit niin nopeasti sieltä et oli pullo parissa sekunnissa tyhjä ja muksulla kauhee ähky.
 
En haluu masentaa mut meillä ei ollu apua yöuniin sillä vellillä...edelleen heräävät kaks kertaa yöllä syömään. Mut en oo yöllä kyl antanu muutaku maitoa. Toki lapset on erilaisia ja voi olla että teillä pitenee yöunet.
 
Ei meilläkään oikein tuo veli muuttanut öitä, kolmisen viikkoa sitten alkoi itsestään nukkua öisin. Iltaisin annan pelkkää maitoa ja sillä nukutaan 7-8h.
Vellit aloitin sekoittamalla kanssa maitoon, ensin 50:50, mutta nyt menee jo ihan ilman maitoa.
 
Mä aloitin nyt vielä banaanisoseenkin iltaan. Mut ainakin viime yönä heräsivät toinen kaks kertaa ja toinen kerran. Toki kaks edellistä yötä oli ihan luksusta kun heräsivät ekan kerran vasta 5.30. Mut tais olla poikkeus.
Saavat siis nyt päivällä porkkanaa ja banskua illalla.
 
Nii eihä niitä unia ny väkisin saa millää pidennettyy... Totuin vaan liikaa toho luksuksee ku nukuttiin 8 tunnin unia. Enään ku ei mee max. 4 tuntia kerralla.
 
Meillä 2-3 yösyöttöä on luksusta, välillä kun syö kuudestikin 22-7 välillä :D
 
Ei vitsit, mä kuolisin jos joutuisin heräämään kuus kertaa. Miten sä Untuva jaksat? Vuorotteletteko miehen kanssa vai onko pelkällä rm:lla?
 
Jimpulalla on jonkin sortin tankkauskausi menossa. Herää yöllä paljon useammin syömään. Aamulla on mamma aivan tukka pystyssä ja silmät sirillään... Kahvipannu vaan käteen ja päikkäreitä odotellessa!
 
Takaisin
Top