Kiinteät ruoat

Bongattiin seitikuutioita ja niitä pistettiin pari ruokaan.. No hais kummalliselle mut meni alas :D on kyllä syöny myös lohta ja kuhaa ja ahventa ihan hyvin..
 
Ootteko maustanu jollain noita seitikuutioita? Nekin tosiaan haisee aika vahvalta :stinkyfeet: meillä oli mies jättänyt avatun seitilaatikon pakastineen ilman pakastepussia ja meillä haisee nyt koko pakastin seiltä tai seitiltä, mikä se ny onkaan:yuck: kovasti odottelen jo kunnon pakkasia että sais viedä pakastinen sisällön pihalle ja hinkata pakastimen hajuttomaksi... jos se löyhkä enää sieltä mihinkään lähtee.
 
Ja kiitti Mirkullekin ohjeesta, meidän pitää vielä eka testata paprika, fenkoli, valkosipuli ja purjo yksitellen jonkun ruuan seassa, niin voidaan sitten testata tuotakin reseptiä :)
 
Riipitii, oon joo harkinnut et lisäis vasta lautaselle, mut musta tuntuu et sillon tarttee enemmän suolaa et saa saman maun... No, pakkohan tää on jotenkin ratkaista ja fiksumpaahan se on joustaa omista mieltymyksistä.
 
Mä tein sillo kauan sitte sapuskat niin että otin likalle (mun tytärpuoli) oman satsin eri kattilaan/astiaan ennen maustamista. Ajattelin käydä ostamassa semmoisen pikkiriikkisen uunivuoan niin saa siihen tehdä jäbän omat uuniruoat. Se voi jatkaa sitte elämäänsä vaikka tuikkukippona kun ei enää tarvita :grin (ja mulla täytyy nyt olla oikein oikein pätevä syy, että mies vie mut taas Finmarin tehtaanmyymälään shoppailemaan ku mä siellä bongasin niitä pikkuisia vuokia...) :rolleyes:
 
Onko kukaan tehny vauvalle (vai onks nää ny taaperoita jo?) tuorepuuroa? Viime vkolla tein taas ite hiutaleista puuroa ja jooei. Ei syöny. Ja kahtena muuna aamuna ei kelvannu Onni-puurokaan mitä tuo ny yleensä on kuiteki huolinu... Tarvis vaihtoehdon ja mietin tuorepuuroa ku tänään sit kelpas Semperin tuubipuuro suoraan siitä tötteröstä, eli ilman lämmitystä.
 
Mitä on tuorepuuro? :eek: Meillä syödään Nalle neljän viljan täysjyvähiutale puuroo ja Nalle pika kaura puuroo.
 
Siis semmosta puuroo mikä tekeytyy yön jääkaapissa ja syödään kylmänä seuraavana aamuna. Oon itelle tehny kyl hiutaleista, rahkasta, mehukeitosta ja marjoista. Mutta mistä noille pienille voi sen tehä. Korvikkeesta, hiutaleista ja soseesta?
 
Meillähän se lohi ei myöskään uponnut. Ehkä 5 lusikallista meni ja sitten stop. Pian tulikin kaulalle punaisia läiskiä ja alkoi kaulan ja korvien harominen. Eli vauva voi myös itse huomata ettei jotain vain sovi syödä. Moni allergeeni kun alkaa tehdä oireita heti suussa. Meillä myös omena. Eli ihan välttämättä ei kannata tuputtaa/toistaa.
 
Mashnu, tarjoatko sen tavallisen puuron huoneenlämpöisenä vai lämpimänä? Jos se onkin vaan Vekan mielestä liian lämmintä?
 
Pikkusen lämmitän sitä puuroa. Tuo ei vaan tykkää puurosta.
 
Meillä syödään puuro kaikista mieluiten jääkaappikylmänä :rolleyes:
 
Tuo on kyllä totta happy. Meillä esikoinen kanssa aika luontaisesti välttää ruokia joista saa oireita. Mutta viljo on syöny lohta aiemmin ihan hyvällä ruokahalulla. Noh ehkä se nyt vaan oli pahaa :-o tosin välillä tuntuu että alkaa tuo oma tahtokin näkymään voimakkaammin et ehkä ei vaan halunnu syödä. Pitänee kokeilla joku toinen kerta.
 
Mä oon kyllä tosi ilonen että Leeville maistuu kaikki puurot (kaura, ohra, ruis, riisi) Leevi syö yhtä paljon puuroo kun mä mut se syö sen 2 erässä aamulla ja ilalla. (1dl hiutaleita ja 2dl vettä tai korviketta) manna puuro tossa odottaa kokeilua = )
 
3 lusikallista söi omena-kaurapuuroa tänään... Noh, onneks nää on kohta niin vanhoja että voi tehdä voileivän aamupalaks :grin:rolleyes:
 
Se kuuluu asiaan :wink Serkkupoika söi aikoinaan keitetyistä munista vaan valkuaiset, sitte niitä siististi irroitettuja keltuaispalloja löyty mitä ihmeellisemmistä paikoista... :grin Saas nähä mitä ruokatraumoja meidän jäbä kehittää :joyful:
 
Meillä Toini syökin aamuisin vallan leipää (lähinnä Realia) + jotain muuta sormiruokaa (banaania, luumua, tomaattia tms.). Iltaisin saa puuroa, mut mun aamut on helpompia, kun T. syö itse; sitäpaitsi se rakastaa leipää. :) Saan esim. tehtyä esikoiselle eväät siinä samalla, kun tytöt pistelevät yhdessä aamupalaa naamariin.
 
Mä oon valmistautunut ruisleivänjuuren tekoon. Tytär kans nakertaa aamulla leipää mut ei syö puuroa, niin sais tehtyä sille suolattomat leivät. Ite syön jälkkäriä niin ei voi isoa palaa sille antaa, kun on suolasta. Millonkahan mun valmistautuminen siirtyy jauhopussista tiinuun... 3 kk kuluttuahan toi jo saa syödä leipääkin, niin vien ne jauhot sit kirpparille :D
 
Takaisin
Top