Kiinteät ruoat

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2015' aloitti Mashnu, 4 huhti 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Pivi1989 Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Mä en ees haluu tietää mitä ne on... Oon skipannu ne vallan. Vaikka muuton syödään valmiita. Vaikka samaa shittii ne taitaa kaikki olla.
    Hyvin ollaa henkis pysytty siitä huolimatta:wink
  2. Untuva Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

En tarkkaan tiedä mutta ne maidot on jotenkin käsitelty niissä. Eli ei oo rahkaa tölkistä plömps ja marjoja perään läisk
  3. knyttet Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Varmaan niissä on jotain korvikkeesta tehtyä "rahkaa" tai "jugurttia". En ole niitä ostanut kun ovat mielestäni melko epäilyttäviä.

Vinkkinä viilin: ingmanin viili ei veny, joten sitä on helppo ja siisti syöttää ja sitten joskus myös jonain päivänä lapsen itse syödä. Mausta en osaa mennä sanomaan mutta näin syöttäjän ja siivoojan ominaisuudessa suosittelen Ingmania :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Mashnu Addikti Elomammat 2018 Helmikuunmammat 2015

Tais olla joku muu ku pisti jäbän mahan kuralle ku oli aamullaki vaipan täydeltä moskaa. Ei kyllä mitään kovin uutta ja outoa olla eilen syöty. Tai uutta oli 8kk hedelmäsose jossa oli pääasiassa kiivihedelmää, mutta on meillä ennenki kiiviä syöty :wideyed: Outo juttu.
  5. Eriika Rakastunut foorumiin

Meillä välillä syödään välipalaksi noita rahka- ja jogurttieväitä. Hyvänmakuisia on, kun oon ite maistellut :) kyllähän korvikemaitokin on käsitelty törpössään huoneenlämmössä säilyväksi, joten miksei nuokin säilyisi.
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. Happy79 Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2015

No niin, joku järjen ääni sieltä vihdoin ja viimein kuului! Onhan hyla-maitokin huoneen lämmössä! Kiitos Eriika, minä tyydyn tähän vastaukseen :)
  7. Untuva Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Mun mielestä taas noi jogurtti-soseet on pahoja :D
  8. Riipitii Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2015

Ankoin tänään jonkun lusikallisen bulgariajugurttia. Ja jonkun murenan riisipiirakkaa, jossa on mm. maitoproteiinia. Tämä tapahtui viideltä. Innolla odotan, mitä tapahtuu sitten kello 17:10 + 10 tuntia :D
    • Tykkää Tykkää x 3
  9. Ruppuruusa Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Viljo lempiruoka on pastabolognese. Sinällään hyvä kun tehdään usein tomaattipohjaisia kastikkeita. Mutta siis eilen sai lohta ja perunaporkkanamuussia niin oikein suuttu kun ruokaa meni suuhun. Tai eka söi vähän mut sit alko ihan huutaa aina jos ujutti lusikallisen ruokaa suuhun :-o
  10. Riipitii Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2015

Meidän jugurttitesti on päällisin puolin onnistunut. Jos jotain ongelmia onkin, en ymmärrä merkkejä. Aamulla, +15 tuntia, tuli yks pieni limainen puklu mut jotenkin en yhdistäisi enää tohon. Eiköhän se puklu ollut sitä normaalia aamuhommaa sängyssä: tissi, möyrimistä, tissi toisesta suunnasta, mylläystä, toinen tissi, möngerrystä jne.
    Nukun siis tissisillään niin sehän on ilo, kun valojen sytytyksen jälkeen peiton alta löytyy äitin tissit.
    • Tykkää Tykkää x 5
  11. Naksu Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2015

Meillä aiheutti lohen maistelu kans pojassa inhon väristyksiä, ei olis halunnut maistamisen jälkeen syödä enää ollenkaan kun pelkäs vissiin että taas tulee sitä pahaa suuhun :wtf: ei sen puoleen, en minäkään söisi maustamatonta kalaa :yuck: Toisena päivänä maustin sitä vähän tillillä, mutta ei sekään kelvannut. Olisko teillä vinkkejä millä ootte maustaneet vauvalle lohta? Tai miten ootte saaneet sen maistumaan? Me ei olla siis käytetty vielä mitään muita mausteita, hävettää ihan kun oon niin surkea kokki :sorry:
  12. mmm Ihastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Mä laitan uunilohen pintaan aina (suolatonta) sitruunapippuria vähän.

Kalakeittoakin ollaan tehty koko perheelle tällä ohjeella: http://www.valio.fi/reseptit/kalakeitto/ jätetään vaan suola pois ja kerman tilalle kaurakermaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. mmm Ihastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Ja siis itse olen käyttänyt vähän periaatetta "söisinkö itse tuota?". Jos vastaus on "en", onko outoa ettei lapsikaan syö? (Tiedän, ei päde kaikkeen, mutta on helpottanut kun miettii millaista ruokaa lapselle antaisi) Ja meillä neiti innostuu kun tajuaa, että äidillä on ihan samaa ruokaa lautasellaan kuin hänellä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  14. Riipitii Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2015

Tällä tuli kans lohet samaa vauhtia suusta ulos viimeks (valkosipuli-sitruuna-oliiviöljy-mustapippuri pinnassa, tyttärelle sisempää) ja sitä ennen (kalatiskin suolaista loimua). Mut saman on tehneet luumut, päärynät, omput ym, eli toistoja vaan :)
  15. RoseRed Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2015

Mä en oo antanut lohta vielä, mutta ahventa vaan paistoin pannulla ja muussasin muun ruoan (oisko ollu bataattia?) sekaan. Meidänkin pitäisi vähitellen siirtyä kohti samaa ruokaa koko perheelle mut mä en halua lopettaa suolan käyttöä (ja nyt laittaisin sellasen nolostushymiön mut puhelimella ei pysty). Vähentänyt oon jo, mut en niin paljoa et viittis vauvalle antaa.
  16. Naksu Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2015

Kiitos mmm, tuota kalakeittoa mekin voitais testata jonkun ajan päästä kun unohtuu tämän kertainen lohikauhistus. Tuota samaa periaatetta syömisessä mäkin yritän noudattaa, mutta eipä se tosiaan aina mee niin... Ite oon aika nirso ruokailija ja toivon kovasti että pojasta tulis reippaampi maistelija kuin äitinsä.
  17. Riipitii Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2015

Entä Rose jos lisäisit suolan itelles lautaselle?
    Mä oon oppinut ihan ohimennen suolattomaksi kummallekin kokatessa ja tuon jämiä syödessäni. Alkuun lisäsin itelleni just lautaselle mut sekin on jäänyt, niin pystytään syömään samalta lautadelta, jos alkaakin joku artikkeli yllättäen putoon likalle. Aikasemmin lähes lisäsin mäkkärin ranskalaisiinkin :wink
  18. Mashnu Addikti Elomammat 2018 Helmikuunmammat 2015

Mä lisään niihin mäkkärin ranuihin suolaa... :shy: Meillä syödään ton sihtikurkun kanssa aika tiukasti vieläki vaan purkkiruokia. Nyt on ruvennu karkeammat 8 kk sapuskatki putoamaan herralle. Mä oon ite niin pirun huono syömään. Tai siis ku ollaan viikot jäbän kanssa kahestaan ni ei tuu oikein itelle kokattuu mitään niin ei tuu tilaisuutta antaa pojalle mitään. Pitäis ottaa oikein asiakseen edes vkonloppuisin kokata semmosia ruokia mistä saa jalostettua Vekalleki aterian :happy:
  19. Mirkusta tulee äiti! Ihastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

• Tykkää Tykkää x 1
  20. knyttet Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2015

Meillä molemmat lapset on tykännyt pakaste seitistä, seistä, mitenkä tuo nyt sit taipuukaan. Mieheni mielestä se ei ole kalaa laisinkaan mutta kyllä siinä paketissa kala lukee ;-) ja on nopeaa ja helppoa valmistaa :)

Jaa tämä sivu