Kiinteät ruoat

Vaikka Roo onkin tämmönen iso vauva niin syö aika vähän. Tai no joo, minä imetän vielä niin siitähän se johtuu. Mut just ne 8 kk isot soseet on tosi isoja kun ei tää vieläkään jaksa syödä ees pikku purkkia kokonaan vaan 3/4 .
 
Joo, ei Jimmukaan syö yleensä ku puol purkkii sosetta, mutta sormiruokaa syö sit enemmän :) kun vähän vielä harjoittelee sormin syömistä, niin jää varmaan nuo soseet kokonaan pois. Puuro annetaan toki lusikalla, mutta silloinkin on jotain näperrettävää. Hakkaa heti kämmenellä pöytään jos näperrettävät loppuu. Ja tissillä on tosiaan vielä. Päivällä ihan pikaisesti pyörähtää, mutta illalla, yöllä ja aamulla tankkaa sit enemmän maitoo.
 
Minun räpellykset ei oo kuvauskelposia! Jos oisin niitä lähettänyt piville, ei ois apinaeväät menny kaupaks :-D
 
Eikös noi Untuvan linkin ruuat käy just meidän vauvoille? Eihän meillä ole enää muuta kielettyä kuin elukan maito noitten alle 1v kiellettyjen lisäksi?
 
Eihän se maito/maitotuotteet ole kielletty yhtenä ainesosana, jos sitä on vain vähän! Onhan sitä noissa kaupankin valmisruokajugurteissa ja jälkkärisoseissa. Sitä ei vain saa olla liikaa eikä sitä pidä tarjota sellaisenaan. Eikä sen vähäisestä nauttimisesta ole vaaraa.

Suosituksista riippuenhan sitten jo 9-10 kk iässä niihin totuttelu aloitetaan ihan sellaisenaan.

http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/Terveys/Ravinto-ja-syominen/Vauvan-kielletyt-ruoka-aineet/
 
Meillä kävi nyt niin, että kun lisättiin sormiruoan määrää niin syöttämällä uppoaa entistäkin heikommin. Pitää vissiin ruveta apinaeväitä sun muita kokkailemaan, eihän niitä kaurahiutaleita oo mikään pakko puurona syödä :D. Katotaan puurohommia uudestaan sit kun Bebe alkaa hahmottamaan lusikankäyttöä paremmin.

Eipä tää mua haittaa varsinaisesti, tekee vaan reissussa syömisestä ehkä vähän hankalampaa. Pitää varmaan hommaa se sormiruokailututti jos sen kanssa selviäis pienemmällä sotkulla!
 
Me ollaan nyt päästy neidin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että aamuin ja illoin äiti syöttää puuron (koska ei kestä sitä sotkua), päivällä neiti syö ihan ite. Tuntuu toimivan myös neidin mielestä :)
 
Pivi, tässä kuvia meidän lounaalta.

ImageUploadedByVau Foorumi1441194266.819900.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1441194294.329763.jpg

Tuo pienempi porkkana on ainakin jo käynyt suussa, muutoin taitavat olla melkein "alkuperäiskoossa".

Eli ideana tosiaan niin, että isoja paloja joista helppo ottaa kiinni ja viedä suuhun. Ja tuossa siis avokadoa, kiiviä, kurkkua, porkkanaa, parsakaalia ja pastaa. (ostin varta vasten suurikokoista pennepastaa, että olisi mahdollisimman helppoa napata kiinni)
 
Hei mitä ns. erikoisempia kasviksia tai hedelmiä ootte antanut? Tuntuu, että ruuat alkaa pyöriä samojen raaka-aineiden ympärillä. Peruna, porkkana, bataatti, parsakaali, kukkakaali, kesäkurpitsa, sipuli, omena, päärynä, mansikka, mustikka, persikka, nektariini ja ananas käytössä. Taitavat olla just ne tavallisimmat. Ei mulla mitään erityistä tarvetta oo mitään ihme harvinaisuuksia tehdä, mutta onks joku mitä käytätte joka puuttuu tosta?!
 
Eikö teiän vauvelit tunke noita kokonaisena suuhu? Mä en tajuu.. Miten pastasta vauveli saa hienonnettuu ilma hampaita semmossii palasii et pystyy nielee? Vähä tyhmä olo..
 
Veka koitti riipiä pastasta paloja, kakomiseks meni. Vähänki karkeampaa ruokaa ni ei saa nieltyä. Tän aamun puuro oli tehty hiutaleista jotka mä pyöräytin sauvasekoittimella hienommaks ni ei. Ei kykene syömään. Varmaan tehtävä lapsiparalle sosekeittoja evääks kouluun... :confused:
 
Termariin sosekeitto ;-)
Kyllä ne oppii, pikku hiljaa vaan kokeilun kautta. Viime viikolla roosa vielä sylki palaset pois, nyt jauhaa niinkuin jenkkiä ja nielee. Eli ymmärsi pointin ;-)
 
Ei tosta pastasta mahaan mene paljoakaan, mutta porkkanaa ja kiiviä löytyy aina vaipasta, tänään söi lohta, avokadoa rakastaa. Kyllä noista kaikista varmasti osa uppoaa.
 
Lime88, mites palsternakka? Maa-artisokka? Kyssäkaali? Avokado? Kiivi? Melonit?
 
Takaisin
Top