Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon aatellu niin että vauva syö samoja raaka-aineita kuin mekin enkä osta sille erikseen mitään sen erikoisempia jos nyt ei vaikka satu olemaan kaupassa alennuksessa. Meillä ei esim kukaan tykkää avokadosta niin miksi mun pitäis sitä vauvalle erikseen ostaa?!?! No joo tiedän, se olis terveellistä ;-) mutta ymmärtänette pointin :-)
 
Meillä on syöty ite kasvatettua kurkkua, en oo kuorinu. Samaa mieltä Knyttetin kanssa. Ei mulle oo tullu mieleen ostaa semmosia ruoka-aineita nyt maisteltavaks sormiruokana mitä meillä ei koskaan muutenkaan syödä. Niinku just joku avokado. Tosin meillä on aika vähän semmosia ruokia mitä ei syödä. No en mä oo mitään paistettuja munuaisiakaan tolle pojalle tyrkkäämässä käteen että Syö :grin Mutta siis joo. Joku koulukunta sanoo että kaikkea pitää kokeilla, mutta niitä kerkiää kokeilla lapsuuden aikana muutenki. Ei tartte välttämättä ihan vauvana kuiteka opetella kulinaristiks :p
 
Mä taas oon ihan innoissani kun tämä pikkuneiti selvästi tykkää avokadosta. Saa sitä nyt kaksi kertaa päivässä, ja mä "uhraudun" syömään siitä aina ite loput. (Ei jotenkin tuu itelle ikinä sitä ostettua vaikka siitä tykkäänkin, niin aattelin nyt vetää kunnon avokado-överit itekin. Vaikka se toinen puolikas kai säilyiskin jos jättäisi kiven sisälle). S-kaupasta ostelen sina verkkopussillisen kerrallaan. Idompi tyttö ei siis ole pitänyt siitä missään vaiheessa.

Ja joo, ei meilläkään kyssäkaalia tai maa-artisokkaa syödä, eikä syö tämä vauvakaan, tuli vaan mieleen jos haluaa lisää vaihtelua.
 
Mä taas koitan mahdollisimman paljon antaa eri ruokia, jotta tottuu eri makuihin ja tulee ennakkoluulottomaks uusia ruokia ja makuja kohtaan. Oon itse ollu ihan tosi nirso lapsena ja vielä täysi-ikäisenä ronkkinut lihapullista sipulipalat pois! :D nyt kun vauva kuitenkin syö vielä eri ruokaa kun me, niin on helppo maistattaa sellasiakin ruokia, mitkä ei välttämättä oo itsellä arkikäytössä. Kiitos ruokavinkeistä! Palsternakka on tosi hyvää, täytyykin ostaa!

Niin ja hei kaikki itse vauvanruuat tekevät huomio! Nyt on k-supermarketeissa jotkut superpäivät ja tosi paljon hedelmiä 1€/kg; päärynöitä, omenoita, ananasta, meloneja, luumuja, persikoita, nektariineja yms. Saa halvalla tehtyä hedelmäsosetta!
 
Mitä greipin väristä mutta makeamman makuista sitrus on olemassa? Söin ravintolassa salaatin ja likka tykkäs siitä greipin värisestä tosi paljon. Ostin tänään verigreipin mut se oli tujee eikä oikein uponnut. Vai olisko joku öljy sen greipin päällä vienyt tymäkkyyttä?
 
Jaffa sweetie on greipin tapanen, mutta vielä makeampi hedelmä on pomelo.
 
Mä oon kans antanu Leeville kaikkee sellasta mistä en ite oo tykänny esin avokado ja basilika.. Avokaado yllätyi mut todella positiivisesti ja basilika kin on nyt meijän lempi yrtti pastoissa.. Ei yhtään hullumpia.. Ite oon tehny aivan kaikki Leevin ruuat sanon hedelmä soseet = ) (paisi luumun ostan bonan sokeritoman valmiina)
 
Veka sai tänään keltaista kiiviä maisteltavaks. Tyhmä äiti vaan osti niin kypsän kiivin että se lipsu otteesta ku saippua koko ajan :confused::grin Kyllä sitä vähän meni masuunki asti mutta aika paljon meni lattialle... :woot: Vinkkejä, että millä mä päällystän ton keittiön maton syöttötuolin alta parin neliön säteellä...?? :sour: Ku varamattoa ei ole, ilman mattoa ei talvella kärsi olla ja likaista mattoa en siedä silmissäni.
 
Minä ajattelin alkaa hyödyntämään mainoslehdet syöttötuolin alla. Näyttäähän se kauheelta, mutta eipä tarvii pestä lattiaa/mattoo koko ajan.
 
Meillä kissat repis päreiks ja varmaan pissis päälle.. :shifty: Tuleekohan liian heikunkeikun kiikkatuoli syöttiksestä jos laitan sen alle, olemassaolevan maton päälle jonkun pienehkön räsymaton joka mahtuu pesukoneeseen? Täytyy kai kokeilla.
 
Vahakangas, tai ikean muovinen toimistotuolin alunen?
 
Sellane muovinen kirjotuspöydän tuolin alusta ois ainaki helppo pyyhkästä puhtaaksi
 
Meilläkin on toi ikean alusta, ihan sika kätevä!

Just kun oon selittänyt että siirryttiin kokonaan sormiruokaan niin eiköhän se puuro alkanutkin maistua :D. Testasin tossa pari päivää sit kun tajusin liian myöhään että meillähän ei oo mitään sormiruokailtapalaa valmiina. Kaupan pussisoseetkin maistuu parin testin perusteella, Bebe osaa jo imeä ne siitä pussista. Melkeen koko pussi on mennyt päärynää ja mangoa, pitää käydä ostamassa niitä uudelleentäytettäviä pusseja ja toivoa et nekin toimii :)

Sinänsä mulle on ihan sama missä muodossa tota ruokaa menee alas, kunhan kellään ei mee hermot ja Bebe jaksaa keskittyä. Sormiruoka pidetään messissä päivittäin, mutta jos toinen syö mieluummin soseita niin kyllä sekin mulle käy. Eilen tosin olis eniten kiinnostanut äidin ja isin rullakebabit, melkein tuntui kiusaamiselta kun ite söi kebabia ja toiselle annettiin vaan banaania :P
 
Takaisin
Top