Kiinteät ruoat

Minä en uskoltanu kanelia laittaa kun tämä on niin herkkä. Ehkä hyppysellinen ei haittais.
 
Koirat söi yhden. Äiti söi loput... Kuva löytyy tuolta salaisista.. Oli minusta hyviä kyllä :grin
 
Viljolle en oo viel tarjonnu. Teen niit aina välillä mulle ja miehelle kun esikoinen ei niit suostu syömään. :-)
 
Koitin vääntää tänään uusia. Tai siis väänsinkin. Paistoin nätisti, laitoin kellon soittamaan, sen soidessa laitoin uunin pois päältä, sitten esikoista hakemaan. Mikä vaihe jäi välistä??? Ei muuten kannata jättää noita uuniin kuivumaan, menevät vähän pilalle.. (Yhtään ei harmita, ei)

Ai mikä univelka ja imetysdementia?
 
Meillä on painotus siirtynyt enemmän kohti sormiruokaa, ihan sen takia että Bebeä jaksaa kiinnostaa se paljon paremmin kuin soseet. Soseiden kanssa saa vähän temppuilla että saa lusikan suuhun, kun jostain syystä syöttiksessä on kauheen hauska riehua ihan himmeetä kyytiä ja ponnistaa jalkalaudasta vauhtia. Sormiruoan kanssa taas Bebe jaksaa keskittyä syömiseen joku 10 min ihan hyvin. Kiinteitä meillä menee kuitenkin niin vähän, että samapa tuo vaikka itse syömisen kanssa olisi alkuun harjoittelua. Illalla syötetään puuro kuitenkin ihan lusikalla.

Mä tein tänään "perunarieskoja" ihan vaan perunasoseesta, ohrajauhoista, rypsiöljystä ja vedestä. Paistoin ne pehmeiksi lössöiksi ja hyvin näytti maistuvan :). Eikä ne munkaan mielestä pahalle maistunut, vaikka itselle lisäisin kyllä suolaa ja paistaisin rapsakammaks.
 
Sanokaas oonko ihan kauheen pahasti väärässä,,mutta eikös näille voi tehdä ihan tavallisia lihapullia, toki suolattomia?! Jotenkin tuntuu hullulta että tarjois lihapullaa,mutta en nyt keksi mitään syytä miks ei vois tarjota :-)
 
Kaipa siihen jotain yrttiä voi laittaa, vaikka persiljaa. Mutta saako laittaa sipulia? :-)
 
Mä muistan lukeneeni tuosta sipulista, joku oli vastaan joku ei. Siis minun mielestä saa, mutta sillä varauksella että saattaa aiheuttaa mahaoireita.
 
Mä maustaisin ihan vaan yrteillä. Persilja, basilika. Sipuli saattaa olla turhan stydiä masulle.
 
Tämä on taas vähän OT mutta sipuli on minunkin mahalle badbad vaikken vauva olekaan ;-)
 
Mies on multa kieltäny ne semmoset sipulirenkaat tyystin. Ku oon niitä syöny (siis tokihan niitä koko pellillisen illan aikana napsii) ni mun kanssa ei kuulemma voi olla samassa talossa... :rolleyes:
 
Meillä ei lapset anna minun syödä sipulia. Töissä kerran yksi sijainen suuttui mulle kun söin sipulia ja hän sit joutui iltavuoron kärvistellä. Ei tullu enää meille töihin ja tämä tarina on tosi!
 
Sipulista voi ainakin tulla ilmavaivoja.

Me syödään nykyään ihan samaa. Paitsi mä syön suklaata ja kahvia ja maitoo ja pullaa ja ja... ja tytär maissinaksuja.

Laitan ihan hippusen suolaa ja muuten maustan kuin itelleni, mut vähemmän chiliä. Hyvin putoo. Tein vau.fi:n ohjeilla maissikanan, niin se ei kelpaa mutta äitin jauheliha-nuudeli-purjo-mitälie-keitto meni taas heittämällä. Onneks se maissikana on musta hyvää, vähän lisää suolaa niin se on erinomaista :)
 
Pitää varmaan kanssa yrittää tuota sormiruokaa kun soseiden kanssa on tullut stoppi. Olisikohan hampaita tulossa lisää vai mistä johtuu mutta syöminen on tällä viikolla ollut ihan tyhmää ja ainoostaan maito maittais. Onks kellään tullut samanlaista takapakkia?
 
Takaisin
Top