Kiinteät ruoat

mmm, joo siis mä teen valtaosan ite, eikä se ookkaan vaikeeta, vaan näemä se on vaikeeta ostaa niitä valmiina :D. Haluaisin kuitenki, että meillä olis muutama hyväksi havaittu kaupan sose, joita voidaan sit syödä reissussa yms. Olin sen tarkemmin perehtymättä luullut et pirkka olis suomalaista, mut olinpa väärässä. No, ainakin Hippin palsternakka maistuu Bebelle :)
 
Tänään aloitettiin viljolle lohi, ekana protskuna, sitä kun sattui olemaan meillä muillakin ruokana. Hyvin maistui lohi-kukkakaalisose :-) muutenkin ruoka-annokset on jo ihan hyvän kokoisia. N 0,5-1 dl neljästi päivässä. Välillä imetän ennen syömistä välillä jälkeen.

Aamuisin ei tuo puuro tunnu niin hyvin maistuvan, mut iltaisin vetää 1dl puuroa ja n puol purkkia hedelmäsosetta. Ehdottomia lemppareita on porkkana ja päärynä.
 
Dalila mistä sä löysit noi Nestle-kytkökset? Sylettää.
Eilen löysin Minimanista jonkun merkin, olisin halunnut tarkistaa kenen tekemää se on. En kyllä muista enää mikä merkki, eli tokko tolla siis väliä :D

Netissä joku sanoi 2011, että Pilttiin on lisätty sokeria. Ootteko huomanneet pitääkö vielä paikkansa? Tässähän tulee oikeesti kihta paniikki vauvanruokien kanssa, kun joskus on hyvä olla sitä valmista reissussa mukana.
 
Ihan netistä selaamalla ja Wikipediasta. Sinällään harmi, kun kaikki kotimaiset on "korvamerkittyjä" ylikansallisille yhtiölle. Semper on sentään pohjoismaalainen ja Hipp saksalainen. Hippiltä löytyy kyl tosi hyvin eri makuja ja uskon et se on mitä sanotaan, kun kerran on germaanien tavaraa.
 
Vekalle on ainaki Hipp maistunu hyvin. Niissä on sitte vähän karkeampiaki osa niistä 6 kk sapuskoista. Ainaki couscous-kana-basilika ja lasagne oli semmosta rakeista mutta hyvin uppos pojalle :smug:
 
RoseRed, jos muuten lähtee ihan vaan päiväreissulle jonnekin ja ateriointi on tarkoitus tehdä mikron läheisyydessä, voi ne omatekoiset soseet ottaa jäisinä mukaan. Pysyvät ihan hyvässä kunnossa kun se jää pitää ne viileinä, sitten vaan ruokahetken koittaessa tarvittaessa ensin sulattaa ne tai sitten vaan lämmittää jos ovat jo sulaneet.
 
mmm, joo noin mä oon tehnytkin (tai no en ees lämmittänyt). Mietiskelinkin tässä just et tuskinpa me ollaan lähdössä minnekään yönylireissulle jossa ei oo ruoanlaittomahiksia ennen kun Bebe on vuoden, eli ei tästä varmaan tuu ongelmaa.

Pivi, Nestle on mm. markkinoinut kehitysmaissa korviketta äidinmaitoa parempana vaihtoehtona, maissa joissa ei oo puhdasta vettä saatavilla. Ovat myös ostaneet pohjavesivarantoja yms arveluttavaa toimintaa. Ja noin niinkun muutenkin en haluaisi päätyä tilanteeseen, jossa ruoka on käytännössä isojen jättien hallinnassa.

Ja sit mulla on myös liikaa aikaa miettiä tämmösiä :D
 
Tänä aamuna meni ensimmäinen kaurapuuro että holahti. Laitoin noin reilun ruokalusikallisen veteen keitettyä puuroa ja lantrasin hieman korvikkeella. Päälle nokare mangososetta. Poika tosiaan vetäisi annoksen heti siltä istumalta ja suuttui taas kun lautanen huusi tyhjyyttä. Onneksi maito lohdutti. :) No huomenna ehkä tohdin antaa jo isomman annoksen kun kerta noin hyvin uppoaa. Uusia makuja on nyt sitten: bataatti, peruna, luumu, porkkana, mango, mustikka ja kaura. Kuinka nopeasti olette ottaneet mukaan myös muita viljoja?
 
Kyllä niitä kai voi heti ottaa kun edellinen on testattu ja sopivaksi todettu. Eli käytännössä varmaan 2-3 päivän välein :-)
 
Mitä mä laitan tolle jäbälle sormiruokailuun? Kukkakaalia kokeiltiin ja oksensi. Kurkkua imeskeli kyllä mutta ei tainnu saada siitä mitään irti. Ei varmaan voi luottaa siihen että osais syödä vatsaansa täyteen ite ku suurin osa on kuiteki jossain muualla ku suun kautta mahassa. Annanko mä ensin sosetta ja sitte sormiruokaa? Sillai ollaan ainaki maissinaksuja syöty, että "jälkkäriks" vasta antanu. Lusikan antanu pari kertaa käteen... Noh, katotaan joskus myöhemmin uudestaan :laughing021
 
Mä oon antanut mitä sattuu. Tää ehkä tukehtuu ennen joulua... Leipää se jäystää aina aamuisin sillä aikaa, kun teen itelleni aamupalaa. Viinimarjoilla on kiva treenata pinsettiotetta ja pyöritellä suussa. Al dente porkkanatikku on ihan parasta.
Tällä on kyllä ne kaks hammasta, millä saa raastettua kurkusta ja päärynästä lihaakin irti mut imeskely on vissiin yhtä kivaa.
 
Netissä joku sanoi 2011, että Pilttiin on lisätty sokeria. Ootteko huomanneet pitääkö vielä paikkansa? Tässähän tulee oikeesti kihta paniikki vauvanruokien kanssa, kun joskus on hyvä olla sitä valmista reissussa mukana.

Kyllä niissä osassa on lisättyä sokeria, ihan niin kuin muillakin merkeillä. Yleensäkin kirpeisiin ja happamiin marjoihin yms. lisätään sokeria, koska ei noi muksut niitä muuten söisi. Purkissa on merkintä "sokeroimaton" tai "ei lisättyä sokeria", jos siinä ei ole muuta kuin marjan/hedelmän oma sokeri.
 
Ei noi meidän sormisyönnit mitään ruokailua vielä ole, enemmän just jälkkäriä, välipalaa ja viihdettä. Vaunuissa käytän imeskelytuttia, ettei käy tilanne päälle jossain liikennevaloissa.
 
Jotain tommosia kokeiltava. Tais se kukkakaalin rakenne olla töks tolle jäbälle...
 
Meillä on vielä hampaaton kaveri mutta ainakin höyrytettyjen porkkanoiden ja ruisleipätikkujen "syöminen" onnistuu noin niin kuin viihde mielessä :-)
 
Mashnu: Jos kukkakaalin rakenne tökkii, niin kokeile jotain sileärakenteista kuten avokadoa tai banaania. :)
 
No banaania meillä tossa on ja omppua annettavaks. Jospa sitä vähän maistattelis kunhan jäbä herää päikkäreiltä :joyful:
 
Takaisin
Top