Kiinteät ruoat

Meilläkin aloitettiin puurot ensin niillä kaupan vauvapuuroilla, jotta vähän tottui makuun, mutta nyt on vedetty elovenat blenderillä hienommaksi ja tehty puuro niistä. Ekat kerrat meni vähän kökien, mutta nyt uppoaa jo hyvin. Seuraava satsi jätetään karkeammaksi ja sitten kohta saa jo syödä ihan tavallista puuroa.

Meillä on sormiruokailtu maissinaksujen ja pehmeäksi keitettyjen porkkanoiden kanssa. Naksut menee aluksi hyvin, mutta sitten se jämä tarttuu tahmaiseen käteen, eikä lähde irti. Ja eihän tuo osaa muutenkaan sitä sieltä kämmenen sisältä syödä, vaan lääppii sitten sillä tahmatassulla kaikki paikat. Siksi naksuja syödään lähinnä iltaisin, kun ei olla enää lähdössä liikenteeseen, koska vaatteet menee sen jälkeen pesuun. Porkkanaa meni vähän suuhun, mutta enempi päätyi mössönä lattialle tai pöydälle, kun sitä nyt vaan oli niin hauskaa puristella.
 
Meillä uppoo hiutalepuuro hyvin kunhan siinä on hedelmä tai marjasosetta mukana. Maissinaksutahma ei irronnu pyykissä, ne on aika kauheita.
 
Meillä otettiin päivällissoseen lisäksi sormiruokana vesimelonia ja apinaevästä, ja nehän molemmat menivät suuhun yllättävän hyvin pienen harjoittelun jälkeen. Mainittakoon, että vaihdoin neidin väliaikaisesti tripptrappistaan Ikean Antilooppiin, joka meiltä löytyy reissuja varten ja sattumalta vielä tarjottimellinen versio. Auttaa, kun ei tartte koko ajan olla nostamassa neidin ruokia takaisin lattialta. :)
 
Tosta naksusotkusta tuli mieleen, et just sanoin miehelle, että on se kiva, kun aletaan näihin kiinteisiin tutustua, niin tarkenee mukavasti syödä nakuna. :grin Huomenna aateltiin hankkia pala vahakangasta syöttötuolin alle...
 
Jos ei toi tarttis vielä niitä pehmusteita syöttäriin, veisin suosiolla kylppäriin syömään. "Käsienpesu" sit suihkulla vaan lopuks :D
 
Onko kellään sitä ikean muovituolia? Aattelin että oisko se kätevä kun roudaisi vaan suihkun alle (sormi)ruokailun päätteeks? Ihan ku tästä ois ollu puhetta joskus aiemmin... :confused:
 
Happy, toi meidän antilooppi on just se muovituoli. Ruma mutta toimiva.
 
Meillä on nyt gracon tea time :)
 
Ootteko miten tehneet vauvoille riisipuuroa? Mulla olis puuroriisiä kaapissa ja mietin, että saisko siitä jotenkin helposti puuron aikaiseks. Mä oon puuron suhteen laiska, en ikinä jaksa keittää vaan teen aina mikrossa. Enkä ees kuvittele että tää tulis tästä mihinkään muuttumaan. Eli pitääkö mun vaan mennä ostaan kaupasta riisipuutojauhetta? :D
 
Riisihiutaleista saa ihan hyvää puuroa mikrossa :-) ainakin nalle-hiutaleissa löytyy sitä vaaleansinisessä paketissa :-) esikoisen lempipuuro, halusi pienempänä aina "vaaleansinistä puuroa" :-)
 
Siitä ikean antiloopista vaan et ei sitä tarvii suihkuun raahata. Usein riittää kun irrottaa tarjottimen ja tiskaa sen. Tarjotin lähtee ihan kätevästi irti. Tosi vaivaton ja siisti homma. :-)
 
Ok :-) Mä oon aina nuita puisia jynssännyt niin, että lakka- /maalipinnat irtoilee..
 
Meillä ei vaan oo tilaa antilopille, ne jalat on sen verran leveät ettei toivookaan meidän keittiössä
 
Mä siirrän tuolin pois keittiöstä ruokailun jälkeen. Tai sit otan jalat irti ja laitan kaappiin. Toimii meillä.
 
Masentaa toi valmislastenruokien tuotevalikoima. Lähes kaikki on Nestlen alamerkkejä. Luulin et Pirkka luomu ois Nestle vapaa, mut eipä ole sekään. Eli jäljelle jää Hipp ja Semper, mut ne ei ole kotimaisia. Nestleetön on eniten ostopäätökseeni vaikuttava seikka.
 
Äääh ei tullu mieleenkään et Pirkka olis kans nestlen :sad001. Onpa tylsää, ja vaikeeta!
 
Ei se soseiden tekeminen itse nyt niin vaikeaa ole, etenkin jos on tärkeä syy taustalla.
 
Takaisin
Top