Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Roosa laulaa kans "mammammammammam" kun on nälkä. Jos kerkeää väsy tulla, on tissillä helpompi ruokkia.
 
Ai muillakin on samoja "mantroja". :) Meillä kans hoilataan "ammammam" ja "mämmämmäm" kun on kova nälkä. :)
 
Jaahas, taisi Beben lempiruoka löytyä :D. Annoin just pirkan päärynäsosetta ekaa kertaa ja sehän upposi! Yleensä uusia makuja menee vaan ihan pikkasen, mutta tämä oli poikkeus. Ihan kiva, että löytyi joku kaupan sose joka kelpaa, niin reissun päällä ei oo niin vaikeeta. Ja senhän takia noitakin maistatetaan :)

Muuten suosikkeja on porkkana, kukkakaali, parsakaali ja kesäkurpitsa. Kaupan mangosose ei oikein maistunut ja esim. mustikka taitaa olla liian hapanta pelkiltään. Omenasta taitaa tulla vähän ihottumaa ja muutenkin protestointia. Että eipä niitä hyviä vaihtoehtoja ihan hirveen paljon oo vielä kertynyt vaikka muka ollaan paljon maistatettu! No, pikkuhiljaa...
 
Meillä kin päärynä on ihan pop.. Tein ite päärynä soseen ja puolet laiton pakkaseen bona purkeihin ja puoleen sekotin joukkoon vielä banaania ja laitoin kans pakkaseen.. Hyviä välipaloja tai sekottaa puuron kanssa aamulla ja ilalla.. Meillä jääpalamuotti pakastus on out kun toi syö nii isoja annoksia jo.. Onko jollain hyviä vinkejä mihin nyt pakastaa kun jääpala muotit on turhan pieniä ja työläitä?
 
Mites olis ne pienet minigrip-pussit? Ne on jotain 10x10cm ja niihin voi päälle kirjoittaa mitä ne sisältää ja millo on pakastettu. Sillai mä oon tehny.
 
Silikoninen muffinssivuoka on myös hyvä, meillä niihin menee desin annoksia. Ja ihan peruspakasterasioihinkin pakastan, kun tilaa on.
 
Pakastin jo kerran niihin silikoonisiin muffinsi vuokiin mu niitä mulla on vaa 12 kp nii siitä kään ei riitä kun viikoks.. Täytyy kaupasta katella mitä löytyy = )
 
Nanna mä teen ne jääpalatkin niin, että pakastan muoteissa ja sit paan ne jäätyneet kakut pusseihin. Sit taas uutta satsia muottiin.
 
No meillä menee 2*10 jääpalaa päivässä nii nään sen jotenki nii hirmu työläänä hommana.. Taidan huomenna ostaa kaupasta sellasia pakaste rasioita ja tehdä niihin valmiiks eri ruoka annoksia..
 
Meinasin, että jos pakadtat siinä muffinssivuoassa ja paat jäätyneet kakut pussiin ja pakkaseen, niin saa seuraavan setin vuokaan jäätymään :) Tosin eihän siinäkään saa tehtyä kuin sen reilun litran kerralla, jos yks kakku olis desin.
 
Mä luovuin jo tuosta pakastamisesta kokonaan, kun kyllähän ne mössöt pysyy jääkaapissakin hyvinä muutamia päiviä (kuten muutkin ruoat) ja tuo kuitenkin jo syö sen verran paljon, että siinä saisi olla jatkuvasti pakastamassa ja sulattamassa sapuskoja. Pari kertaa viikossa teen sen mössön peruspohjan, laitan jääkaappiin annosrasioissa tai vauvanruokapurkeissa ja siihen sitten lisäillään lihaa/kalaa/kanaa.
 
OMG mikä ilme oli äsken kun tarjosin MINUN omatekosta evästä :eek: Roosa heilutteli jalkojaan eestaas ja silmät seurasi siskoja, mutta kun se lusikallinen äitin tekemää makaronijauhelihasosetta sinne suuhun kippaantui niin tuli stop. Jalat lakkasi vispaamasta, siskot lakkasi kiinnostamasta, Roosa kääntyi katsomaan minua nenä rytyssä ja nätisti palautti ruuan kielellään ruokalapulle... Ilme oli semmonen "ootko tosissas" :oops: Seiskalle menevä nenäkäs murkku nauroi vieressä "äiti hei, mä oon aina sanonut että sä teet pahaa ruokaa"!! No lämmitin sitten pilttiä vai bonako se oli, oman sörssin lähetin viemärirotille. Roosa tais tosiaan säikähtää minun ruuanlaittoa kun varovasti otti ekan lusikan suuhinsa seuraavan kerran!
 
Tää ei syö kuin sen yhteensä lusikallisen per ateria. En tiiä, onko mulla sitten väärä aika antaa ruokaa vai mikä kumma. Se lusikallinen menee kuitenkin ihan hyvin.
Paitsi se Pirkan pärynäsose, 90 ml oli neidin mielestä ihan liian vähän :) Nyt ostin päärynöitä, illalla koitetetaan niitä :)
 
Riipitii, miten sen lusikallisen jälkeen reagoidaan jos jatkat syöttämistä?

Meillä on keksitty ihan oma sormiruokailutyyli: vedetään äidin kädessä oleva hedelmä omaan suuhun koskemalla vaan äidin käteen ja vetämällä se oikeaan suuntaan. Eipä ainakaan kädet likaannu. :D
 
Mä en oo myöskään jaksanu nyt pakastella ruokia, vaan teen pikku satsin jääkaappiin ja siitä sit lämmitän parina päivänä. Katotaan nyt miten jatkossa.

Viljo testaili tänään jälkkäriks sormiruokailua keitetyllä parsakaalilla ja ai että mikä sotku :-D noh tais siitä jotain suuhunkin päätyä.
 
Roosa kyllä söi koivunlehtiä päivänä eräänä kun äiti liian lähellä puun oksia seisoi. Niin Roosa sylissään tietenkin. Siitä äitin olan yli se oli riipinyt lehtiä kouraan ja siittä suuhun :p
 
Takaisin
Top