Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä hutkin kans aika reilusti päärynä-tai päärynä-persikkasosetta (Vekan lemppareita) puuron joukkoon mutta silti ei puuro kovin innolla uppoo... Mä annan vettä ruokajuomana jos syö koko purkin jotain sosetta, maitoa ruoan päälle jos ollaan maistettu jotain uutta ruokaa eli sillo ku sosetta on syöty vähempi ni saa täyttää masun loppuun maidolla.
 
Riisipuuroo ollaa syöty vasta, mut siinäkin toimivin on ollu puolet sosetta, puolet puuroo :D
 
Sanna, itse teen usein niin että laitan illalla hiutaleet veteen niin aamulla riittää että nopeasti kiehauttaa. Kannattaa silloin laittaa vähän reilummin vettä ettei pala pohjaan..kokemusta on ;-)
 
Siis teette puuron ihan normi kaurahiutaleista vai? Just miettiny et pitäskö hakee puurojauhe vai miten..
 
Mä teen ihan normikaurapuuroo. Ensin hienonsin pienemmäksi, sitten ohensin vedellä. Tänään keitin vaan koko porukalle yhden satsin ja otin tytölle oman osuuden ennen suolan laittoa, lisäsin sosetta ja suht hyvin meni alas. Helpottaa kun syö samaa puuroa kuin me aikuisetkin.
 
Juu neuolasta kun kysyin nii seki sano että normi elovenaa vaan jos ei haluu maksaa ittensä kipeeks noilla vauan omilla puuroilla..
 
Meillä syödään vaihtelevasti Muksun puurojauheesta tehtyä puuroo, valmiita puuroja tai sit ihan elovenaa. Nyt vois jo uskaltaa kokeilla muutakin kun kaurapuuroo. Noi valmiit puurot on reissussa vaan niin näppäriä ja kiireisen aamun pelastus on toi muksun puurojauhe.
 
On se näppärää joo se Muksu-jauhe, niistä ku löyty pelkkää riisipuuroaki mikä meille käy. Mutta ei tolle herralle oikein maistu se vaikka sosetta siihen sekotanki. Sais kasvattaa hampaat ni voipi syödä jälkiuunileipää aamupalaks niinku äitiki tekee :p Sais ton paketin nyt syötyä loppuun ni kokeillaan sitä kauraa taas välillä, josko se jo pikkuhiljaa rupeis sopimaan. Eipä silti, on tooooooosi huono aamulla syömään muutenki. Aamumaitoa klo 7-8 aikaan menee hikiseen 100 ml vaikka normaalisti huitasee 160-180 ml ja sitte 10-11 välillä se puuro ja sitäki teen vaan puolikkaan annoksen (0,5 dl korviketta, 2 rkl jauhetta+3 tl sosetta) ja sitäkään määrää ei yleensä syö kokonaan. Meidän Leevi-hauva saa joka aamu riisipuuroa :grin

Kohta onki sitte lounasaika täällä. Kasviksia&possua menee tänään maisteluun ekaa kertaa. Kohta on kaikki lihat, kana ja lohi kokeiltu purkista eikä oo jäbä vielä negatiivisesti reagoinu mihinkään ainesosaan ni uskallan ruveta ite tekemään ruokaa pojalle. Jospa ne maistuis paremmin ku ne pelkät kasvismössöt joita tein ja koitin epätoivoisesti tarjota huonolla menestyksellä. Jotenki enemmän mieltäki tehdä "oikeeta" ruokaa ku pelkkiä perunamuuseja.
 
Mietin kokeilevani jotain viljoja... Mutta niitähän on kohta kk syöty, vähän niinkuin varkain.
Kuin juuri Pirkka banaani-mustikkapuuron tuoteselosteen:
vesi, luomubanaani 30 %, luomumustikka 8 %, luomu neljän viljanhiutaleet 7 % (VEHNÄ, OHRA, KAURA, RUIS), luomurypsiöljy. Sisältäägluteenia
Että näin :)
 
Täällä on kaura jo kokeiltu. Nyt menossa ohra :)
Onks niitä jotain (pika)ohrahiutaleita vai keitätkö etukäteen puuron? Ku mä olen vaan aina tehny kokonaisista-ja rikotuista suurimoista puuroa ja sen keittäminen kestää ihan törkeen kauan... Ohrapuuroa vois äitiki aamuisin syödä :joyful:

Meidän kasviksia&possua maistelu oli jackpot! Jäbä veti sitä ku mangososetta konsanaan :smug: Meillä taidetaan siis vkonloppuna tehdä possusta sapuskaa niin saa Vekaki oman annoksen :)
 
Keitettiin valmiiksi pariksi päiväksi pikkusatsi rikotuista suurimoista. Laitoin sit Pikkukalastajan herkun sekaan... En siis antanu pelkkänä puurona, ainakaan vielä. Tosi hyvin meni alas, ei ongelmaa vaikka onkin aika isoja klönttejä.

Enkä ainakaan Prismasta löytäny mitään pikaversiota. Aika vähän oli valikoimaa...
 
Täällä uppos kans tosi hyvin toi kasviksia ja possua :) mä en ees muista mitä kaikkia makuja ruokasista soseista ja hedelmä-/marjasoseista Jemppu on jo syöny :o :)
Kaikki on uponnu hyvin, ruusunmarjasose oli ainut mikä laitto vähä irvistää mut sitäki vedettiin loppujenlopuks innosta jalkoja potkien ja suu auki karjuen ku äiti oli liian hidas kuljettaa lusikkaa välillä suu-purkki-suu :)
 
↑Knyttet tiesi sen mitä minun harmaat aivosolut haki ja haki (erroria pukkas)! Töissä olen tuosta mummuille ja pappoille keitellyt :-)
 
Aijaa, oli niitä sittenkin! Enpä kyllä jaksanutkaan "etsiä" kuin jonkun kolkyt sekuntia, niin ei ihmekään jos ei löytyny... Onhan noissa isommissa suurimoissa se hyvä puoli, että nuo menee sit riisin tavoin lisäkkeenä aikuistenkin ruokana :)
 
Eilen tuli kolmas päivä kun syötettiin Leeville peunaa eikä se eilen vielä päivällä ollu kakanu.. Soitin neuolaan ja sano että voi luumusosetta antaa (kaupan valmis) ja ei sit tainu mennä kun 3 tuntii ja johan tuli paskat = ) ei Leevi kyllä missään vaiheessa ollu kiukkunen tai valittanu vatsakipuu.. Eilinen peruna alko jo uppoo ihan hyvin ja alko tajuu että sitä pitää niellä = ) tänään uppoo varmaan vielä paremmin
 
Takaisin
Top