Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikähän niissä kuivaluumuissa olis kiellettyä, kun tuoteseloste sanoo ainakin Rainbown luumuissa vain luumut ja E202, joka korkeintaan allergisoi iholla ( http://ekoodit.fi/E202/kaliumsorbaatti/). Ellei se neuvola sit meinaa niitä kaikkia kasvatusaikaisia myrkkyjä, mitä ajetaan kaikille viinirypäleille, omenoille jne. Mä oon anyways kaapinu kuivaluumuista sisuksia lusikkaan ja syöttäny likalle. Se kaupan sose maistuu meistä molemmista kamalalle :)
 
Meillä ei muuten putoo vesimeloni. Jos ottaakin suuhun, mitä yleensä ei, niin kohta sylkee palat ulos. Pitää koittaa tota smoothieta :)
 
Mä en osaa yhtään sanoo että mitä se sillä oikeen tarkotti.. Voisin kysyy kun meen neuolaan seuraavan kerran.. Mullaki oli aikomus tehdä niistä kuivatuista luumuista se sose ite.. Ammoin sit sillon sitä boman luumu sosetta ja se oli mun mielestä aika kirpeetä mut onneks uppos ja kakka tuli ☺️
 
Roosa-neidin puurokoulu on edennyt hyvin hidaasdi.. Ei meinaa upota ei sitten millään! Se on ÖÖÖK ja kylmät värreet ja ihan puistattaa! "Äiti anna mangoo" sen ilme kertoo :-) Tänä aamuna sitten tein semmosen satsin, että ekaks liottelin elovenat pehmeäksi. Sitten sekoitin joukkoon luumusosetta. Se maistui ihan semibuenosti. Söi, maisteli, pyöritteli kielellään. Katseli minua alta kulmien ja mietti voiks tässä olla kauraa...
 
Mä ostin jäbälle banaanin. Toissapäivänä. Ei se tahdo kypsyä millään. Tarvii ostaa jotain muuta tänään ku menee ikä ja terveys tota keltaista käyrää tuijotellessa.

Mä luovutan kohta ton puuroleikin kanssa. Tänään sotkin hyvän puol purkkia sosetta puuron joukkoon ja silti oli nihkeetä se syöminen. Puolet meni taas koiralle. Pah.
 
Sinne meni parempiin suihin lohi-peruna-bataattisose jonka maustoin pienellä tupsulla oman maan tilliä :smug: Käytiin kyläilemässä tänään ja siellä oli talon emäntä poiminu mansikoita. Vekaki sai :joyful: Jäbä lussutti mun sormien välistä mansikan niinku ois aina syönyki noin kiinteetä ruokaa ja hyvää oli :grin
 
Meillä menee alas ruoka kuin ruoka. Vaikka joku marjasose välillä aiheuttaa aluksi vähän irvistyksiä, niin suu aukeaa ja pyytää kuitenkin lisää. Taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa kerrat, jolloin ruokaa on jäänyt syömättä. Ja puuro tehdään vielä toistaiseksi korvikkeeseen, niin tulee siihenkin sitä tuttua ja turvallista makeaa makua. Sekaan riittää sitten vain pari lusikallista hedelmäsosetta, lähinnä puuroa jäähdyttämään. Seuraavaksi ruvetaan asteittain korvaamaan maito vedellä, mutta ei vielä, jotta saa edelleen riittävästi maitoakin.
 
Meillä menee hädin tuskin se lusikallinen/jääpala ennenkuin menee suu säppiin tai virtaus kääntyy ulospäin. Voihan olla, ettei likalla ole nälkä silloin, kun tuputan ruokaa. Emmä tiiä vieläkään, milloin toi oikein syö :eek: Tarttis varmaan olla sellanen supistuslaskuri, millä kattoisin ton syöntiajat :D
 
Ostin jotain luomu ohrahiutaleita. Aamulla menee kokeiluun. :smug:
 
Pah! Puuro ku puuro. Meidän poika ei piittaa puuroista :bored: Muutaman lusikallisen söi mutta ei ollu sen näköstä touhua että olis erityisesti nauttinu siitä syömisestä.
 
Jemppu syö kans tosi huonosti puuroo... :o kerran on syöny kaikki, muutaman kerran pari lusikkaa loppuina kertoins ei oo suostunu syömään.
 
Jimi syö yleensä kaiken, mitä on tarjolla. Joskus saattaa jäädä pari lusikallista syömättä, ja joskus saa laittaa sit lisääkin ruokaa. Oonkin antanut silloin yleensä hedelmäsosetta jälkkäriksi.

Säännölliset ruoka-ajat kun pitää, niin kyllä se nälkä tulee aina samaan aikaan niin isolle kuin pienellekin.

Meillä on syöty nyt näin:
8-9 aamupuuro ja hedelmä- tai marjasosetta
(11 välipala)
12-13 lounas: lihaa/kalaa ja kasviksia ja hieman hedelmäsosetta
15-16 välipala: maissinaksuja tai hedelmä- tai kasvissosetta
19-20 iltapuuro ja hedelmä- tai marjasosetta

Niin ja tissiä aina välissä ottaa, enemmän sit illalla ja kerran vielä yöllä.
 
Meillä kun ollaan vasta alotettu viikko sit noi kiinteiten maistelu nii ihan hyvin on menny.. Peruna meni hyvin samoin myös luumu mitä sai pari teelusikallista.. Porkkaraa kin on nyt saanu 2 päivää perunan kanssa ja sen kaa on ollu vähän niin ja näin kun on vähän karkempaa kun peruna.. Tänään saa vielä peruna-porkkanaa ja huomenna kokeilaan sit porkkana-bataatia.. Alotettiin 2 teluskalla ja eilen meni jo 5 telusklallista.. Peruna-porkkana velliä oli tarkotus eilen antaa mutta olin ostanu väärät vellitutit.. Sit kun noi soseet alkaa kunnolla uppoo nii ajattelin kokeilla lihoja tai sit puuroja. Tissiä se pääasiassa vielä syö.. Missähän tahdissa voi noita uusia makuja kokeilla? 2-3 päivän välein jotain uutta?
 
Me ollaan maisteltu nyt kaks viikkoa soseita ja vasta pari kertaa mennyt kokonainen jääpala. Kohta ruvetaan varmaan maistamaan kaks kertaa päivässä, kun alkaa olla jo sen verran testattuja makuja että alkaa unohtua jos niitä ei muistutella :D. On Bebe kyl välillä saanut kurkkua imeskeltäväks soseen lisäks, mutta niistä ei taida mahaan asti mennä mitään. Katotaan viljoja sit kun on se 5 kk täynnä.

Vähän hämmentävää kyl lukea täältä kun osa syö jo lihoja, en meinaa muistaa että Bebe on varmaan nuorin helmikuisista kun syntyi reippaasti maaliskuun puolella :D. No, hitaasti edetään ja jos sit puolen vuoden iässä saatas se viis ruokailua päivään. Osasyy on kyllä mun laiskuus, helpompihan se on vaan antaa tissiä :D
 
Takaisin
Top