Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MeillE sanottii neuvolassa ettei missään nimessä jauhelihaa vauvalle vaan "kunnon" lihaa..

Mitäköhän ne sillä "kunnon" lihalla tarkoitti? Eihän sitä nyt vauvalle voi sisäfileepihviä tunkea suuhun. Jauhelihaa löytyy niin "kunnon" lihasta, kuin halvemmastakin ruhonosasta tehtynä.
 
Mä en meidän jääkaappiin huoli ku naudan jauhelihaa. Nauta-sika, sika-nauta jauhelihat maistuu mun suussa ihan hikiselle sian nahkalle.. Pthyi! :wtf:
 
Joo, mullakin on jäänyt siat kauppaan sen jälkeen kun tein sellaisesta sekoituksesta keittoa, jota jäi yli ja sitten ne kaikki rasvat oli noussut siihen pinnalle ja jääkaapissa hyytyneet. Hyvä, että hyytyi, niin sai kaavittua pinnalta pois, mutta ällöä oli.
 
Meillä on maisteltu nyt mansikkaa,tuore ananasta ja vesimelonia verkkotutilla.
Ei ole tullut reaktioita, joten antaa mennä vaan :)
Kiinteistä edelleen kaikki pirkan luomutuotteet, ainoastaan lohi-peruna teki ilmavaivoja, joten sitä ei enempää vielä.
Käsi käy suussa ja lautasella, joten tää varmaan on jo jonkin sortin sormiruokailua :)
 
Sian rasva (pehmeetä) on terveellisempää kuin naudan (kovaa). Mut mä syön sikanautajahista sen takia, että maistuu mun suussa paremmalta kuin pelkkä nauta.
 
Meillä menee nauta-sikaa, paistelen sen melko kuivaksi ja kippaan nesteet mäkeen.
Ajattelin napata karjalanpaisti laatikosta parit lihan palat ja keitellä ne ihan hötöksi ja sitten tarjota jonkun soseen kanssa.
En ole edes ajatellut mitään hyviä tai huonoja lihoja: o
Kunhan ei ole kottikärryllistä mitään lisäaineita, niin se riittää mulle.
Eipä tuo mukula edes vielä mitään ihmeellisiä määriä syö, joten en varta vasten mitään fileitä ostele :)
 
Meillä maisteltu myös tuoretta mansikkaa, ananasta, vesimelonia ja tänään vielä vadelmaa ja omenaa. Mutta verkkotutin sijaan neiti imeskellyt äidin tai isin sormien välissä ollutta palaa. Kyllähän siitä paloja irtoaa, mutta ainakin omenan sylkäisi pois, mansikka ja vadelma taisivat upota. Luotan, että kunhan neiti on tarpeekdi pystyasennossa, osaa kyllä itse sylkeä liian suuret palat pois. Ja meilläkään ei ole mitään reaktioita näkynyt.
 
Me ollaan nyt kolmen viikon sisällä maisteltu vasta perunaa, porkkanaa ja bataattia. Banaania annoin kerran imeskellä kun ite söin ja poitsu oli sopivasti siinä sylissä. Ei nuo soseet oo vielä ihan hirveästi maistuneet, mutta kuiteskin n. 2-3 jääpalallista ollaan annettu kerran päivässä. Maitoa vaan perään, niin soseet uppoaa paremmin :) Huomenna vois testata jotain marjasosetta tai maissia. Peruna-porkkanavelliä kokeiltiin antaa muutamana iltana että unet olis pidentynyt, mutta musta kävi vain toisin päin ja nälkä yllätti nopeampaa.
 
Meillä lähtee kohta tuttipullot pois käytöstä. Ne toimittaa nykysin mikrofonin virkaa. Sit niihin päristään, muristaan ja niitä pureskellaan. Saa jäbä juoda aamumaitonsa ja iltavellinsäki nokkamukista tai kahvapullosta ite, niinku juo muutenki päivällä maidon ja vesitilkat. Mun vauva on kasvanu isoks :confused: ei oo enää ees aamu-eikä iltahetkiä ku heppu haluu itte hoitaa syömisenki :oops:
 
No hyvä Veka! Ja usko pois, et oo tarpeeton vielä pitkään pitkään aikaan ;-)

Meilläkin on nokkamuki käytössä kun eihän tuo nuita pulloja huoli. Tai no vesipullon huolii, mutta sama juoda mukista jo.
 
Meillä oli kans jonkinmoista kitinää pullolle, mut meni vielä ohi. Meinasin jo kaivaa kaapista nokkamukit, mut vielä tuttipullo uppoo. Antaas kattoo ny et koska pojat päättää etteivät hekään halua olla enää pieniä :)
 
Täällä on jo pitkään ollu "kauhheen noloo" juoda pikkuvauvojen pullosta. Kokeiltava tänään illalla iltapalaks joko sosetta tai sitte tarvii kattoo tuleeko Mikki-mukista (jäbällä riemu repee ku se näkeeki sen nokkamukin) velli läpi. Iltapuuroon siirrytään sitte ku keksin semmosen puuron mitä kanssa syödään eikä hierota pitkin poskia. Hyvin huomaa aina ku ruoka on maistunu. Hyvä jos on yhtään sosetta tms suupielissä tai ruokalapulla mutta ne ei niin hyvän makuiset sapuskat on sitte yltympäriinsä... :bored:
 
Niistä silikoninokkaisista mukeista onnistuu juominen hyvin, mut semmonen kova mis on venttiili on vielä vähän liian vaikee..
 
Ja nyt lähiaikoina on melkolailla kaikki ateriat syöty kiinteitä ja välissä tissiä jos kelpaa. Ei kyllä ihan hirveesti oo enää kelvannu.. Aamulla ja illalla kelpaa ja ehkä 1-2 krt sapuskoitten välissä. Kohta varmaan saa alkaa pumpata maitoo "ruokajuomaks"..
 
Meillä menee maitoa ruokajuomana ja unimaitona. Esim päikkäreille ei mene jos ei saa maitoa ensin.
 
Me on annettu ruuan kanssa ihan vaan vettä ku se tissille suostuminen on vähä niin ja näin :rolleyes: pitäs kysästä neuvolasta et mennäänkö vedellä vai pitäskö alkaa antaa esim korviketta ruuan kanssa..
 
Tääl on yks uusavuton vauhdissa: voinko keittää kaurapuuron jo edellisenä iltana, kun aamulla en ehdi millään sitä koskaan tehdä? Eli keittelisin niin että turvotan vedellä ja lisään maidon vasta seuraavana päivänä. Vai onko se edes mahdollista?
 
Takaisin
Top