Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on nyt pirkkanat ja bataatit kokeiltu! Mikäs sit olis hyvää? Tarviiko odottaa neukkulääkärin " lupaa" että voi noita annoskokoja isontaa ja syöntikertoja?
 
Jos lyön venkulle luumusosetta suuhu pari lusikallista ni pärähtääkö sillä heti paskat housuu? Kuinka tujuu kamaa toi on sen suhtee?
 
Onko ketää joka alottanu kiinteet kaupan valmis jutuilla eikä itsetehtyinä? Ja millä ootte sillon alottanu?
 
Ehkä annan sit pikkasen ku venkku on pihdannu ny tota kakkaansa taas... :) annoitko sanna ihan sinäänsä vai teitkö jotain " laimennuksia"?

Mä en oo sen takii alottanu kaupan pilteillä ku menee aluks nii piänii määrii et sais heitellä loppuja menee sit koko aja.
 
Mä oon antanut pari teelusikallista luumua ihan raakana ;-) ja kyllä se kakka vuorokauden sisään pärähtää :-)
 
Oon antanu Bonan luumusosetta purkista pari lusikallista. Näillä vatsa toimii muutenkin ni enpä oo enää antanu :)
 
Mä alotin kaupan mössöillä tunnustan! Vaikka hukkaprosentti on suuri, se tulee silti ihan yhtä halvaks/hintavaks. Riippuu kilohinnasta tietty. Ja nyt sitä ei edes mee hukkaan kun Roosa syö 1/3 purkin kerralla ja ne säilyy avattuna 2vrk. Roosa saa sosetta x2 päivässä, aamulla klo 6 ja illalla klo 18. Muuten rintamaitoo. Illalla annan "jo tuttua turvallista" makua niin ei tuu yllärivatsapuruja. Aamulla kokeillaan uusia makuja. Tähän mennessä perunapalsternakka ja ruusunmarja on olleet favourite flavours ;-)
Korjaan: porkkana-palsternakka, peruna ei sopinut
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei kuulemma (eilen nvlassa sanottu) oo mitään kiirettä aloittaa soseita kun neiti kasvaa niin hienosti maidolla.

Joo ei meilläkään varmasti olisi painon kertymisen takia mitään tarvetta antaa soseita, kun painoa on kertynyt noin kilo / kk, mutta ollaan kyllä tässä jo varmaan kuukauden päivät annettu maistella niin itse tehtyjä, kuin ostettujakin soseita. Tuo hirmu vetäisi varmaan purkillisenkin kerralla, jos vain annettaisiin, mutta on pitänyt vähän jarrutella :)

Tänään 4 kk täynnä ja neuvola on sitten ensi viikolla. Saas nähdä sitten, että miten on kasvanut.

Ja meillä suosikkeja on porkkana-palsternakka ja hedelmähyvä.
 
Meillä tosiaan kävi esikoisen kans aikoinaan niin, että sitkeän täysimetyksen (6kk) jälkeen ne soseet ei kiinnostanukaan, jatkettiin imetystä toiset puoli vuotta ja soseet piti opettelemalla opetella. Nyt en ohittanu ekaa herkkyyskautta. Suu kun alkoi nappasta niin sosetta sinne vain :-) mutta en anna kiinteiden makustelun haitata imetystäkään.
 
Meillä ei mee hukkaan kaupan soseet ku koira syö kasvissoseen jämät ja äiti syö hedelmäsoseen jämät :joyful: Tosin nykysin syödään puoli purkkia kerralla niin se purkki on äkkiä tuhottu.
 
Juu, no meillä katsotaan äitiä vaan "ootko sä ihan pöljä?" jos tarjoan jotain kohti suuta. Mut edelleen ans kun tissi tulee näkyviin niin on koko tyttö innosta soikeena.
 
Meillä tänään 4kk neuvola ja kehoitettiin aloittamaan perunan anto kun kerroin tytön heräileväm öisin kahden-kolmen tunnin välein syömään. Mainitsi, että tässä iässä ennemmin kiinteät kun korvike avuksi. Joten pikkuhiljaa aloitellaan maistelemaan. Jotenkin tuntuu, että täällä jo "kaikki" on antanut jotain maidon lisäksi! :)
 
Luumusose uppos äskö hymyn kanssa ja tultiin tissille sen jälkee ni hirvee huuto naama punasena. Mitähän ois tahtonu mielummi syyä. Nyt pari viikkoo huutanu tissillä ja nyt viel muutaman päivän (ja yön) syöny parin tunnin välein ni kyl tosiaan koht alkaa soseitten syönti. Oon nyt täs yrittäny malttaa oottaa sitä 4kk neuvolaa kuiteki..
 
Pitäisköhän sitä huomenna aloittaa kasvisten höyryttely soseiksi.. Ihan vaan makuannoksia varten. Meillä olis jo se 4kk täynnä jo muttei olla vielä mitään annettu.

Jotenkin tosi ristiriitaiset fiilikset, toisaalta ois kiva kokeilla jos saisi unirytmiä vähän paremmaksi, toisaalta taas heinäkuun lomareissut olisi niin paljon helpompia kun ei tarvis minkään soseiden kanssa leikkiä. Ja kun 6kk iässä kuitenkin haluisin aloittaa sormiruokailun niin en halua lapsen olevan silloin liian tottunut vain avaamaan suutaan sosetta kohti.
 
Takaisin
Top