Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nousen imettämään olkkariin joka kerta. Muutoin syöttäisin sängyssä kuten esikoista, mutta ei tuota refluksivaivaista neitiä viitsi, saattaisi mennä muutoin yö itkiessä.
 
Mä pelkäsin sitä et pyörähdän sen päälle tai et se tukehtuu... :o makkarissa oli nojatuoli ja nousin siihen aina imettämään.
 
En minä kyllä pelkää mitään. Ihan kyljellään imetän ja kun saan tissin suuhun niin nukahdetaan molemmat. Terve täysiaikainen vauva osaa kyllä kääntää päätään jos on tukehtumisvaarassa. Enkä asettele mitään peittojakaan kummemmin, kyllä mini osaa kädellään huitoa tai päätään kääntää tai potkia jos peitto meinaa käydä ahdistavaksi. En ole kyllä älynnyt sitäkään miten voi peittoon tukehtua, siis miten sen voi saada niin tiivisti naamalleen.. Mutta eikai mun tarviikaan kaikkea ymmärtää. ;) Ymmärrän kyllä jos toisia hirvittää vauvan kanssa tällä tavalla nukkua. Itse en muuhun tapaan pysty, tuntuu niin luonnolliselta olla minin vieressä.
 
Meillä tyyppi nukkuu äitiyspakkauksen makuupussissa ja itse kääntää päänsä aina sinne pussin sisään kun nukahtaa. Haluaa kai olla pimeässä. Tuossa pussissa otan aina öisin rinnallekin ja usein nukahdetaan siihen vierekkäin. En mä jotenkin osaa pelätä et rullaisin päälle. Silti siirrän herätessäni sen takaisin omaan sänkyynsä jotta oppis siinä nukkumaan.
Toi sivuvaunu on niin helppo kun ei ite tarvii nousta. Nyt ollaan oltu reissussa ja oon pelannut retkisängyn ja tavallisen pinnasängyn kanssa. Niin vaivalloista kun pitää aina nousemalla nousta laittaan tuttia suuhun. Ekaan syöttöön asti nukkunut siinä. Sitten oonkin jättänyt meidän väliin nukkumaan.
 
Silloin kun vielä imetin, otin öisin viereen ja nukuttiin ihan hyvin. Laitoin vain meidän väliin harsosta pyöritetyn rullan, niin ei vahingossa uppoudu liikaa mun elopainon aiheuttamaan kuoppaan ja tukehdu. Muuten oli siinä kainalossa ja nukuin kyljelläni niinkuin yleensäkin.
 
Otettiin tänään 4kk-neuvolan kunniaksi ekat pottumaistiaiset. Ehkä puoli teelusikallista meni kurkusta alas, loput oli nenässä ja ruokalapulla... Mutta ihan yllättävän hyvin otti sen, kaiken huipuks nauroi ääneen kesken maistelun eli ei vissiin ollu kauheen pahaa!
 
Otettiin tänään 4kk-neuvolan kunniaksi ekat pottumaistiaiset. Ehkä puoli teelusikallista meni kurkusta alas, loput oli nenässä ja ruokalapulla... Mutta ihan yllättävän hyvin otti sen, kaiken huipuks nauroi ääneen kesken maistelun eli ei vissiin ollu kauheen pahaa!
Meni sit paremmin ku meidän pottaattimaistajaiset sillo :grin Mutta kyyyyyllä noi kaupan soseet pojalle uppoo. Eilen ja tänään puoli purkkia. Tosin kyllä minäki ennemmin syön persikka-päärynää ku jotai perunaa...:rolleyes:
 
Pitäiski käydä kattomassa mitä kaikkea siinä Pirkka-sarjassa on.. Tulee harvoin käytyä tossa "kilpailijalla" ostoksilla.
 
Mulla on kanssa mennyt ihan ohi, että Pirkalla edes mitään lastenruokia olisi! Täytyypä tutustua.
 
Saatko sä Mashnu muuten työntekijäalennukset myös vanhempainvapaalla?
 
No miksei. Mä oon kurkkuviipaleella helliny nuita kutiavia ikeniä. Saahan se siitä nestettä imeskeltyä. Nlan lääkäri sanoi että hyvä idee, anna vaan niin rauhottaa sitä kutinaa.
 
Huom melonista varmaan irtoo pala helpommin. Oliko siitö bluemoon haittaa? Ettei vauva vedä sitä henkeen?
 
Vesimelonia en uskaltaisi antaa juurikin siksi, että siitä noilla ikenilläkin saattaa saada palasia irti, mutta hunajameloni ja cantaloupe -meloni ovat vähän jämäkämpää tekoa, ainakin heti kaupasta ostettaessa, joten niistä tuskin mitään irtoaa pelkällä imeskelyllä. Siis muuta kuin nestettä.
 
Takaisin
Top