Kielletyt himot

Samaa mieltä maaliskuu2016 kanssa, hyvä ruoka ja viini kuuluu yhteen. Alkoholittomia viinejä oon siis juonut sillon jos on ollut jotain erityisempää, koska kyllä se vaan kivempi on kun pelkkä vesi tai joku vichy. Jotkut kaverit joi raskausaikana sillon tällöin lasillisen ihan normi viiniä, mutta ite en jotenkin sitä koe tarpeelliseksi ja mielummin oon sitten ilman tai juon alkoholitonta.
 
Saatan minäkin alkoholittoman oluen joskus ottaa enkä ajattele sitä mitenkään kummallisena. Eikä se liity siihen, etteikö voisi olla juomatta tai pitäisi saada alkoholia. Pidän hyvän oluen mausta, samoin kuin viinienkin. Uudeksivuodeksi ajattelin käydä ostamassa alkoholittoman kuohuviinin, koska kyllä se on juhlallisempaa kuin limsa. Eipähän tarvitse luopua joistakin tavoista ja juhlallisuuksista sen takia, ettei juo alkoholia. Hyvä kun on vaihtoehtoja.
 
Juu siis ihan uteliaisuudesta kysyin. Oon itse pitkälti straight edge-ihminen, mutta alkoholiton olut tai kotikalja on joulupöydässä must:) olen ollut Alkossa töissä ja voin vannoa ja vakuuttaa, että alkoholittomat tuotteet ovat alkoholittomia. Esimerkiksi entinen alkoholisti voi noita
täysin turvallisesti käyttää ilman pelkoa ratkeamisesta. Suomi on edelläkävijä odottavien äitien alkoholisuosituksissa, suuressa osassa maailmaa ei muutamaa annosta lasketa, myöskään auton rattiin hypätessä:sad001 Olen paljon lasu-puolella keikalla ja täytyy sanoa, että hymyilyttää tuollaiset "ongelmia sossun kanssa". Tällä hetkellä lastensuojelu on niin tukossa, että 5-6 ilmoitusta ei tunnu riittävän mihinkään suuntaan. Suomessa ei myöskään ole pakkohoitolakia tai millään tavoin laitonta käyttää alkoa odotusaikana, joten ilmoitusta on turha tehdä. Äidin itsemääräämisoikeus on suuri. Valitettavasti on joskus äitejä, jotka tuota itsemäärämisoikeutta käyttävät väärin. Pelkona kuitenkin se, että tieto pakkohoidosta saattaisi karkottaa neuvoloista eniten apua tarvitsevat päihdeäidit.
 
Minä olen satunnaisesti ottanut alkoholittoman oluen saunajuomana. Olen oluen ystävä ja maun takia sen saunakaljan usein miehen kanssa otan. Suurkuluttaja en ole normaali olosuhteissakaan enkä edes muista milloin olisin kunnon kännit ottanu enkä kyllä edes kaipaa. :D yleensä olen kuskina jo ihan siitä syystä, kun miehen mielestä turhaan ottaa ku vaan kaks juo.
 
No en kyllä minäkään ymmärrä, miksi kukaan välttelisi alkoholitonta olutta tai viiniä raskaana, tai potisi siitä huonoa omatuntoa :hilarious: Ei ole äitien syyllistämisellä rajaa, jos heti aletaan kuvittelemaan, että eikö nyt edes raskaana voi olla ilman, jos kyse on alkoholittomista!
 
Tulipas kärkkäitä kommentteja tosta mun vastauksesta. Siis puhuin vaan itestäni että en edes kaipaa mitään viinin tai oluen makuakaan ja siis oli vaan mun mielipide et ei tarvii juoda alkoholittomiakaan. Muut voi niitä ihan hyvällä omallatunnolla juoda kuten sanottu en mä rupee ketään tuomitsemaan. :D Ja tosiaan niistä lasu jutuista tuli ihan juttu ja joutus sinne keskusteleen jne mut se jonokin varmasti riippuu ihan kaupungista.
 
Mä luokittelen kaikki alkoholittomat samaan kategoriaan :D siis olkoon muumilimpparia tai alkoholiton olut, nii mulle on ihan ok jos joku niitä raskaana haluaa juoda. Ite en oo ikinä tykännyt viinistä, oluesta tms, mutta jos joku tykkää niin juokoon alkoholittomana. Siks sitä alkoholitonta on tehty :D
 
Mutta eihän leikkeleissä ole mitään, ettei saisi syödä?

Miten nuo kypsennetyt lihat eroaa, onko se vain se pitkä päiväys?
 
Mutta eihän leikkeleissä ole mitään, ettei saisi syödä?

Miten nuo kypsennetyt lihat eroaa, onko se vain se pitkä päiväys?

Mä oon jostain lukenu että leikkeleissäkin listeriavaara ja ite varmuudeks ne jättäny kokonaan pois :)
 
Leikkeleitä oon kyllä syöny. Todellakin iitus, asian ytimessä :D Eikä varmaan vaan kaupasta ostettaessa vaan myös omasta maasta otetussa ja metsästä poimitussa ja kalastetussa ja metsästetyssä vasta riskejä onkin. :D vedellä tässä pitäs varmaan elää.

Viime raskaudessa söin ravintolassa korvasienikastiketta, ihan epähuomiossa vain. Seuraavana päivänä kyselin työterveydestä teinkö nyt kauhean synnin ja ne oli jo kyllä lähettämässä johonki testeihin. Neuvolaan soitin ja kokenut neuvolantäti sanoi, että ei syytä huoleen. Kyllä ne ravintolassa varmasti on asianmukaisesti valmistettu ja kastikkeessa on kuitenkin aika vähän korvasientä loppujen lopuksi.
 
Kyl mäki oon leikkeleitä syöny, ei oo käyny mielessäkää, etten laittais kinkkua tai meetvurstia leivän päälle..
 
Ja jos haluaa varman päälle pelata, niin kiehuttaa kunnolla sen veden ennen juomista.. :wink
 
Himoitsen hirveästi blinejä uudeksi vuodeksi, mutta melkein kaikki tavalliset täytteet on kiellettyjen listalla :shifty: Söin kyllä joulupöydässä tuoretta graavilohta ja mätiä, mutta ehkä se saa riittää. Suolakurkkuja sentään vois vedellä smetanan ja hunajan kanssa että saisi sen venäläisen ruuan fiiliksen :p
 
Takaisin
Top