Kannatan kesäkuntoon 2014 -ketjua! :) Ja muutenkin olisi mahtavaa, jos jutustelu jatkuisi täällä myös sitten, kun vauvat ovat maailmassa; kun on lukenut kaikkien teidän kuulumisia koko raskauden ajan, olisi kiva kuulla niitä myös sen jälkeen :)
Kiloista: eilen kävin puntarilla ja nyt mittarissa +5,4 kg arvioidusta raskautta edeltäneestä painosta. Mulla tosin oli painoindeksi 26 ennen raskautta (eli vähän liikaa, mutta ei mikään valtava ylipaino vielä), joten neuvolassa sanottiin maaliskuussa, että ihan hirveesti ei tarvis nousta. Olen kyllä maltillisesta noususta tosi iloinen, koska raskaaksi tullessa vähän harmitti, että paino oli päässyt ekaa kertaa koko elämässä lipsahtamaan ylimääräisen puolelle. Ruokavalio on varmaan automaattisesti parantunut vähän (raskaampia ruokia ei ole tehnyt niin mieli) ja olen koittanut pitää kiinni edes jostain liikunnasta (koiran lenkitykset jne.), mutta muuten en ole hirveästi kytännyt syömisiäni tai tekemisiäni. Nyt välllä jopa tuntuu, että olisin mahaa, tissejä ja reisiä lukuunottamatta hoikistunut!
Nyt olisin kyllä odottanut vähän isompaakin painonnousua, koska kolme viikkoa sitten neuvolalääkärissä painoa oli lähtötilanteesta +5,2 kg, ja heti rupesi mietityttämään, että onhan kaikki ihan hyvin. Mutta toisaalta, monoa tulee sisäpuolelta jatkuvalla syötöllä, joten eiköhän siellä ihan hyvin pärjätä :)