Kg :)

Melkein samoissa mitoissa Litterledin kanssa. Kätilön mukaan painoa ei saisi tulla enenpää kuin puoli kiloa viikossa ja normaali painon nousu kokoiselleni on 200-500 g/vko. Toistaiseksi paino ei ole kuitenkaan noussut paljoa (0,5-1 kg ja viikkoja 14) eli samoissa mitoissa kutakuinkin vielä ja samat vaatteet menee päälle vielä (paitsi iltaisin kiristää housuja, kun vatsa turpoaa aina iltaa kohden).

Kyllä mulla on periaatteena tarkkailla tarkkaan syömisiäni läpi raskauden, syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja välttyä siltä "kahden edestä syömiseltä". Liikuntaa tietenkin unohtamatta. Ruokavalio on tosin ollut kunnossa jo ennen raskautta, joten ei tässä mitään ihmeitä tapahdu sinänsä. Energiamääräähän ei raskauden aikana tarvitse lisätä kuin noin 300 kcal/vuorokausi, joka vastaa periaatteessa yhtä välipalaa. Tietty herkkupäivä viikossa on pakko olla :)

Mulla tullut painoa nyt 2 kg lisää.. itsekin kaivoin vanhan neuvolakortin esiin vertaillakseni. Järkytyin/ilostuin, kun katsoin että viime raskaudessa olin kaksi viikkoa pienemmillä raskausviikoilla tästä 7 1/2 kg isompi! Nyt en vielä edes samoissa mitoissa kun viimeksi raskauden alkaessa.. mutta ne herkut... ei mulle riitä päivä viikossa! Viime aikoina syönyt joka päivä jotain hyväsköö! Eikä auta että töissä on tarjolla joka päivä jotain pullaa yms!! :P Mites muut pärjää? Jasminilla ainakin menee hyvin selvästi :)

Esikoinen tulossa, juuri pärähti rv 32 käyntiin ja 8 kg tullut.. Lähtöpaino siis 58 kg/170cm ja nyt vaaka näyttää 66 kg. Toivon, että kilot jäis synnärille. :rolleyes:

Kovin on yksilölllsitä tuo kilojen kertyminen. Saman kokoisella siskollani tuli reilusti yli 20 kiloa lisää, vaikka urheili koko raskauden ajan ja söi terveellisesti ja kurinalaisesti, joten itselläni on varmaan sama kohtalo. Siksi yritän hillitä tuota mussuttamista, ettei tule sitten vielä tuoho päälle. Tänään neuvolassa mitattiin paino ja sitä olikin tullut sitten 2 kg lisää ensimmäisestä käynnistä :) Tästä se paisuminen alkaa! :)

Viikon loma suomessa edessä ja nyt pääsee syömään kunnolla suomalaista ruokaa... hmm.. espanjassa syömistä rajoittaa kuitenkin vähän se että ei tiedä miten kaikki ruuat on valmistettu ja miten "puhtaita" raaka-aineet ovat, ja osa ruuista ällöttää muutenkin tällä hetkellä vaikka tavallisesti niitä rakastankin. Mutta nyt tekee mieli kaikkea mitä suomessa vaan voi syödä, makaroonilaatikosta maksamakkaraan, poronkärystä lohikeittoon. Unohtamatta grilliruokaa.. Katsotaan miten rantapallo turpoaa tämän viikon aikana :D

Mulla nyt rv 17+6 ja +3kg tähän mennessä. Tarkkana yritän olla, joillain onnekkailla kilot lähtee itsestään, mutta minä en siihen joukkoon valitettavasti kuulu. Aikaisempien raskauskilojen pudottamiseen on tarvittu rutkasti verta, hikeä ja kyyneliä, grammaakaan ei ilmaiseksi lähtenyt.

Mulla on nyt 15+2 mennessa paino laskenut kilon. Luulen, etta se johtuu nimenomaan terveellisemmista elintavoista, eli alkoholin (ja siihen liittyvien tapasten) pois jatosta. Muutenkin yritan syoda terveellisemmin, vahemman suolaa yms. Ei kylla oo kayny mielessani lakata syomasta ruokia vaan siks, etta ne on espanjalaisia (!), onhan espanjalaisetkin raskaana ja jatkavat syomistaan eika toksoplasmoosi oli normaalia taalla niin kun esim. Ranskassa.

Littlered, ehkä hän on meinannut, että sen verran AINAKIN saisi tulla, olethan nimittäin huisin laiha! Olin aika samoissa mitoissa naimisiinmenoni aikaan (170cm ja 52kg) eli melkeinpä turhan laiha.
Keskimäärin painoa tulee pyöreästi 14-16kg raskauden aikana, toki yksilöllisiä vaihteluita on hurjasti. Joillekin ei tule kuin muutama kilo, joillekin herkästi 30kg.

ekan kolmanneksen aikana tuli 2.3 kg. nyt vko 15.2 en ole päässyt puntarille. vasta 14.6 seuraava ultra. sitten pääsee mittaileman. Uskon että kaikki kilot mitä tulee lähtee synnytyksen jälkene alta aika yksikön pois. olen aina ollut alipainoinen ja hoikka vaikka kuinka paljon söisi. tuskin se aineenvaihdunta miksikään menee synnytyksenkään jälkeen näin nuorella likalla. :)

salome23, minulla on ihan sama juttu, vaikka en nyt niin nuori enaa olekaan. Alkupaino 56kg, nyt rv 16 menossa ja painoa tullut lisaa 1-1,5kg eli ei oikeastaan mitaan. Maha muodostaa jo pikkuisen pykalan housujen vyotaron ylapuolelle ja iltaisin turvottaa, mutta tunnistettavastaraskausmahasta on turha puhua... Jotenkin sita vain odottaa, etta keho muuuttuisi JO! Olisin mielestani sen jo ansainnut. :)

Kotona taas ja suomesta tuliaisena kilon verran lisää painoa. Ei nyt mikään ihme, viikko mökillä vanhempien hoidettavana ja äidillä oli tehtävää ruokkia meitä kunnolla. Painoa nyt tullut yhteensä 2kg ja viikkoja nyt 15+4. Kieltämättä olo oli paljon parempi kun sai nukkua ja syödä jatkuvasti :D Tietenkin sauna ja raikas ilma, ja hiljaisuus teki myös osansa. Katsotaan jos paino pysyy samana, tai jos tossa oli vielä lentomatkan aiheuttamaa lisäturvotusta :)

Turvotus taitaa olla tän kevään hittisana :D

Heips! Itselläni juuri menossa rv 18+2 olen 170cm pitkä ja lähtö painoni oli 64,8kg ja tällä hetkellä paino 64,4kg. Neuvola tädin mukaan painon tulisi alkaa nousemaan hieman ripeämmin rv 20 paikkeilla. Itselläni raskaus ollut lähes oireeton jotkin ruuat aiheuttavat vähäistä ällötystä sekä väsynyt olen ollut.

Ainakin masussa tuntuu kaikki olevan kunnossa liikettä ainakin piisaa, jopa parit yö unet jääneet lyhyiksi kun niin kovaa menoa masussa ollut. :love017

Heippa, ryhdynpä huutelemaan täällä foorumilla minäkin :) Täällä tänään rv 15+4 ja n. 2 kg tullut lisää lähtöpainosta. Neuvolatädin mukaan "paino saattaa nousta tai laskea pari kiloa alkuvaiheessa", mutta mulla painoindeksi himpun verran yläkanttiin joten sen valossa toivoisin painonnousun pysyvän kurissa normaalilla syömisellä ja liikalla.

Saa nähdä sitten, mitä paino on viikon päästä neuvolassa, lukema heitti viimeksi kotivaa'asta aika tavalla kun normaalisti olen punninnut itseni silloin tällöin aamuisin ja neuvolan puntarille menin suoraan lounaalta... :D

Mulla tuli esikoisesta ensinmäisen kolmanneksen aikana 8,5kg painoa.
Yhteensä hänestä tuli 23,5kg! mut mä olinkin sellanen kukkakeppi, ja paino tuli tasaisesti joka paikkaan että ei olisi uskonut että lisäkiloja tuli niin paljon! Painoin raskautuessani vähän päälle 50kg.

Nyt kakkosesti painoa ei ole noussut kuin pari kiloa tähän asti. Mut jäipä tuolta toiselta vähän sitten tuota ylimäärästäki ;D

Herätellään tätä ketjua henkiin puolen välin kunniaksi :D

Mulla tuli tänään 19 viikkoa täyteen ja kiloja näyttäisi kiertyneen 4,5kg.. Kauhulla odotellaan mitä vaaka näyttää lokakuun lopulla :oops: Mites muilla?

Sophie, meillä taitaa olla aikalailla samat viikot (mulla tänään 19 vkoa) :) Eilen kävin puntarilla ja täälläkin tullut 3kg. Eihän se muuten mikään paha ole, mutta viimeinen kilo tullut kahdessa viikossa... hups! Mulla oli kyllä pari ekstrakiloa ennen raskautta (ei mitään isoa, mutta just sen verran, että olen lievän ylipainon puolella BMI:n mukaan), joten ihan huikeeta nousua ei tarvis tulla.

Mutta ilmeisesti tuollaiset painoharppaukset ovat ihan tavallisia, välilä menee pitkään ettei paino liikahda mihinkään ja sitten taas ottaa isomman askeleen. Ajattelin olla tuosta kuitenkin suuremmin stressaamatta, koitan syödä monipuolisesti ja liikkua tarpeeksi, ja nousee sitten niillä eväillä sen mitä on noustakseen :)

Hih.. mulla tuli 1,5kg sen viikon aikana kun olin suomessa käymässä ja vanhempieni "hoidettavana". Sen jälkeen ollut taas maltillisempaa. Mulla myös aina ollut n 5 kg ylimääräistä, jotka sain just talvella pudotettua... Äitini just kertoi että meidän suvussa raskauskilot pysyvät tiukasti ja on mulla pari tätiä jotka raskauden aikana turposivat kun ilmapallot ja ovat yhä sen 20kg ylipainoisia 20v myöhemmin. Nice... thanks mom :smiley-angry017 Mutta onneksi oon aina urheillut paljon joten kuhan herkuttelu pysyy kurissa niin eiköhän nuo kilot sitten karise synnytyksen jälkeen :happy093

Mulla ei oo tullu painoo olleskaan lisää :) ja viikkoja on kuitenkin jo 19+5. mulla putoa vaa :)

Ensimäisestä neuvolakäynnistä seuraavaan paino oli laskenu 3 kg, nyt viime käynnillä se oli noussu yhden. Että ei hirveitä muutoksia vielä.

tammikuun alussa painoa oli 70kg, eka neuvolan punnitus näytti 66,5 kg ja nyt rv 19+2 aamulla puntari näytti tasan 67kg. Aika hyvältä siis näyttää. Oma painoni on siis periaatteessa tähän asti vain tippunut. Toivon että minusta ei tule samanlaista mätikkää ko naapurin 5vuotta nuorempi odottaja, joka on mätiny ainakin 10kg ja on alle 2kk pidemmällä raskaudessaan kuin minä.

Takaisin