Kg :)

mulle tuli se 11kg, synnärille jäi VAIN 3kg, vaikka vauvakin painaa jo enemmän. Tosin turposin sairaalassa kun ilmapallo :( turposiko joku muu synnärillä? eiköhän kilot ala karisee kuhan päästään liikkeelle!

Mä en ole päässyt vielä synnärille asti, mutta olen kuullut muiltakin tuosta turvotuksesta synnytyksen jälkeen (ja joku ehkä täällä foorumillakin siitä jo mainitsi). Onko kellään käsitystä, mistä se johtuu (lääkkeet tms.)? :anyone

Mukavaa tietysti, että niin nopeasti tuleva turvotus/paino varmaan lähteekin aika vauhdilla, kun kotiin pääsee :)

Mulla oli naama turvoksissa synnytystä seuraavana aamuna, epäiltiin olisko johtunut ilokaasusta. Tai sitten vaan oli jotenkin ylenmäärin nestettä joka sen turvotuksen aiheutti. Sairaalassa ollessa varmasti liikunnan puute ja istuminen sai minulle aikaan hervottomat norsun nilkat.. :) Pari päivää kotiutumisen jälkeen uskalsin laittaa sormukset sormeen eikä ole sen koommin turvotuksia ollut.

Mulla jäi synnärille vaivaiset 3,5 kiloa...nyt on kyllä lähtenyt kyllä erittäin hyvin paino tippumaan kotona. Normaalisti olen syönyt ja täysimettänyt. Enään pari kiloa lähtöpainoon!

Raskausviikkoja kertyi loppujenlopuksi 36+0 ja kiloja siihen mennessä vajaa 6. Paino 64kg, kun synnytyksestä oli pari viikkoa. Ennen raskautta 68kg. Nyt kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen paino on 59 kg. Vuosia sitten paino nousi 68kg, eikä ole siitä millään mihinkään liikkunut.. Mikähän lie nyt tullut :D

synnytyksestä 6 päivää ja lähtöpainoon vielä 3kg jäljellä. Kg on nyt jo lähtenyt 8kg, vaikka en ole päässyt liikkeelle ollenkaan. Ja mikä parasta, masussa on vain pieni kumpu jäljellä :) :) :) pientä turvotusta yhä, mutta jospa sekin lähtisi kuhan päästään liikkumaan!

Mun lahtopaino ennen raskautta oli 56kg. Loppuraskaudessa paino jumitti pari kuukautta +14kg. Sitten parin viimeisen viikon aikana lihoin melkoisesti. Oikein ahmin ja massailin, koska stressasin ja jannitin tulevaa synnytysta. En liikkunut, vaan stressailin kotisohvalla ja synnytysta edeltavana iltana painoa oli +17kg eli 73kg.

Synnytyksen jalkeen kotiin tultaessa painoa oli "vain" 68kg eli 5kg jai sairaalaan. Nyt synnytyksesta on kolme viikkoa ja painoa edelleen 65kg. Eli minulta on kadonnut vain kilo per viikko! Olen imettanyt naama punaisena ja hampaat irvessa, mutta eipa tuo imetys mikaan ihmedieetti ole, vaikka sita niin hehkutetaankin.

9kg pitaisi pudottaa, jotta ollaan lahtotilanteessa.

Onneksi turvotus on kadonnut.

Ollaan yksilöitä varmaan näissä kiloasioissakin.

Nyt jälkikäteen tuntuu tosi pöljältä se, että raskausaikana murehti painon nousua, tai lähinnä sitä, että jos kilot jää (paino nousi reilut 14 kg). Nyt kun tuntuu lähinnä siltä, että pitää alkaa mässäämään, että paino ei putoa liikaa!! :D Imetys kuluttaa kaloreita mulla, for sure!

Vauva on niin vaativainen nyt, eikä oikein tiedä että söisikö vai nukkuuisiko silloin, kun vauva päästää hetkeksi irti itsestään... Ehkäpä minäkin tankkaan silloin, kun vauvakin.

Ja se vauvamaha, missä se on nyt 2 viikkoa myöhemmin?

Viitisen viikkoa synnytyksestä, paino pudonnut about 1kg/vko, eli vielä ois n.4,5kg lähtöpainoon. Oma äiti kävi viikonlopun kylässä, hämmästeli kauheasti miten olen laihtunut siitä, kun kotiinlähtiessä näki meidät viimeksi. Itsellään kun on ne kilot jääneet.... Toisaalta tää mun pakko-päästä-entisiin-mittoihin-vimma on luultavasti peräsin siittä, kun tolkuttanut aina että ootahan ku teet lapsia, et sää sitte noin laiha enää oo :D En kuitenkaan oo laihduttamalla laihduttanut, vähän vaan kattonu mitä ja miten paljon suuhuni pistän ja sillontällön lenkkeilly koiran kans.
Niin ja vyötärölläkään ei olis enää ku 3 ylimäärästä senttiä, alavatsalle jäänyt sellanen pikkusen löysempi kohta joka pömpöttää mutta ei onneksi ole paha :)

2 viikon jälkeen +3kg vaikka oon vaan maannut kotona ja mässäillyt :) lantio ei vielä anna periksi pidemmille kävelyille... Tänään hieronta jonka tarkoituksena saada nesteet liikeelle :)

Miten meni hieronta Sophie??
Ma haluisin kans hierojalle, mutta hieman epailyttaa miten sita jaksaa olla suht kovalla alustalla mahallaan kun on rinnatkin niin pinkeena koko ajan. Tai sitten jos pumppaisi oikein olan takaa just ennen sinne menoa... Toisaalta nolottaa myos jos siina poydalla alkaa herua maitoa. Olisi aika noloa, jos maitoa valuisi pitkin vatsaa ja joutuisi makaamaan omassa maitolammikossaan. :smiley-ashamed008 Tai sitten ma vaan mietin liikaa... :)

Tajusin tuon tissiongelman mentyäni makuulle vatsalleni.. Vähän aikaa kesti asettua :) hieronta oli aivan ihanaa, puoli tuntia ihan omaa aikaa, rauhallista musiikkia ja tuoksukynttilä! En ollut tajunnut miten järkyttävän jumissa mun koko yläselkä-hartiat-niska on :( teki todella hyvää, suosittelen lämpimästi (ylitäynnä olevat tissit saattavat tehdä käynnistä mielenkiintoisen, mutta vaihtavathan he sen pyyhkeen kumminkin :) )

Minäkin olin eilen hieronnassa ja samaa myös stressasin, että kuinkahan rennosti sitä pystyy näiden maitopaisumien kanssa makoilemaan. Yritin innokaasti tarjota pojalle ruokaa ennen, mutta kappas keppanaa, hän vain sulki suunsa suppuun ja käänsi päänsä pois.

Hieroja vaan mainisti, että taitaa tuo imetys olla kaloreiden kuluttamisen lisäksi hyvää lihaskuntotreeniä. Ei kuulemma koskaan ennen (olen siis käynyt koko liikunnanohjaajan töiden ohella säännöllisesti hierottavana) ole ollut yläkroppa niin jumissa :confused005

Hihhei, kävin aamulla puntarilla ja paino oli 1,5 kg vähemmän, kuin ennen raskaaksi tulemista!! :) :)

Mullahan oli painoindeksi lievästi yläkantissa (muistaakseni 26, olin siitä aika harmissani koska viimeistä vuotta lukuunottamatta olin koko elämäni ollut normaalipainossa tai jopa vähän siellä hoikan puolella), mitat 170cm / 74 kg ennen raskaaksi tuloa ja ekalla neuvolakäynnillä paino 76 kg. Kiloja ei kuitenkaan tullut hirveästi, vikalla neuvolapunnituksella 84,2 kg ja synnärille mennessä viikko sitten 83,3 kg.

Olen NIIN iloinen tästä kehityksestä! Turvotusta on vielä vähän ainakin nilkoissa, mutta olkoon. Nyt on hirveä palo päästä vaunulenkeille ja liikkumaan, että saisi kuntoa ja kroppaakin vähän takaisin, ja ettei painon hyvä putoaminen jämähtäisi sohvan ja suklaarasian väliin :grin

Takaisin