Newbie2, täältäkin tsemppiä. Voi olla ihan harmitonta, mun esikoisen raskaudessa oli kahtena päivänä pyyhkäisyvuotoa ja nyttenkin oli yhtenä päivänä. Tästä nyt ei vielä voi sanoa miten päättyy, mutta ei se vuoto ainakaan ollut merkki keskenmenosta, koska viikko sen jälkeen näkyi ultrassa alkio kera sykkeen.
Oon uus täällä :)
Edellinen raskaus päättyi kkm diagnoosiin rv8+6 (oli kuollut 8+4) omat vaistot silloin sano, että nyt ei kaikki ole hyvin, jonka vuoksi menin taas ultraan. 23.12 oli tyhjennys sairaalassa ja viereisessä aulassa raikui iloiset joululaulut. Rankka paikka oli.
Nyt sitten raskauduin uudestaan ja nyt menossa vasta rv5+3 ja muuten kaikki Ok, mutta mulla on ihan kamala yskä! Siis ihan hirveä! Hoitajan mukaan alkiolle ei tästä pitäis olla haittaa. Varhaisultra meillä on rv 6+5. Toivon, että nyt meille suodaan helmivauva
Nyt on niin paniikki päällä.. Olen yli viikon vuotanut pikkuisen ruskeaa ja nyt mielestäni raskausoireetkin lievenneet.. Onneksi saan vastauksen tänään kun on ultra.
Kun on pitkä lapsettomuus taustalla ja yksi keskenmeno niin voin sanoa, että kyllä jännittää....
Ninjoh, paranemisia yskään! Ja Newbielle myös tsempit!
Onnea ja tsemppiä varhaisultria jännittäville! Mullakin ahdistaa kun joka päivä havainnut jossain vaiheessa rusehtavaa tai vaaleanpunaista valkovuodon seassa, hyvin vähän tosin. Itsellä ei ole varhaisultraa toistaiseksi varattuna, koetan luottaa että kaikki on ok kun ei isompaa vuotoa tai kipuja ole. Oireet kyllä aika vähäisiä, mutta niin oli esikoisestakin.
Tsemppiä kaikille epätietoisuuden ja pelkojen kanssa kamppaileville. Toivottavasti on harmitonta vuotoa teillä.
Esikoisen raskauden alussa olin tosi peloissani. Pelkäsin keskenmenoa ihan järjettömästi. Kerran heräsin aamulla 3.30 aikaan, enkä saanut unta, koska ahdisti niin paljon ja vain itkin. Olin jotenkin saanut päähäni, että minulla oli keskeytynyt keskenmeno. Mulle nimittäin tuli ihan alussa (noin rv4) raskausoireita, mutta sitten ne katosivat täysin (noin rv5-7). Tästä sitten päättelin, että vaikka en vuoda niin ei siellä vatsassa mitään elävää ole. Mentiin ultraan noin rv7 ja suureksi helpotukseksi siellä näkyi vahva syke. Vähän tämän jälkeen, oireet palasivat vähitellen. Raskaus eteni loppuun normaalisti ja meille syntyi poika. Joten jos joku murehtii oireiden puuttumista tai katoamista niin sen ei tarvitse tarkoittaa yhtään mitään.
Tässä raskaudessa en ole vielä ollut kovinkaan peloissani, kunnes nyt tänään rupesin murehtimaan tuulimunaa. Tuntuu niin kauhealta iloita nyt, jos sitten selviää, että mitään ei ole koskaan ollutkaan.
Minä myös uusi täällä, la näillä näkymin helmikuun lopussa. Nyt tulossa toinen lapsi, mutta edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 6+1. Sen vuoksi tein tästä nykyisestä testinkin vasta tänään (rv 4+6), kun aattelin että kesken tääkin menee, vaan eipä ole mennyt (vielä ainakaan). Miten ihmeessä sitä pystyy oottamaan sinne ekaan ultraan asti että saa varmistuksen? Puuh. :D
Vaikka mielessäni kauhistelin vuotoa ja oireiden vähenemistä niin tänään ultrassa nähtiin syke Mikä helpotus! Pieni hematooma siellä oli joka ehkä on vuodon syy. Toivottavasti häviää pois.
Onnea Toukanäiti [emoji178] Mä en kans millään jaksais odottaa sitä ultraa. Tänään tein (5+0) vielä digin, joka näytti 2-3, sinällään ihan oikein, mut oisin jotenkin toivonut sitä 3+ [emoji85] Millä viikoilla ootte saanut ton 3+?
Ihana uutinen Toukanäiti! Mä jännäilin teidän ultraa ja ehdin jo huolestua kun ei illallakaan ollu viel tullu mitään tietoa, mutta aivan mahtavia uutisia onneksi olikin :)
Clue: mäkin tänään tein ton digin (nyt rv 5+3 tai 5+4) ja näytti kans raskaana 2-3 ja tuli vähän surku olo, et mitäs nyt. Edellisessä raskaudessa (joka sit päätty kkm 8+6) sain digiin rv5+1 raskaana 3+. No jospa mullakin hcg nousee vaan nyt hitaammin?
Ninjoh, tai sulla oli laimeempi pissa. Tai kyseinen testi oli jostain syystä epäherkempi. Tai ylipäätään just tässä raskaudessa sulla nousee hcg hitaammin, kuin testin tekijät on laskeneet. Syitä on monia, ei kannata niin paljoa laittaa painoarvoa testeille :)
Tänään se sitten tuli, tuulimunatuomio tyhjä kohtu oli vaikka lääkäri laski että jo 9 viikolla oltaisi.. Antoi kyllä hitusen vielä toivoa että ensi viikolla vielä ultrataan jos viikot onkin alakanttiin mutta ei jaksa enää oikein uskoa moiseen :/ Itkua pidätellen autoon asti pääsin mutta sitten onkin itketty koko loppupäivä tsemppiä teille kaikilme, toivottavasti teillä pysyy pikkuiset mukana loppuun saakka