Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, plussa on aivan selkeä. Viikko sitten näkyi plussa jos halus nähdä ja siitä lähti vahvistumaan niin että perjantaina ei enää tarvinnut epäillä ja eilen oli kunnon leffaviivat.

Tulee mitä tulee, mut tällainen murehtiminen on pahuksen raastavaa...

Ekaa odottaessa ei ollu pelkoja, mut nyt jostain syystä käy usein mielessä km...tai sellanen outo pelko että kaikki tää loppuu tai onko ees todellista....ehkä tää fiilis jotenki helpottaa ku saa käytyä ekan neuvolan

Enia, mulla oli edellinen, onnellisesti loppuun asti jatkunut raskaus tosi vähäoireinen ja oirewt aaltoili. Eilen myös minullakin oli aika oireeton olo, tänään on taas ollut pientä (!!!) öllötystä.

Toisessa keskenmenneessä raskaudessani sen sijaan yökkäilin vielä matkalla ultraan, josta sain kuulla ne ikävät uutiset. :(

Joten, kuten Mielipidekysymys jo sanoikin, oireista, tai niiden puutteesta ei voi kauheasti päätellä.

En tiedä miten toimia jos epäilee kkm. Mulla on torstaina se ultra... Jos sulla ei ole varattu aikaa ar ultraan, ehkä voisit neuvolaan soittaa, ja kertoa peloistasi, jospa ne varaus sen, tai muuten tietäisivät miten edetä?

Mua ahdistaa sellanen pessimistinen puhe tästä, vaikka ei siitä positiivisesta ajattelusta kuitenkaan ainakaan mitään haittaa olisi! Mutta kyllä se takaraivossa painaa, että mitä jos.. :(

Täälä taas joku panikointi hetki. :( Vaikeaa kun mikään ei oo hyvä jos ei missään tunnu tulee paniikki ja jos pieni tunne jossain niin sekin aiheuttaa paniikin :(

Tsemppiä Mytty, tää alkuraskaus on hermoja koettelevaa. Oireiden perusteella kun ei voi oikein mitään päätellä suuntaan eikä toiseen. :/ Oliks sulla ultraa tulossa?

Mulla oli jo ultra :) seuraava onki sitten nt. Löyty kyllä selkeä syke mutta silti mun luotto on nolla.

Eiku niin olikin... sori, mä oon hataramuistinen. Kyllä kai se km riski aina alenee siitä, kun on ultrassa syke löydetty. Tottakai keskenmenoja tapahtuu sen jälkeenkin, mutta eipä tässä valitettavasti sen parempia takeita kenellekään jaeta... Ei voida kuin luottaa, että kaikki on hyvin. <3

No sehän siinä onki kun kerran jo käynyt niin että syke löytynyt ja lopputulos oli keskeytynyt keskenmeno. Toki yritän lohduttautua että eikai yhdellä ihmisellä voi olla niin huono säkä että sama tapahtuu kahteen kertaan. Toki kahdessa keskenmenossa olen olen ollut plussasta asti hyvin negatiivinen ja varma että joku on vikana tässä raskaudessa se on ollut vain hetkittäistä pelko että mitä jos. Tänään soitan kuitenkin neuvolaan ja kysäsen olisko mahdollista tarkastaa vielä ennen nt ultraa. Niitä aikoja saa välillä helposti mutta välillä ruuhkan takia ei pysty antaa aikaa. Maksaahan se 43e mutta kyllä mä sen rahan uhraan että pysyn järjissäni :D

Minä pelkään keskeytynyttä niin paljon.. ekalla kerralla ajattelin että oli huonoa tuuria, mutta kun toisella kerralla niin en enää tiennyt mitä ajatella. Nyt on kolmas raskaus menossa ja tänään oli ultra 7+5 (samoihin aikoihin kun aiemmissa todettu kkm) ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin. En silti osaa iloita ennen kuin sitten joskus. Epäilen että huoleni laantuu vasta kun liikkeet tuntuu (jos sinne asti joskus pääsisi). Olen melkein kateellinen niille jotka heti plussattuaan on niin varmoja että saavat vauvan ja heti kertovat kaikille "meille tulee vauva", eivätkä osaa pelätä/stressata mitään. Olisi paljon helpompaa kun voisi nauttia olosta.

Mytty: itsekin ajattelin mielenrauhan vuoksi käydä vielä ennen nt-ultraa just sen takia että pysyisi edes jotenkin järjissään [emoji4]

Mulla on myös Mytty sama kokemus taustalla
... Tosin alkio ei vastannut viikkoja siinä ultrassa missä syke vielä löytyi, joten arvasin ettei tuu päättymään hyvin. Viikpn päästä seurantaultrassa ei sit elonmerkkejä enää löytynytkään. Mutta silti, onhan se aina hyvä merkki jos syke löytyy (ja viikot täsmää), eipä tässä sen parempaa varmistusta vasn ole tarjolla...

Ja Kirppusen kanssa samaa mieltä, olisi ihanaa olla niin luottavainen, mutta sen luottamuksen on kyllä kaksi km syönyt, valitettavasti.

Täällä samanlaisia pelkotuntemuksia.. Jotenkin ei osaa iloita raskaudesta yhtään kun takaraivossa koko ajan pelko siitä että mitä jos tässä huonosti käy.. Asiaa vaikeuttaa vielä tämä epilepsialääkitys sekä se että täällä korpikylässä ei meinaa millään saada puhelinyhteyttä neuvolaan eikä töissäkäyvänä tunnu pääsevän siellä käymään:mad: on tämä yhtä pelkojen aikaa..:shy:

Toivoisi sitä itsekkin ettei tarvi pelätä. En juurikaan erikoisen kohdalla edes osannut pelätä mitään lupauksesta sain tuulimuna tuomion mutta viikon päästä olikin kaikki hyvin niin silloon oli pieniä pelko tiloja nyt kaksi kkm välissä ja sitähän mä pelkään nytkin käyvän :( mutta ei auta kun ajatella ettei siihen voi mitenkään vaikuttaa ja toivoa että vihdoin saisi pienen maailmaan..

Mullaki oli aiemmissa raskaudesA hirveästi koko ajan pelko takaraivossa. Nyt mä en hirveästi stressaa. Ei sillä saa muuta kun kuormittuneen olon. Jos tämä menee kesken niin sitten on itkun aika. Nyt minä odotan nt-ultraa ja toivon parasta. Parasta mitä voi tällä hetkellä tehdä oman hyvinvoinnin ja vauvan eteen. :)

Mullaki oli aiemmissa raskaudesA hirveästi koko ajan pelko takaraivossa. Nyt mä en hirveästi stressaa. Ei sillä saa muuta kun kuormittuneen olon. Jos tämä menee kesken niin sitten on itkun aika. Nyt minä odotan nt-ultraa ja toivon parasta. Parasta mitä voi tällä hetkellä tehdä oman hyvinvoinnin ja vauvan eteen. :)

Aika samanlaiset fiilikset minullakin! Itselläni on ollut aika rankka vuosi ja olen menettänyt läheisiä ilman varoituksia niin on tullut sellainen olo, että jos jotain pahaa tapahtuu, niin sitten se vaan tapahtuu. Ei sitä pysty miettimällä ja stressaamalla estämään. Ja välillä tapahtuu jopa sellaista pahaa, jota ei ole voinut kuvitellakaan. Parempi surra vasta kun jotain on tapahtunut. Aika erilainen ajattelutapa kuin ensimmäistä odotellessa kun stressasin ja pelkäsin aivan kaikkea ja koko ajan.

pahoittelut keskenmenon kohdanneille.

mä taidankin nyt mennä varhaisultraan. oon ruvennu nyt pelkää et siel ei oo ketään...mun on pakko saada tietää...

Takaisin