Keskenmenon pelko on ollut täällä suurta. Sain alkuraskauden keskenmenon tuossa viime toukokuun lopussa. Vappuna olin tehnyt positiivisen testin vuoden yrittämisen jälkeen ja se onni loppui lyhyeen. Olin aivan murtunut ja masentunut.
Jälkitarkastuksen jälkeen kuitenkin päätettiin miehen kanssa heti ryhtyä uuteen yritykseen ja kas! Sieltähän tuli plussa tikkuun heti juhannuksena.
Tällä kertaa oltiinkin extra varovaisia onnemme kanssa ja vasta nyt alkaa pelko hellittämään. Ensimmäisillä viikoilla minulla oli myös pientä veristä vuotoa, jolloin olin jo varma, että siinä se nyt meni.
Mutta tässä sitä vielä ollaan viikolla 22. :)
Painajaisia on ollut ihan älyttömästi ja vessassa käynti on pelottanut välillä (kun mitä jos pönttöön tuleekin verta). Jotenkin alitajuntaisesti myös pelkäsin erityisesti viikonloppuja, kun se keväinen keskenmeno oli juurikin sunnuntaina ja neuvolaan ei tietenkään saanut yhteyttä jne. Samoin tämän raskauden alkuvaiheen verenvuoto oli viikonloppuna, joten aina tuntui siltä, että vkl aikana tapahtuu hirveitä.
Ennen kuin potkuja alkoi tuntumaan olin myös koko ajan todella epävarma, että onko siellä masussa kaikki nyt kunnossa vai ei, ja doppler olikin säännöllisessä käytössä ihan oman mielenrauhan vuoksi.
Ei se pelko vieläkään ole kokonaan kadonnut, ja tuskin katoaa mutta nyt on alkanut tuntumaan helpommalta.