Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minttu90 voi kurja kun säikyttelee noin! Mutta sen haluaisin tietää että missä paikassa pääsee ultraan kaksi kertaa saman päivän aikana! Täällä niukan vuodon kanssa ei pääse minnekään!

Voi ei minttu90:( Onko vuoto ihan kirkasta verta? Paljonko sinulla on nyt viikkoja?

Minulla vuoto on todella niukkaa, onneksi! Mutta ei se silti pelkoa vie pois. Pelko on kova, menetetäänkö pikkuinen. Eihän se auta kuin päivä kerrallaan mennä ja katsoa, loppuuko vuoto vai lisiikö. Jos muuttuu kirkkaaksi, niin heti pitää lähteä päivystykseen. Näin lääkäri tänään ohjeisti.

Yksityisellä... mulla on 6+6. Aamulla oli niukkaa, mut punaista ja sit ultran jälkeen kirkasta ja paljon.

Pelottaa kyllä... päivystykseen se on sit lähtö jos nyt alkaa taas ja tulee kipuja.

Niin juu, yksityiselle pääsee toki, jos on aikoja ja rahaa. En tullut ajatelleeksi. Paljonko teillä on viikot? Mulla 6+2, edellinen meni näihin aikoihin kesken. Ei oikein uskalla luottaa tähän.

Minttu, toivottavasti kaikki on hyvin. Mietin ihan samaa kuun bunny. Limikset voi olla aika herkkinä raskauden aikaan ja tuo sorkkiminen vois saada ne vuotamaan.

Mitenkäs Minttu voit, vieläkö on vuotoa?

Täällä ei vuotoa ole näkynyt eilisen illan jälkeen, onneksi! Pääosin olen tänään vain pötkötellyt sohvalla, kun erikoislääkäri sanoi että tutkimukset osoittavat vahvasti että levosta on hyötyä alkuraskauden vuotoihin. Lisäksi löytyi alapäästä streptokokki ja nyt sitten siihen antibiootti hoito. Voi kuulema sekin aiheuttaa kaikki nämä minulla olevat oireet mm. painon tunnetta kohdun seudulla, pientä nippailua/kipua ja niukkaa vuotoa. Mut tällä hetkellä jo hyvillä mielin olen, kun tilanne on korjaantumaanpäin :)

Huutelen teille joulukuisista. Itselläni vuotoa ollut koko alkuraskauden. Välillä pari kolme pv väliä ja sitten taas. Vuoto on ollut ruskean eri sävyjä tai beigeä. Kerran tuli vähän kirkastakin. Pikkuhousunsuojalla pärjää, mut saa vaihtaa aika usein kun hulahdellut. Osittain valkkariin sekoittunutta vuotoa. Ultrattu on monta kertaa eikä vuodolle löydy syytä. Nt ultrassa kaikki hyvin. Neuvolalääkärissä otettiin papa ja lääkäri totesi ettei tarvi kun instrumentti laittaa sisään niin vuoto alkaa runsaana. Papaa otettaessa hanat aukes ja kirkas veri valui. Lääkäri sanoi että ei syytä huoleen. Vuoto tulee kohdunsuulta jossa selkeä vuotokohta näkyvissä. Kuulemma raskaudessa toisilla vaan vuotaa herkemmin eikä sille mitään voi. Sanoi että pienellä kaikki hyvin, ettei vaikuta siihen mitenkään. Toki hygieniasta pitää huolehtia ettei tule tulehduksia. Tämä lohdutukseksi kaikille niille joilla vuotelee. Kaikki voi silti olla ihan hyvin. Aluksi pelkäsin tosi paljon, mutta nyt olen jo tottunut pieneen vuoteluun. Terveisin 14+4 ja edelleen sykeäänet kuuluu <3 valtavasti tsemppiä kaikille odotukseen :)

Ruskeaa vuotelee, alaselkä on kipee ja välillä nippailee mahaa. On vaan sellanen fiilis et menis nyt sit kesken jos on mennäkseen, tää epätietoisuus on pahinta. En uskalla juurikaan enää toivoa et pieni tästä selviäis. Soitin sinne päivystykseen tänään mut ne sano et ei ne siellä muuta ku ultrais ja siinäkään ei ois kauheasti järkeä kun just eilen ultrattu eikä vuoto oo runsastunut. Ei kyllä kukaan oo sanonu mulle streptosta mitään, eikä ehdottanut mitään kokeita, vaikka yritin tänäänkin kysyä siinä puhelimessa, et voisko joku tulehdus tällaista aiheuttaa... :(

Kiitos Diann sinulle, kun kävit kertomassa omista koettelemuksistasi. Antaa taas lisää toivoa...että saisimme pienen tuhisijan syliin asti :Heartpink ja tsemppiä sinulle. Olet kyllä joutunut kokemaan "raskaan" raskauden alun, huoli on ollut varmasti kokoajan kova. Hyvä, että pikkuisella on kaikki kunnossa, vuodoista huolimatta.

Ja Mintulle voimahali, tiedän tuon tunteen että haluaisi saada asiaan ratkaisun, onpa se iloinen tai surullinen. Epätietoisuus on pahinta.

Ja lisäyksenä.. Luin tänään ihan luotettavasta lähteestä, että Streptokokki voi aiheuttaa veristä vuotoa ja näin totesi myös lääkärini tänään. Lisäksi lääkäri halusi ottaa jo nyt pissanäytteen, Klamydian ja Tippurin. Normaalistihan ne otetaan vähän myöhemmillä viikoilla (n. Rv 11). Pissa oli puhdas ja nuo pari muuta vastausta saan sitten maanantaina. Olen onnellinen siitä, että näin hyvin ovat tutkineet ja yrittävät selvittää vuodon syytä... Mut luulenpa että se on tuo Streptokokki syyllinen.

Muokattu viimeksi:
Mä soitin tänään uusiks sinne päivystykseen ja sano vaan et kuulostaa ihan normaalilta alkuraskaudelta ja et pitäis pysyä poissa netistä :D myös et streptolla ei oo raskausaikana mitään merkitystä ja et se ei voi aiheuttaa keskenmenoa. Pitäs rauhoittua, mut helpommin sanottu ku tehty...

Myös täällä pelätään. Helmikuussa todettiin kemiallinen raskaus ja nyt toissapäivä tein 2 todella selvää plussaa. Ensin aamulla ja sitten illalla. Menkat on nyt myöhässä 4 päivää... pelottaa ihan sikana.

Joo vaikuttais siltä :) välillä vuotaa vähän ruskeaa, mut aika vähän.. ja raskausoireet ainakin sen kuin pahenee, luulisin et siellä on kaikki hyvin.

No hyvä!

Jotenkin outo fiilis! En ole kertonut kovin monelle (parille hyvälle ystävälle ja esikoisen mammaryhmään). Tuntuu oudolle että ihmiset onnittelee mua, kun itse uskaltaa luottaa kaiken olevan ok ehkä sit joskus rv 24 jälkeen. Onhan se "sairasta", että niin myöhään, mutta kaikki mitä sitä ennen tapahtuu ei ole mun eikä muiden käsissä, joten ei voi oikein ajatella, että... tuntuu hassulle, mut näin se vaan on. Ja surullistakin, ettei osaa iloita vaikka olenhan mä tästä onnellinen toki. Mut se että menkat ei ole alkaneet eivät vielä lupaa mitään.

Joo eipä se auta ku mennä päivä kerrallaan ja toivoa parasta. Ootko käyny varhaisultrassa?

Mulla alkoi nyt rv 11 ruskea vuoto, kohtuu niukkaa mutta alaselkä on tosi kipee.. Muissa raskauksissa ei oo koskaan ollut mitään vuotoa..

Takaisin