Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä myös pelkään keskenmenoa ja hirvittää ajatus että mies haluaa kertoa koko suvulle juhannuksena!!

Mielipidekysymys: Täytyy kysyä neuvolasta kun soitan ja perun ajan. Käsittääkseni kemiallisia ei lasketa siihen kolmeen keskenmenoon mitä vaaditaan kunnallisen puolen tutkimuksiin. Miehet simpat tarkistettiin heti parin yritys kk:n jälkeen, ei vikaa. Kunnallisten tutkimusten vuoden yritysaikaraja täyttyy meillä elo-syyskuussa eli sillä verukkeella pääsisin selvittää näitä omia juttuja. Uskomattoman riivaavaa ootella sinnekin asti :D

Taiga: pahoittelut ikävästä tilanteesta ja voimia tulevaan! me päästiin tutkimuksiin jo kahden keskenmenon jälkeen, koska ei ihan helposti olla raskauduttu eikä lapsia ennestään. Eli kannattaa ainakin kysyä jos pääsisi tutkimuksiin.

Pahoittelut täältäkin Taiga. <3 Itsekin meinasin sanoa että pääset nyt tutkimuksiin, mutta taidat itse tietää paremmin.

Täällä jatkuu jännitys. Ei vuotoa sitten viime torstain pyyhkäisyvuodon. :/

Mulla on nyt pari päivää ollut oireet jotenkin poissa, ei juurikaan alavatsakipua eikä älytöntä väsymystä, rinnat tosin aiempaa aremmat. Pelottaa kun on kipua ja ahdistaa kun ei ole. On tää kyllä ihan pimeetä. :eek:

Tinja, mä veikkaan että se sun vuoto oli limakalvoilta peräsin.

Mulla alko äsken aika ikävän tuntunen kipu oikeella puolella alavatsalla. Se ei satu ihan koko ajan, mutta tosi ikävältä tuntuu aina välillä. Nyt tietty sit tuli mieleen ulkoisen mahdollisuus. On tää aika pyllystä nää ekojen viikkojen epävarmuus, vaikka eipähän mikään varmaa oo ennen kuin lapsi on sylissä ja sitten alkaakin omat huolensa...

Toivotaan. Mut kyllä vähän säikäytti kun oli niin kova kipu, eikä tuntunu repäsykivulta yhtään. Nyt ei oo sattunu, kun oon rauhassa istuskellu sohvalla hetken.

Mulla on sama Enia, oireet tuntuneet lievemmältä, paitsi tissit, jotka tuntuu aremmalta. Lueskelin kuitenkin esikon odotusaikana kirjoittamaani vau-odotuskirjaa, tosi oireeton oli sekin raskaus...

Mielipidekysymys, kiitos kun jaksat kannustaa. <3 Mietin vaan voiko olla limakalvoilta, kun sitä pientä vuotoa ennen oli paljon valkovuotoa.. (anteeksi yksityiskohdat) Ei kai se ole merkki kuivista limakalvoista? -Noh, enää 4 yötä... :)

Tinja, mä elän siinä käsityksessä, ettei valkovuodon määrä oo suorassa yhteydessä limakalvojen kuivuuteen/kosteuteen. Mutta joka tapauksessa ollut niin pientä, että tuskin tarkottaa mitään :)

Kiitos ihanat naiset <3 Katsotaan josko vielä v. 2018 aikana meillekin tulisi vauva.

Voikaa hyvin (tai oikeastaan huonosti, koska silloin ette keskity liikaa päivien kulumiseen ja niiden hitauteen :D) Onnea matkaan kaikille, puss!

Tsempit multakin Taiga! :(

Mulla on huomenna ar-ultra ja vaikka sitä on odotettukin PALJON, nyt lähinnä ahdistaa ja tekis mieli perua. Pelottaa, löytyykö sieltä mitään. Oli kuitenkin mullakin pyyhkäisyvuotoa muutama viikko takaperin, jolle en oo keksinyt mitään järkevää selitystä. Ja tyhmänä googlettelin, miten iso osa keskenmenoista on keskeytyneitä keskenmenoja...

Ihana asenne Taiga! <3 Onnea matkaan, ja tosiaan 2018 on vielä mooonta kuukautta vapaana, milloin vauvan syntyä! ;)

Oon koko illan pähkäillyt et tänään on kyllä kaikki raskauteen liittyvät oireet loistaneet poissaolollaan, edes rinnat ei enää ole arat ja turvonneet. Eikä ole enää niitä kovia kipuja. Ahdistaa kyllä tosi paljon ajatus siitä, että tämän raskauden osalta odotus saattaa päättyä tähän. Vai onko normaalia että oireet vaan sulaa pois? Kuinkahan kannattaa toimia jos epäilee keskeytynyttä keskenmenoa? Viikkoja nyt 7+2

enia, ensinnäkin, niin kauan kun kohdussa on raskausmateriaalia keskenmenon sattuessakin, on kropassa myös hcg:tä, jolloin oireita on usein, vaikka kyseessä olisi kkm. Eli oireista ei voi päätellä oikeesti mitään. Toisekseen, on enemmän sääntö kuin poikkeus, että oireet aaltoilee ja väliin tulee täysin oireettomiakin päiviä. Elä siis hätäile, vaan nauti hetken hengähdystauosta oireissa! Huomenna saattaakin sitten olla pää pöntössä.

Mulla tuli tosi myöhäinen plussa. Ovis myöhässä? Pyyhkiessä on jäänyt paperiin veristä nyt noin viikon verran. Side on mut sinne asti ei tuu oikeastaan mitään. Kipuja ei ole ollut mut tänään alkoi alaselän jomottelu.

Inhottava tämä epätietoinen olo, vuoto pelästyttää ja huolestuttaa. Vuoto alkaa aamuisin ja loppuu iltapäivällä. Illalla ei ole pyyhkiessä jäänyt paperiin mitään.

Voihan se tietty olla myöhäinen ovis tai kiinnittyminen... Onko ne plussat selkeitä tai vahvistuuko? Melkein pyytäisin verikokeista kontrollia tai varaisin varhaisultraa jos tolleen vuotelee.. Tsempit!

Tänään menossa 6+6 ja tuntuu myös, että pahoinvointi ja väsymys on helpottanut parin viime päivän aikana, toivottavasti ei liittyisi keskenmenoon. Varhaisultra viikon päästä niin sittenhän se selviää. Haluaisi olla ihan rauhallisin mielin ja vain nauttia raskaudesta, mutta silti pelko on koko ajan mielessä :sad001 Onko normaalia ettei ole ollut mahakipuja lainkaan? Monelta olen kuullut, että kohdun kasvaessa tuntuu jomotusta.

Takaisin