Minulla kaksi kesken mennyttä raskautta viime vuodelta, ensimmäinen täysin yllättäen rv20 ja toinen joulukuussa rv11. Molemmat keskeytyneitä keskenmenoja, joissa kohdun tyhjennys lääkkeillä. Ensimmäisessä epäilin pari päivää, että kaikki ei ole kunnossa, kun en tuntenut enää vauvan liikkeitä, mutta pieniä hipaisujahan ne liikkeet olivat olleet siihenkin saakka. Minulla oli ollut tyypillisiä raskausoireita, pahoinvointia, rintojen arkuus ja kasvu, vatsakin oli mukavasti pyöristynyt raskauden edetessä ja raskaus näkyi. Seuraavassa raskaudessa epäilin alusta saakka, että jokin on vialla, kun en tuntenut juurikaan mitään raskausoireita. Tätä raskautta ultrattiin pari-kolme kertaa ja syke löytyi ja kaikki piti kuitenkin olla kunnossa.. Kunnes rv11 ei sitten elämää enää löytynytkään. Mutta ehkä vahvin "oire" on se oma tunne: kaikki ei ole hyvin. Nyt olen taas raskaana, rv 6+6, eikä taaskaan mitään oireita, ainoastaan se, että menkat on poissa ja pienen pientä pahoinvointia joskus. Ja taas on aavistus, että kaikki ei ole hyvin... Olin tänään yhteydessä neuvolaan ensimmäistä kertaa, ihan siksikin, että jos menee taas kesken, niin pääsisin tutkimuksiin, kun kolmas keskenmeno vaaditaan ennen tutkimusten aloittamista. Ihanaa odotusaikaa varjostaa vahva pelko, kuinkahan käy.