Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tsemppiä. On ihan mahdotonta tietää, onko menossa kesken vai ei.Huoh. en tiedä onko oikea keskustelu laittaa, kun en ole ihan varma onko nyt mennyt kesken vai ei, mutta en tiedä minne muualle kirjoittaa. Nyt siis vko 11+1, tähän saakka ei ole ollut mitään vuotoja ja raskausoireilukin ollut vkoa 5 lukuunottamatta aika vähäistä, pelkkää väsymystä vaan. Noh, tänään salilla ollessani tuli yhtäkkiä verensekainen "vesi", ehkä pari ruokalusikkaa, housuihin. Oliko tuo nyt sitten pieni lapsivesi? Täysin veristä vuotoa tullut sen jälkeen yhden pienen siteellisen verran, äskön vessassa tuli myös pikkuruisia hyytymärippeitä. Voiko mitenkään olla ettei olisi menossa kesken, vaikka on myös pientä hyytymää? Vuoto on aina vähäistä.. mutta tuo vesimäinen päivällä vähän epäilyttää, mitä muutakaan olis ollut kuin se lapsivesi. Illan mittaan ollut pientä juilimista vatsassa, sitä oli myös eilen illalla. Pahaa pelkään.
Voi oon todella pahoillani. Voimia suruunKiitos viesteistänne :) kesken oli mennyt. Illalla vuoto runsastui ja tuli vatsakipuja. Ohjeistivat päivystykseen aamulla. Ultrassa ei sydänääniä. Nyt cytotecilla tyhjennys kotona edessä.
Mielenkiinnosta kyselen että löytyikö vuodolle syytä? Onko sulla mitattu progesteroni arvoa nyt lääkityksen kanssa?Ei varsinaisesti keskenmenon oire, mutta haluan jakaa kokemukseni kuitenkin:
Minulla on ollut kaksi kertaa keskeytynyt keskenmeno, joissa ei ole ollut mitään oireita. Molemmat todettu ultraäänessä. Olen nyt 7+0 viikkoa ja pari päivää sitten tuli pieni komplikaatio, sitkeää limakalvomaista, melkein mustaa verta teelusikallisen verran. Olin ihan varma, että koko raskaus oli siinä vessapaperilla nenäni edessä, mutta päivystyksessä katsoivat ultraäänellä ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki edelleen. Lisäksi minulla on ollut ruskeaa tiputtelua 14 DPO lähtien (minulla on keltarauhastukilääkitys päällä), mutta lääkärit eivät ole olleet tästä huolissaan.
Eli minun kokemukseni on se, että veri ja tiputtelu eivät ole olleet km:n oireita, vaikka tiedän että usein näin onkin.
Pieni päivitys tilanteeseen lienee paikallaan:Ei varsinaisesti keskenmenon oire, mutta haluan jakaa kokemukseni kuitenkin:
Minulla on ollut kaksi kertaa keskeytynyt keskenmeno, joissa ei ole ollut mitään oireita. Molemmat todettu ultraäänessä. Olen nyt 7+0 viikkoa ja pari päivää sitten tuli pieni komplikaatio, sitkeää limakalvomaista, melkein mustaa verta teelusikallisen verran. Olin ihan varma, että koko raskaus oli siinä vessapaperilla nenäni edessä, mutta päivystyksessä katsoivat ultraäänellä ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki edelleen. Lisäksi minulla on ollut ruskeaa tiputtelua 14 DPO lähtien (minulla on keltarauhastukilääkitys päällä), mutta lääkärit eivät ole olleet tästä huolissaan.
Eli minun kokemukseni on se, että veri ja tiputtelu eivät ole olleet km:n oireita, vaikka tiedän että usein näin onkin.
Pieni päivitys tilanteeseen lienee paikallaan:
Eli se komplikaatio saattoi itse asiassa ollakin keskenmeno, ainakin osittainen. Olin taas tänään ultraäänessä, jossa nyt löydettiin oikein elinvoimaiselta näyttävän alkion lisäksi toinen alkiopussi, joka tosin oli lähestulkoon tyhjä. Eli kyseessä on kaksoisraskaus, joista toinen on mennyt/menossa kesken. Tämä selittää sen, että se toinen alkio näytti oikein hyvältä vuodosta huolimatta.
En vaan oikein ymmärrä kuinka kaksi eri lääkäriä onnistui missaamaan sen toisen alkiopussin? Sen koko nimittäin vastasi 6 viikkoa, kun olin tänään ultraäänessä. Elossa oleva alkio oli 7+3.
Voi, olen pahoillani menetyksestäsi!Minulla todettiin tänään keskenmeno, rv 5+4. Muutama päivä sitten oli kramppeja ja vihlontaa kohdussa. Rintojen aristelu loppui myös, sitä oli kestänyt edellisistä menkoista asti. En osannut yhtään arvata että raskaus keskeytyy. Eilen alkoi vuoto, ensin tuli rusehtavaa vuotoa jonka jälkeen muuttui veriseksi ja alaselkään alkoi särkemään. Kävin tänään verikokeessa mittauttamassa hcg arvon joka oli laskenut 4. Nyt tässä vain odottelen milloin vuoto loppuun. Sydän särkyi, ensimmäinen raskaus oli kyseessä (inseminaatiolla).