Kiitos kaikille tarinansa jakaneille
Toisten kokemukset helpottaa niin paljon, kun ymmärtää, miten yleisiä nämä keskenmenot ovat ja miten niistä pääsee yli. Mäkin tulen tänne purkamaan omia pelkoja. Mulla siis todettiin keskeytynyt keskenmeno ja eilen tehtiin kohdun tyhjennys kaavinnalla. Valitsin kaavinnan, koska olen lukenut niin paljon huonoja kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja halusin, että tämä kokemus on vain mahdollisimman nopeasti ohi ja päästäisi yrittämään uudestaan. Kyseessä oli mun ensimmäinen raskaus, joka alkoi meidän ihan ekasta yrityksestä ja peruspessimistinä ihmettelin, miten raskaaksi tulo kävikin niin helposti ja voidaanko me todellakin saada vauva niin helposti. Ei sitten näköjään voitu.
Tällä hetkellä olen henkisesti ihan ok, mutta samalla mua pelottaa tosi paljon, että nää keskenmenot ei tule jäämään tähän. Aikaisemmin pelkäsin, että mun olisi vaikeaa tulla raskaaksi. Nyt olen asennoitunut jotenkin niin, että joudun kokemaan ne kolme peräkkäistä keskenmenoa ja tutkimukset niiden johdosta. Siksi mulla onkin hirveä tarve tulla äkkiä uudestaan raskaaksi, jotta saisin mahdollisimman nopeasti käytyä ne kolme keskenmenoa läpi ja pääsisin tutkimuksiin, ja syyn selvittyä raskaus ehkä voisikin onnistua. Eli tällä hetkellä usko seuraavan raskauden onnistumiseen on jokseenkin nolla.
Tulevien keskenmenojen lisäksi mua pelottaa ensi toukokuun äitienpäivä. Tämän keskenmenneen ensimmäisen raskauteni laskettu aika olisi ollut äitienpäiväviikolla ja olin jo mieheni kanssa arvuutellut, onko meillä äitienpäivänä nyytti jo sylissä, ollaanko synnärillä vai vieläkö joudutaan odottelemaan. Miten kestän äitienpäivän, jos en silloin saakaan olla äiti? Tiedän, että keskenmeno on varmasti ihan hirveä kokemus oli lapsia ennestään tai ei, mutta jos mulla olis jo yksikin lapsi, en ainakaan joutuisi pelkäämään sitä, etten koskaan saa viettää äitienpäivää.