Heippa kaikille!
Ensinnäkin olen todella pahoillani kaikkien puolesta, eihän tähän voi muuta sanoa
Minäkin nyt sitten liityn tähän samaan joukkoon.
Keskiviikkona todettiin menneen kesken..
Olen ex mieheni kanssa yrittäny reilun vuoden ilman yhtään mitään ja miehellä entuudestaan lapsia, niin aina ajattelin että vika minussa ja kerkesin jotenkin jo turtua ajatukseen. Uudelle miehelle avoimesti kerroin heti alussa tästä ja nyt kun jätettiin ehkäsy pois niin 5kk kerkes mennä, enkä ottanut mitään paineita kun tavallaan odotin että eihän tästä mitään tule, eikä pahemmin yritettykkään kun nähdäänkin suht harvoin( ei joka viikko ja max2krt viikossa)
Sitten alkoi lomat kummallakin ja lomareissulla saatiin pieni ihme aikaseks oikeastaan siis heti kun "yritettiin" ekan kerran. Oli niin uskomaton fiilis eikä uskonut millään todeksi. Olen sadat kerrat lukenu jo kaikki kauhutarinat ja silti vasta silloin se pelko OIKEESTI alkoi.. että mitä jos kesken menee.. noh, siitä sitten varhaisultraan viikkoja olis pitäny olla 7+5 ja näkyi sikiö ja sydänsykekkin, mutta oli pienempi kun odotettiin ,6+4 ja pituutta 0,9cm. oli tosi huojentut olo, eihän enää oo niin suuret prosentit.. np ultra piti olla vasta 13+2 ja viikkoa ennen vaan tuli ihan kamala fiilis ja epätoivo, rinnat lakkas olemasta kipeet mutta muuten olo oli vielä raskas. Kaikki sanoin että normaalia että kroppa vaan tottuu hormooneihin jo. (Kerettiin jo tooosi monelle kertomaan, olihan tämä niin ihanaa ! Ja olin niin innoissani että ylipäätänsä pystyn, minä pystyn!!) Ja silti intopinkeenä ultraan, äiti ja kaveri olivat matkassa kun mies on alkipäivät reissuhommissa. Nopeesti se into vaihtu itkuun ja raivoon. Siitä hetkestä kun ultralaite osua masuun niin noin 20sec kesti ultraajalla sanoa että:"kyllähän täällä sikiö on,mutta valitettavasti sydän ei lyö" sen jälkeen kaikki oikeastaan pimeetä.. viikolla 9+ oli kasvu pysähtynyt ja pituutta kerkes tulla 2,4cm . Siellä ruudulla hän näkyi, minun pieni vauva jota ei enään ollut. Viikon saikkua kouraan ja läkkeet tyhjennykseen. Äiti onneks nappas kuvan pienestä pöydältä mukaan (en tiedä olisivatko antaneet ). Itse odotus oli pahinta, 9h kesti ennenkuin alkoi lääkkeet vaikuttaa ja puolisen tuntia niitä möykkyjä tuli ulos.. seuraava päivä täysin kivuton, mutta sit yöllä alkoi kaujeet kivut(pahemmat kun ekassa tyhjennyksessä) ja keskesin jo päivystykseen soittaa ja sanoivat et pitää tulla käymään. Siellä sen 4h ooteltiin ja katottiin kun synnytykseen kärrättiin porukkaa. Itkukin tuli pariin kertaan.. lääkäri ei todennut muuta kun että ei vuoda paljoa, menkää kotiin. Nyt kivut lakannut mutta vitutus jäi. Koko ajan vaan odottaa , että millo minä tästä unesta herään oikein..
ei taida olla unta ei..
Olen nykyisestä työpaikasta halunnut lähteä jo yli puol vuotta pois, ja nyt päätin että maanantaina irtisanon itteni, että jotain tässä elämässä tehtävä onnellisempaan suuntaa.
Kaiken kukkuraksi käytiin moikkaamassa tänään ystäväpariskuntaa ja he kertoivat olevansa raskaana..vaan 2viikkoa pidemmällä mitä me oltais oltu.. tottakai olen onnellinen heidän puolestaan, mutta kun sen kuuli niin olo oli semmonen että joku ois vetäny turpaan. Siinä vaan koitta olla vajoamatta maan alle ja pitää itkun kurissa..
Tämmöstä täällä, ihanaa lukea ettei ole yksin vaikkei tämä harvinaista kylläkään ole, mutta silti sitä tuntee olevansa niin yksin.. kaikki tuttavapiirissäni ovat heti ekasta synnyttäneet, tai ei ainakaan oo pujunu ääneen ja siskonikin just pari kk sitten synnyitti esikoisensa. Tää on vaa niin lamauttava kokemus, mutta tsempin kaikille ja kyllä me vielä nyytit saadaan syliin