Kesämassun kasvattajat 2009

Niin, tää yö meni sitten tosi pätkissä, kun heräilin koko ajan ja kipeää teki. aloin jo toivoa, että nyt se sitten alkaa. Ei sittenkaan, nukahdin jossain vaiheessa ja aamulla taas ei oo mitään merkkejä. [:@]
Taidan lähteä niin pitkälle kävelylle kun vaan jaksan (mun jalanpohjat ei kestä, lättäjalka reagoi herkästi kävelyyn varsinkin kunon sitä lisäpainoa sen verran)

TULIS VAUVA JO SIELTÄ!!!

Yhtenä kappaleena vielä..[:@] Eilen tuli muutama todella kova supistus, mutta loppuivat sitten yöllä. Nukuin todella hyvin viime yön.. äidiksi_2009: ohos sul on korkeella toi sf-mitta. Mulla se oli viime mittauksessa 34 cm.. Mut tuskinpa se mitään kertoo..[:)] Voin vain kuvitella millainen olo sulla on..

Juu toi kolme ässää on todella rasittavaa.. Siis saunoominen ja siivoominen menee.. Mutta hei seksi..?? Näillä ilmoilla, tällä vatsalla ja turvotuksella ei ole todellakaan seksi ensimmäisenä mielessä.. Tä on inhottavaa, kun heti kun yksikin supistus tulee, niin jää innolla oottamaan seuraavaa ja mikä pettymys kun ei sitä kuulu.. Onko kukaan kokeillut tulista ruokaa? Onko siitä apua? Ite vihaan tulista ja yököttää ajatus.. mutta jos siitä ois apua.. Tosin, en taida oikeen uskoa..

Ja tää helle..[:@] Kaikki muut innoissaan kun vihdoin ja viimein lämpötila helleluvuilla.. Mä voisin nirhata jokaisen joka mulle tulee sanomaan, että onpa nätti ilma..[:D]

Tässä äityislomaa viettelen niin ehtii paremmin tänne kirjoittelemaan.

Minä olen kuullut että vadelmanlehtitee auttaisi synnytyksen käynnistymisessä. Kaverillani on tästä jopa oma kohtaista kokemusta. Hän alkoi juomaan teetä pari viikkoa ennen laskettua-aikaa ja vauva syntyi laskettuna päivänä. Onko kellään muulla kokemusta asiasta? Itse ajattelin myös hankkia kohta puolin tuota teetä josko vaikka saataisiin vauva ajallaan maailmaan.

=> idaho
joo, toi odotus on raastavaa, jokaista supistusta oottelee ja toivoo, et sen perään tulee seuraava, mut kun ei tuu... kipeää tekee, hermot menee, muttei etenee mihinkään[:@]
Kävelin tänään varmaan yli kaksi tuntia, loppumetreillä peppu ja reidet rupesi puuttumaan ja onnellisena rupesin supistuksia odottelemaan. Niitä kyllä tuli, mutta rytmistä ei puhettakaan.

Eilen oli LA ja äippäpolin kontrolli. Painoarvio oli ultralla vain 2,7 kg ja käsikopelolla ehkä vähän isompi, mutta siro neiti siis kyseessä. Lääkärien mukaan myös hyvässä asennossa perätilasynnytykseen alateitse. Varattiin kuitenkin seuraava mahdollinen sektio-aika, ensi viikon tiistaille! [:)] Jos ei nyt sitten siis viikonloppuna tule.

4 "ässää" ja V on kokeiltu. V eli "väkivaltainen sisätutkimus" [:D] Tutkimuksen ja harvinaisen pitkän ja kovakourasen ultrauksen jälkeen ottivat sydän ja supistuskäyrää. Tasaisesti supisteli (alkoi tutkimuspöydällä) ja ihmettelivät eikö tunnu missään [8|] Kyllähän se tuntuu, mutta ei satu. Nyt supistukset jatkuneet viime yön yli, sain kuitenkin nukuttua. Tuntuvat hieman voimistuneen ja oikea puoli selästäkin "kramppaa". Mutta en kuitenkaan ole mitenkään kaksin kerroin...Uskoisin että supistukset alkavat sattumaan sitten kunnolla kun on tosi kyseessä..?

Tulisipa nyt vkl:na niin vältyttäisiin leikkaukselta!

Hei!

Tulin piipahtamaan taas, pikkuneiti nukkuu meidän sängyssä tyytyväisenä. Meille ei ole kehittynyt varsinaista rytmiä, eilenkin "mussu" päätti yöunilleen mennä 16:00. Hän syö n 2h välein mutta yöaikanaan vähän harvemmin. Tissit on todella kipeät vieläkin, ja minulla on vähän vaikeuksia omien syömisien kanssa kun vauvalla on niin kamalan herkkä vatsa. Jos vahingossakaan syön jotain mausteista, pikkuinen itkee seuraavana päivänä mahaansa. Välillä mietin että korvike olisi turvallisin, mutta sehän tavallaan vaan myöhäistää vatsaongelmia.. Niin, tänään vauveli yllätti meidät ja kääntyi vatsaltaan ympäri selälleen! En sitten tiedä kuinka nuorina niiden "kuuluu" kääntyä, mutta en olisi heti uskonut.. :D

Itseä tissikivun lisäksi vaivaa yöllinen päänsärky, univelasta johtunee. Neiti nimittäin kukkuilee usein öisin mutta se on kuulemma hyvin tavallista. Pitäisi ottaa ukko puhutteluun, kyllä hän varmasti auttaisi yövalvomisissa mutta olen ollut liian väsynyt edes puhumaan.. kääks. Jospa tänään. No, kaikenkaikkiaan nykyistä olotilaani kuvaa parhaiten: Väsynyt mutta onnellinen :)

Jaksamista teille vielä odottaville :)

natsku: juu todella inhottavaa, kun supistukset loppuvat kuin seinään. [:@] kuukaus sitten mulla tuli supistuksia paljon enemmän ja tiheemmin kuin nyt, mikä todella hupaisaa..

Eilen tuli tasan tarkkaan yksi kipeä supistus, joka meni ohi lähes heti. Argh.. Harjoitussupistuksiakin tuli vain muutama. Pitäisi saada jotain muuta ajateltavaa, mutta pikkaisen vaikeaa, kun kunto ei oikeen anna periksi että pääsisi ulkoilemaan. Sitä täällä neljän seinän sisällä möllötetään. Ja äijä senkuin juoksentelee kaupungilla ja kavereilla. [:@] Ihankuin siitäkin olisi tullut paljon holtittomampi kuin alkuraskaudessa. Viime yönäkin oli maisteltu muutaman liikaa. Pisti vihaksi, kun synnytys voi alkaa koska vaan.. (mitä nyt kyllä epäilen todella syvästi..)[:)] Tänään kyllä pidän semmoisen puhuttelun äijälle, että oksat pois..[:D]

Mäkin oisin halunnut tietää jonkinnäköisen painoarvion vaavista.. mutta eipäs täällä turussa näköjään semmoisia saa. Ainakaan minä..[:@]

Vauvaterveisiä!

Ihana pieni prinsessamme syntyi maanantaina 22.6., RV38+3! Nyt ollaan vietetty ensimmäinen yö kotona, kaikki hengissä [;)] Kirjoittelin tänne koko yön jatkuneista supisteluista. Noh, ne jatkuivat säännöllisinä koko aamun ja tihenivät pikkuhiljaa. Aamupäivän kärvistelimme kotona kuuman suihkun ja kävelylenkkien voimin, klo 14 oltiin TYKS:ssä. Siitä kaikki sujuikin sukkelaan, 4,5 tuntia myöhemmin oli tyttö rinnalla! Kaikki sujui loistavasti, kivunlievitystä saimme akuneulojen, ilokaasun (ja siitä on muuten ilo kaukana) ja epiduraalin muodossa. Jälkikäteen kuulin että sinä päivänä oli hirveä ryysis, mutta onneksi me emme sitä huomanneet.

Paljon tsemppiä teille jotka vielä kärvistelette mahojenne kanssa, kyllä se vauva sieltä tulee!

Onneksi olkoon scoolina.. Hiukan oon kade..[:)] Nyt tosin alkanut tulemaan supistuksia tiheempään ja jatkuva kipu ja pakotus vatsassa.. Oiskohan tä nyt sitten alkua..?[&:] Nyt innolla odotan seuraavia supistuksia.. Ja jos vanhan kaavan mukaan mennään, niitä ei sitten tule ollenkaan enää tänään..[:@] saas nähä...

Jännitys tiivistyy....

Hei idaho ja muut,
Meille tuli sairaalaan lähtö aamulla lapsivesien mentyä. Nyt makailen sairaalassa odotellen supistuksia. Aamulla käynnistävät, jos supistukset ei itsestään ala. Toivottavasti sinullakin idaho tosiaan synnytys nyt käynnistyy supistusten myötä. Jaksamista kaikille näissä helteissä!

Onnittelut Scoolina!!!
Ja toivottavasti et juodu käynnistykseen äidiksi_2009, vaan supistukset alkaa.

Tänään ei sitten supistuksista havantoakaan. Tulee niitä tavallisia, kivuttomia aina välillä, mutta ei varsinaisia [:@]
12 kilsan pyöräilylenkki ja tunti salia ei auttanut asiaa yhtään... Todella alan uskoa, ettei siihen synnytykseen voi vaikuttaa mitenkään, se vaavi tulee sieltä kun itse haluaa. Yritin asennoitua siihen, että menee reilusti yli ja tänään se onnistuu vielä, ehkä just sen takia, että olo on mainio, eikä satu missään :)

Hieno juttu äidiksi_2009.. [:)] Todella paljon onnea tulevaan koitokseen..[:)]

Täällä supistukset vielä jatkuneet. Kauppareissu oli aika tuskainen. Kipuilua sen verran. Katselen muutaman tunnin.. Ehkä uskallan soittaa synnärille.. Jos kivut jatkuvat. Tuntuu siltä että pettymys tänään kuitenkin edessä.. Kohta tämä ohi menee kuitenkin..

Onnittelut Scoolina ja uutisia odotellessa äidiksi_2009...

Meillä on kuumuus valvottanut viime päivinä pientä poikaa, osaa muuten kaksviikkonenkin olla todella kärttynen illalla, jollei ole nukkunu kunnolla koko päivänä... Raukkaparka. Eilenkin lähettiin sitten autolla ajeleen, siellä kun on ilmastointi ja lämpötilan saa ihanan viileäksi.
Nyt on ihanaa, kun on vähän viileämpää. Juniori onkin sitten nukkunut koko iltapäivän. [:)]

Viikon päästä pitäisi pitää nimiäiset. Tulevat vähän äkkiä, mutta kun miehen vanhemmat asuvat kaukana, ja ovat huomenna tulossa tännepäin Suomea viikoksi. Olen ihan hukassa ohjelman ja muun kanssa. Ajattelin tilata leipomolta voileipäkakkua ja kakun, koska en todellakaan jaksa leipoa itse mitään nyt, kun elämä on aivan rytmitöntä. Ainakaan, jos nää helteet jatkuu... Onko kellään tietoa/ ideoita ohjeman suhteen?

Onnea Scoolina! Minkäs kokoinen vauva oli ja oletko itse toipunut jo hyvin?

Tipitiitii, me järjestämme myös nimiäiset. Ollaan ajateltu perinteisen vedellä kastamisen sijaan ruusun terälehtiä kun lapsi nimetään. Lapselle tulee myös kaksi kummia. Muuten kakkukahvit, vaaleanpunaista shampanjaa ja vaahtokarkkeja [:)] Kakut ym tilataan / vieraat tuovat. Lisäksi pyydämme ehkä yhtä vierasta laulamaan. Ajattelimme myös kirjoittaa vauvalle kirjeet isältä ja äidiltä, jotka luetaan ääneen ja annetaan vauvalle kun on täysi-ikäinen / muuttaa pois kotoa. Lisäideoita täältä:

http://www.pro-seremoniat.fi/juhlat/nimiaiset.phtml

Tuo puun istuttaminen kuulosti hauskalta mutta ei ihan onnistu kerrostalossa...

pakko tulla tänne vielä valittamaan..[:)] Eikös ne supistukset ja kivut sitten loppuneet illan mittaan.. pientä paineen tuntua alavattalla tällä hetkellä.. mutta siinä kaikki.. Muutama hassu supistus tullut.. Täytynee mennä nukkumaan ja huomenna taas uusi päivä.. Jos saunaan menisi..

sauna kyllä on viimeinen, mitä tulee mieleen noilla kelilla :) eikö riitä kun vaan menee ulos? Tsemppiä Idaho!!!
Mulla ei tänäänkään mitään supistuksia... (niitä harkkoja vaan, jotka puristavat keuhkoja, mutteivät satu missään)

Kävimme tänään pienellä ostosreissulla miehen kanssa ja alkoi niin hassusti heikottaa helteessä, vaikka vettä join litran verran tunnin aikana, että päättelin viisaasti pysyä loppupäivän viileämmässä kodissa. Ehkä jaksaa illemmalla pikku kävelylle

No juu.. sauna jäi.. Koko kämppä niin kuuma että tuskaa tekee.. Tänään muutama kipee supistus. Voisin nyt sanoa, että hermot menee ihan totaalisesti..[:@] Tossa illemmalla tehtiin kävelylenkkikin.. Kun tultiin kotiin, niin jalat kuin limput.. Nivelet sattuu ja sormet puutuu.. Ärsyttää ja itkettää koko olotila..[:(] Mulla tä loppuraskaus ottanut tosi koville..

Muutenkin hermot kireellä.. Pelkään, että ärähdän jollekin kavereista, jotka "piinaavat" jatkuvilla kyselyillään: joko jo?.. argh.. Eihän ne mitään pahaa sillä tarkoita.. Mutta tällä hetkellä se tuntuu vaan tosi rasittavalta.. Hirtän seuraavan ihmisen, joka ehdottaa että seksillä synnytys käyntiin.. Pystyykö ketään harrastamaan seksiä tässä kuumuudessa? Oli raskaana tai ei..??

Pitää mennä nukkumaan ja rauhoittumaan..[:)] Tiistaina neuvola.. Katsotaan koska saatais äippäpolille aikaa..

idaholle, natskulle ja muille tuskailijoille tsemppiä!

Kyllä tuota hellettä tuntuu riittävän. Kuitenkin itse olen jaksellut hyvin ja suunnitellut vielä loppuviikosta kesäteatteriin menoakin. Eli mulla ei ole mitään kiirettä. Eilen siskoni totesi saaneensa lapsensa 38+0, joka siis olisi mulla jo ylihuomenna! Vielä(kään) en ole sairaalakassia pakannut, ehkä jo tänään. Ja pinnasänkykin on maalaamatta. Sanoinkin miehelle, että se vissiin maalailee sitä sitten kun vauva on syntynyt [:D]

Tänään neuvola, katsotaan mitäs siellä sanovat.

Huomenta!

Saa nähdä tuleeko vauvaa tänään. Koko yön supisteli niin etten saanut nukuttua, ja nyt ekaa kertaa ne tuntui vähän samoilta kuin menkkakivut. Viideltä nousin ylös ja tasaiset supistukset vaan jatkuivat 5-10 minuutin välein puoli kymmeneen saakka, ja ne muuttuivat myös selvästi kivuliaammiksi. Mutta nyt: ei mitään!! Pahus vieköön, yöunet meni, ja nyt alkaa taas kämppä lämmetä sen verran ettei päivällä enää saa nukuttua.
Epäilen kyllä vähän että myös lapsivettä on alkanut tulla pikkuhiljaa. Mitä muutakaan se voisi olla?? Huomasin sen neljältä yöllä, mutta nyt kun olen laittanut kunnon siteen, niin sitä tulee niin vähän että on vaikea sanoa tuleeko sitä enää vai olenko vain hikinen... Aagh, ota tästä nyt sitten selvää. Mieskin perui kaikki työtapaamisensa - joista yksi oli yhden meidän kaverin kanssa, joten taatusti moni jo odottaa uutisia. Mä en kestä jos tämä olikin vain hämäysliike ja joudun odottamaan vielä 2,5 viikkoa!

No, soitin kuitenkin jo sairaalaan muutama tunti sitten, ja käydään siellä nyt kääntymässä puolen päivän aikaan, niin ainakin sitten tiedän vähän paremmin missä mennään.

Kuulin muuten yhden lisävinkin synnytyksen käynnistämiseen kaverin "hörhö"tädiltä. Jotkut luonnonkansat (?) kuulemma istuvat kyykyssä, kaiketi puoli tuntia, ja sen pitäisi auttaa. En vielä ole itse ehtinyt kokeilla, mutta ehkäpä kyykin lopun aamupäivää telkkarin edessä... [:)]

Nonih sonja.. jospa pääsisit tositoimiin.. [:)]Täällä ei mitään tietoa mistään.. Muutaman kerran supistellut, mutta siihen sitten jäivät.. Äsken puhelin pirisi, en edes viittinyt mennä katsomaan kuka soittaa. Joku kavereista varmaan taas kyselee.. Ulkona ihan liian kuuma..

Takaisin